Rajtuk múlik az „ügyfélélmény”
A kormányhivatal újabb 11 munkatársa végezte el a kormányablak-ügyintézői képzést. A kormánytisztviselők csütörtökön, Egerben vehették át a sikeres vizsgát igazoló okleveleket. Heves vármegye hét járásában nyolc kormányablak működik, amelyeket tavaly több mint 360 ezer ügyfél keresett fel.
Az állampolgárok ügyeik intézése során elsődlegesen a kormányablakok munkatársaival kerülnek kapcsolatba, az ügyintézők az állam „arcai” – emelte ki Domokos Péter, a Miniszterelnökség Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkárság ügyfélbarát fejlesztések koordinációjáért felelős munkatársa a Heves Vármegyei Kormányhivatal oklevélátadó rendezvényén. Mint mondta, 2022-ben 14,3 millió alkalommal történt meg, hogy egy ügyfél odaült egy kormányablak-ügyintéző elé, akinek felkészültsége, hozzáértése, pozitív hozzáállása alapvetően meghatározza az „ügyfélélményt”. Több mint 2500 ügykör intézhető a kormányablakokban.
Az újonnan végzett kollégáknak Ignácz Balázs főispán is gratulált. Elhangzott, hogy bár az online intézhető ügyek száma egyre bővül, továbbra is szükség és igény van a személyes ügyintézésre. A vármegye integrált ügyfélszolgálatait tavaly összesen 463 ezer ügyben, több mint 360 ezer ügyfél kereste fel. A nyolc kormányablakban 130 képzett munkatársunk dolgozik.
A képzésre a KÖFOP-2.1.3-VEKOP-15-2016-00002. azonosító számú, "A területi államigazgatási szervek humánerőforrásának fejlesztése" projekt hetedik ütemében került sor, a Miniszterelnökség, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem és a kormányhivatalok együttműködésében.