Ügyintézés az ünnepi időszakban
A kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon december 23-ig javasolt elintézni az előre tervezhető ügyeket, ugyanis erre a december 29–31. közötti igazgatási szünet alatt csak korlátozott nyitvatartási időben lesz lehetőség. Halaszthatatlan ügyekben a vármegyei kormányhivatal és a járási hivatalok Heves vármegyében is az ügyfelek rendelkezésére állnak. Az ügyintézés lehetőségéről részletes tájékoztató alább olvasható.
Kormányablak
Heves vármegyében az igazgatási szünetben az egri kormányablak várja az ügyfeleket az alábbiak szerint:
|
Egri Kormányablak |
2025. december 29-31.: 8:00-12:00
Az igazgatási szünet alatt személyazonosításra alkalmas okmányok, lakcímkártya kiállításáért fizetendő díjakat kizárólag bankkártyával lehet megfizetni. |
Áldozatsegítés
Az áldozatok védelme és a krízishelyzetek azonnali kezelése érdekében a Heves Vármegyei Kormányhivatal ezen a területen a hatósági döntéseket szükség esetén meghozza, továbbá az azonnali pénzügyi segély kifizetését is biztosítja.
A személyes ügyfélfogadást elsősorban az Egri Áldozatsegítő Központ (3300 Eger, II. Rákóczi F. u. 10., Tel: 36/795-901) biztosítja az igazgatási szünet mindhárom napján (2025. december 29-31.).
A kormányhivatal Áldozatsegítő Szolgálata december 29-én 8 és 12 óra között elérhető:
telefon: +36 30 871 7508
e-mail: toth.anett@heves.gov.hu
Családvédelmi feladatok
Családvédelmi Szolgálatok (CSVSZ-ek) tanácsadásának biztosítása. A válsághelyzetben levő várandós anya segítése, és a magzati élet védelme érdekében a CSVSZ tanácsadások folyamatos működését biztosítja a kormányhivatal az igazgatási szünet tartama alatt, a jogszabályi feltételeknek megfelelően a terhesség-megszakítási kérelmezés esetén kötelező a CSVSZ tanácsadáson minimum 2 alkalmon részt venni.
Az ünnepi időszakban telefonos időpontegyeztetés alapján – a vármegye teljes területéről – az alábbi CSVSZ ügyfélszolgálatok fogadják az ügyfeleket:
|
Dátum |
Helyszín |
Bejelentkezés |
|
|
2025.12.22 |
hétfő |
3300 Eger, Klapka Gy. u. 11. |
Reggel 8:00 és 8:30 között: |
|
3200 Gyöngyös, Kossuth L. u. 39. /11.kód/ |
Reggel 8:00 és 8:30 között: |
||
|
2025.12.23 |
kedd |
3390 Füzesabony, Rákóczi út 55. |
Reggel 8:00 és 9:00 között: |
|
3200 Gyöngyös, Kossuth L. u. 39. /11.kód/ |
Reggel 8:00 és 8:30 között: |
||
|
2025.12.29 |
hétfő |
3300 Eger, Klapka Gy. u. 11. |
Reggel 8:00 és 8:30 között: |
|
2025.12.30 |
kedd |
3360 Heves, Erzsébet tér 2. |
Reggel 8:00 és 9:00 között: |
|
2025.12.31 |
szerda |
3300 Eger, Klapka Gy. u. 11. |
Reggel 8:00 és 8:30 között: |
Gyámügyi feladatok
Gyámügyi területen a soron kívüli intézkedést igénylő, örökbefogadási és járási gyámügyi feladatok (gyermek ideiglenes hatályú elhelyezése, eseti gondnok kirendelése egészségügyi beavatkozás előtt, örökbefogadásnál a születést követő 6 héten belül nyilatkozat megtétele) vonatkozásában a szükséges intézkedések az igazgatási szünetben is megtörténnek.
