Ügyintézés az ünnepi időszakban

2025.12.17. 10:14 | Heves Vármegyei Kormányhivatal

A kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon december 23-ig javasolt elintézni az előre tervezhető ügyeket, ugyanis erre a december 29–31. közötti igazgatási szünet alatt csak korlátozott nyitvatartási időben lesz lehetőség. Halaszthatatlan ügyekben a vármegyei kormányhivatal és a járási hivatalok Heves vármegyében is az ügyfelek rendelkezésére állnak. Az ügyintézés lehetőségéről részletes tájékoztató alább olvasható.

Kormányablak

Heves vármegyében az igazgatási szünetben az egri kormányablak várja az ügyfeleket az alábbiak szerint:

Egri Kormányablak
Eger, Barkóczy F. u.7.

Az igazgatási szünet ideje alatt intézhető ügytípusok:
• Személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézés (személyi igazolvány, útlevél, vezetői engedély);
• Lakcím ügyintézés;
• DÁP regisztráció;
• NEK regisztráció;
• Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylés;
• TAJ kártya másodlat kiadása;
• TB-jogviszony igazolás;
• A menedékesként elismert harmadik országbeli állampolgárnak, vagy az ukrajnai magyar állampolgároknak a rendszeres létfenntartási támogatás folyósítása céljából szolgáltatást kérőként történő regisztrációs kérelem benyújtás.

2025. december 29-31.: 8:00-12:00

 

Az igazgatási szünet alatt személyazonosításra alkalmas okmányok, lakcímkártya kiállításáért fizetendő díjakat kizárólag bankkártyával lehet megfizetni.


Áldozatsegítés

Az áldozatok védelme és a krízishelyzetek azonnali kezelése érdekében a Heves Vármegyei Kormányhivatal ezen a területen a hatósági döntéseket szükség esetén meghozza, továbbá az azonnali pénzügyi segély kifizetését is biztosítja.

A személyes ügyfélfogadást elsősorban az Egri Áldozatsegítő Központ (3300 Eger, II. Rákóczi F. u. 10., Tel: 36/795-901) biztosítja az igazgatási szünet mindhárom napján (2025. december 29-31.).

A kormányhivatal Áldozatsegítő Szolgálata december 29-én 8 és 12 óra között elérhető:
telefon: +36 30 871 7508
e-mail: toth.anett@heves.gov.hu

Családvédelmi feladatok

Családvédelmi Szolgálatok (CSVSZ-ek) tanácsadásának biztosítása. A válsághelyzetben levő várandós anya segítése, és a magzati élet védelme érdekében a CSVSZ tanácsadások folyamatos működését biztosítja a kormányhivatal az igazgatási szünet tartama alatt, a jogszabályi feltételeknek megfelelően a terhesség-megszakítási kérelmezés esetén kötelező a CSVSZ tanácsadáson minimum 2 alkalmon részt venni.

Az ünnepi időszakban telefonos időpontegyeztetés alapján – a vármegye teljes területéről – az alábbi CSVSZ ügyfélszolgálatok fogadják az ügyfeleket:

Dátum

Helyszín

Bejelentkezés

2025.12.22

hétfő

Egri CSVSZ Tanácsadó

3300 Eger, Klapka Gy. u. 11.

Reggel 8:00 és 8:30 között:
30/955 2293

Gyöngyösi CSVSZ Tanácsadó

3200 Gyöngyös, Kossuth L. u. 39. /11.kód/

Reggel 8:00 és 8:30 között:
37/500 515

2025.12.23

kedd

Füzesabonyi CSVSZ Tanácsadó

3390 Füzesabony, Rákóczi út 55.

Reggel 8:00 és 9:00 között:
30/955 2292

Gyöngyösi CSVSZ Tanácsadó

3200 Gyöngyös, Kossuth L. u. 39. /11.kód/

Reggel 8:00 és 8:30 között:
37/500 515

2025.12.29

hétfő

Egri CSVSZ Tanácsadó

3300 Eger, Klapka Gy. u. 11.

Reggel 8:00 és 8:30 között:
30/955 2293

2025.12.30

kedd

Hevesi CSVSZ Tanácsadó

3360 Heves, Erzsébet tér 2.

Reggel 8:00 és 9:00 között:
30/726 6240

2025.12.31

szerda

Egri CSVSZ Tanácsadó

3300 Eger, Klapka Gy. u. 11.

Reggel 8:00 és 8:30 között:
30/700 3923

 

Gyámügyi feladatok

Gyámügyi területen a soron kívüli intézkedést igénylő, örökbefogadási és járási gyámügyi feladatok (gyermek ideiglenes hatályú elhelyezése, eseti gondnok kirendelése egészségügyi beavatkozás előtt, örökbefogadásnál a születést követő 6 héten belül nyilatkozat megtétele) vonatkozásában a szükséges intézkedések az igazgatási szünetben is megtörténnek.

