Önkiszolgáló pontok támogatják a gyors ügyintézést a kormányablakokban

2022.11.11. 09:08 | Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium

Új, mesterséges intelligenciával támogatott, érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési pontokon is lehet már ügyet intézni a kormányablakokban. Az ún. MIA Pontokon elhelyezett eszközöket (Mesterséges Intelligencia Asszisztens) mindenki kipróbálhatja, országszerte közel 200 helyszínen.

A projekt 2,6 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásban részesült a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-Fejlesztési Operatív Program KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2020-00058 „Adminisztratív terhek csökkentése” című konstrukció keretében.

A kormányablakokban kialakított MIA Pontok érintőképernyős eszközein könnyen, gyorsan, ügyintézői beavatkozás és sorban állás nélkül lehet meghatározott ügyeket elektronikusan intézni. Különlegesség, hogy az eszközökön a magyarorszag.hu központi e-ügyintézési portálon megszokott ügytípusok egy részével már most találkozhatunk: például vezetői engedély és személyi igazolvány pótlása, gépjármű ügyek, anyakönyvi kivonat- és erkölcsi bizonyítvány igénylése.

A MIA eszközök használata hamarosan olyan mindennapi rutinná válhat az állampolgárok számára, mint egy bankautomata kezelése. Mindemellett, a folyamatosan bővülő ügyköröknek köszönhetően, az eszközök jelentős terhet vehetnek le az ügyintézők válláról, ezáltal növelik a közigazgatás hatékonyságát. Sőt, a Mesterséges Intelligencia Asszisztensekkel jelenleg már közel kétszáz helyszínen találkozhatunk országszerte.

Az önkiszolgáló terminálok minden olyan technológiai kiegészítővel rendelkeznek, amely a gyors és egyszerű ügyintézéshez szükséges. Többek között a beépített kamera, a mikrofon, az ujjnyomat- és okmányolvasó, a hangszóró, a nyomtató, a bankkártya terminál, valamint az aláíró pad is a kényelmet szolgálja.

A Mesterséges Intelligencia Asszisztensek lépésről lépésre vezetik végig a felhasználót az ügyintézés menetén, emellett a felhasználó azonosítása mesterséges intelligencia segítségével történik, amely az egyik legbiztonságosabb azonosítási formának tekinthető, hiszen az arcképazonosító szoftverek rendkívül pontos, nagy megbízhatóságú analitikára képesek, így az emberi szem által nem észlelhető eltéréseket is kiszűrik.

A fejlesztés forrása 2,6 milliárd forint, amelyet az Európai Szociális Alap és a hazai központi költségvetés finanszíroz a Közigazgatás- és Közszolgáltatás- fejlesztés Operatív Program, valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program keretén, a „Mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pont (KIOSK) kiterjesztése a kormányhivatalokra, illetve más külső ügyintézési helyszínekre” (KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2020-00058) projekt megvalósítása során.

A projektet a Széchenyi 2020 program keretében a Belügyminisztérium, a Budapest Főváros Kormányhivatala és a Digitális Magyarország Ügynökség alá tartozó szervezetek (IdomSoft Zrt., Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség és a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.) valósítják meg.

Bővebb információ, valamint a helyszínek listája a magyarorszag.hu oldalán érhető el.

Forrás: Miniszterelnökség