|
A Heves Vármegyei Kormányhivatal illetékességi területén szülő jognyilatkozatának felvétele, amellyel hozzájárul születendő, vagy újszülött gyermeke örökbefogadásához Email: gyam@heves.gov.hu |
Sürgős esetben bejelentkezés, az ügyintézés helyszínének, időpontjának egyeztetése céljából az ügyfélszolgálatot előzetesen minden esetben a jelzett e-mail címen keressék meg! |
|
Bélapátfalvai Járási Hivatal illetékességi területe |
|
|
Egri Járási Hivatal illetékességi területe |
|
|
Füzesabonyi Járási Hivatal illetékességi területe |
|
|
Gyöngyösi Járási Hivatal illetékességi területe |
|
|
Hatvani Járási Hivatal illetékességi területe |
|
|
Hevesi Járási Hivatal illetékességi területe |
|
|
Pétervásárai Járási Hivatal illetékességi területe |
Munkavédelem
A súlyos és halálos munkabalesetek, továbbá a tömeges foglalkozási megbetegedés bejelentések helyszíni kivizsgálása, az azonnali beavatkozást igénylő panaszok/közérdekű bejelentések kivizsgálása, amelyek sürgős beavatkozás és hatósági intézkedés nélkül életet, testi épséget veszélyeztetnek, az igazgatási szünet alatt is megtörténik.
A fenti feltételeknek megfelelő bejelentések megtételére az mmeo@heves.gov.hu e-mail címen van lehetőség.
Élelmiszerlánc-biztonság és állategészségügy
Az igazgatási szünet alatt kizárólag az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő, élelmiszerlánc-biztonsággal, illetve állatvédelemmel kapcsolatos bejelentések kivizsgálása, az esetleges járványkitörés kezelése, az export létesítmények, exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása, az állatszállítások ellenőrzése, a veszettség szempontjából aggályos állatok megfigyelése, továbbá a kötelezően előírt minták átvétele biztosított.
Heves vármegyei élelmiszerlánc-biztonsági és állategészségügyi készenlét azonnali intézkedést igénylő esetekben: tel.: 30/655 0757
Földhivatal
A földhivatali ügyfélszolgálatok – a beérkezett kérelmek feldolgozása érdekében – 2025. december 24-től 2026. január 6-ig zárva tartanak. A földhivatalok január 7-től a szokott rendben fogadják az ügyfeleket. A szünet alatt elektronikusan vagy postán érkező beadványokat január 5-től dolgozzák fel, a széljegyzést is ezzel a nappal végzik. A kérelmeket tehát érdemes december 23. előtt benyújtani.
Tűzvédelmi és iparbiztonsági feladatok
Rendkívüli esemény bekövetkezésekor soron kívüli hatósági ellenőrzés tartása, illetve hatósági intézkedések végrehajtása. Veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos baleset, veszélyes anyagokkal kapcsolatos esemény körülményeinek kivizsgálása érdekében hatósági ellenőrzések végrehajtása.
Telefon: 30/419 2277
Email: sas.adam@heves.gov.hu
Környezetvédelmi, hulladékgazdálkodási és természetvédelmi szakterület
Rendkívüli esetek, azonnali intézkedést igénylő környezetveszélyeztetés, környezetkárosodás bejelentése: 30/749 1324
Növényvédelem, növény-egészségügy
Az igazgatási szünet alatt kizárólag az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő, rendkívüli élelmiszerlánc-biztonsági események, lakossági panaszok kivizsgálása történik, amennyiben ahhoz növényvédelmi szakügyintéző közreműködése szükséges. Növény, növényi termék és növényi eredetű termék exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása biztosított.
Telefon: 20/455 2252
A további kormányhivatali ügyfélszolgálatoknál az igazgatási szünet ideje alatt az ügyintézés szünetel.
2026. január 5-től a megszokott ügyfélfogadási időben várjuk ügyfeleinket.