A Heves Vármegyei Kormányhivatal illetékességi területén szülő jognyilatkozatának felvétele, amellyel hozzájárul születendő, vagy újszülött gyermeke örökbefogadásához
(a születést követő 6 héten belül)

Email: gyam@heves.gov.hu

Sürgős esetben bejelentkezés, az ügyintézés helyszínének, időpontjának egyeztetése céljából az ügyfélszolgálatot előzetesen minden esetben a jelzett e-mail címen keressék meg!

Bélapátfalvai Járási Hivatal illetékességi területe
gyam.belapatfalva@heves.gov.hu

Egri Járási Hivatal illetékességi területe
gyam.eger@heves.gov.hu

Füzesabonyi Járási Hivatal illetékességi területe
gyam.fuzesabony@heves.gov.hu

Gyöngyösi Járási Hivatal illetékességi területe
gyam.gyongyos@heves.gov.hu

Hatvani Járási Hivatal illetékességi területe
gyam.hatvan@heves.gov.hu

Hevesi Járási Hivatal illetékességi területe
gyam.heves@heves.gov.hu

Pétervásárai Járási Hivatal illetékességi területe
gyam.petervasara@heves.gov.hu

Munkavédelem

A súlyos és halálos munkabalesetek, továbbá a tömeges foglalkozási megbetegedés bejelentések helyszíni kivizsgálása, az azonnali beavatkozást igénylő panaszok/közérdekű bejelentések kivizsgálása, amelyek sürgős beavatkozás és hatósági intézkedés nélkül életet, testi épséget veszélyeztetnek, az igazgatási szünet alatt is megtörténik.
A fenti feltételeknek megfelelő bejelentések megtételére az mmeo@heves.gov.hu e-mail címen van lehetőség.

Élelmiszerlánc-biztonság és állategészségügy

Az igazgatási szünet alatt kizárólag az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő, élelmiszerlánc-biztonsággal, illetve állatvédelemmel kapcsolatos bejelentések kivizsgálása, az esetleges járványkitörés kezelése, az export létesítmények, exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása, az állatszállítások ellenőrzése, a veszettség szempontjából aggályos állatok megfigyelése, továbbá a kötelezően előírt minták átvétele biztosított.

Heves vármegyei élelmiszerlánc-biztonsági és állategészségügyi készenlét azonnali intézkedést igénylő esetekben: tel.: 30/655 0757

Földhivatal

A földhivatali ügyfélszolgálatok – a beérkezett kérelmek feldolgozása érdekében – 2025. december 24-től 2026. január 6-ig zárva tartanak. A földhivatalok január 7-től a szokott rendben fogadják az ügyfeleket. A szünet alatt elektronikusan vagy postán érkező beadványokat január 5-től dolgozzák fel, a széljegyzést is ezzel a nappal végzik. A kérelmeket tehát érdemes december 23. előtt benyújtani.

Tűzvédelmi és iparbiztonsági feladatok

Rendkívüli esemény bekövetkezésekor soron kívüli hatósági ellenőrzés tartása, illetve hatósági intézkedések végrehajtása. Veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos baleset, veszélyes anyagokkal kapcsolatos esemény körülményeinek kivizsgálása érdekében hatósági ellenőrzések végrehajtása.

Telefon: 30/419 2277 

Email:  sas.adam@heves.gov.hu

Környezetvédelmi, hulladékgazdálkodási és természetvédelmi szakterület

Rendkívüli esetek, azonnali intézkedést igénylő környezetveszélyeztetés, környezetkárosodás bejelentése: 30/749 1324

Növényvédelem, növény-egészségügy

Az igazgatási szünet alatt kizárólag az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő, rendkívüli élelmiszerlánc-biztonsági események, lakossági panaszok kivizsgálása történik, amennyiben ahhoz növényvédelmi szakügyintéző közreműködése szükséges. Növény, növényi termék és növényi eredetű termék exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása biztosított.

Telefon: 20/455 2252

A további kormányhivatali ügyfélszolgálatoknál az igazgatási szünet ideje alatt az ügyintézés szünetel.
2026. január 5-től a megszokott ügyfélfogadási időben várjuk ügyfeleinket.

Forrás: Heves Vármegyei Kormányhivatal