Családtámogatási ellátások:
- családi pótlék
- anyasági támogatás
- gyermekgondozást segítő ellátás
- gyermeknevelési támogatás
- Fogyatékossági támogatás
- Nagycsaládos gázártámogatás
A fővárosi és vármegyei kormányhivatalok feladatkörébe tartozó családtámogatási kérelmek benyújtására a következő módokon van lehetőség:
- elektronikus úton: kizárólag ügyfélkapus azonosítással (regisztrálni bármelyik kormányablakban lehet!) a saját családtámogatási igényeket lehet benyújtani! Más elektronikus formában (nem ügyfélkapun keresztül, pl. e-mailen) beküldött igényt nem áll módunkban elfogadni.
- postai úton: a lakóhely/bejelentett tartózkodási hely szerinti vármegyeszékhelyen működő járási hivatalnak címezve
- EGT érintettség esetében (Ausztria kivételével) országosan:
Budapest Főváros Kormányhivatala
Családtámogatási Főosztály Családtámogatási Osztály 5. - EGT Ausztria érintettség esetében:
A Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal Győri Járási Hivatala azon esetekben illetékes eljárni, amikor az ügyfél Győr-Moson-Sopron vármegyében, Komárom-Esztergom vármegyében, Budapesten illetve Pest vármegyében rendelkezik lakcímmel/tartózkodási címmel.
- EGT érintettség esetében (Ausztria kivételével) országosan:
A Vas Vármegyei Kormányhivatal minden más vármegyében lakcímmel/tartózkodási címmel rendelkező ügyfél esetében illetékes.
- személyesen:
- bármelyik kormányablakban
- a vármegyei/fővárosi kormányhivatalok családtámogatási ügyfélszolgálatán (a lista elérhető a lap alján)
- a kérelmező munkahelyén működő társadalombiztosítási kifizetőhelyen
Az ügyintézéssel kapcsolatban tájékoztatás kérhető személyesen bármelyik kormányablakban, vármegyeszékhelyen működő családtámogatási ügyfélszolgálaton vagy telefonon, a Call Center Központi Ügyfélszolgálatán, a 1811-es számon.