Az államigazgatási szervek integritásirányítási rendszeréről és az érdekérvényesítők fogadásának rendjéről szóló 50/2013. (II.25.) Korm. rendelet szabályozza az integritás tanácsadói tevékenységet.

Az integritás az államigazgatási szerv szabályszerű, a hivatali szervezet vezetője és az irányító szerv által meghatározott célkitűzéseknek, értékeknek és elveknek megfelelő működését jelenti.

Az államigazgatási szervek hivatali szervezetének vezetője az integritási és korrupciós kockázatok kezelésében való támogatására, az integritásirányítási rendszer és a belső kontrollrendszer egyes elemeinek működtetésének koordinálására integritás tanácsadót jelöl ki.

Az integritás tanácsadó feladatai:

  • közreműködik
  • a kormányhivatal működésével kapcsolatos integritási és korrupciós kockázatok felmérésében,
  • az integritási és korrupciós kockázatok kezelésére szolgáló intézkedési terv elkészítésében,
  • az intézkedési terv végrehajtásáról szóló integritás jelentés elkészítésében;
  • az intézkedési terv alapján javaslatot tesz hivatásetikai és antikorrupciós témájú képzések megtartására, valamint közreműködik azok végrehajtásában;
  • a hatályos jogszabályok és hivatásetikai szabályok alapján tájékoztatást és tanácsot ad hivatali szervezet vezetői és munkatársai részére a felmerült hivatásetikai kérdésekben;
  • gondoskodik a belső kontrollrendszer vonatkozásában a kontrollkörnyezet kialakításának és az integrált kockázatkezelésnek a koordinációjáról;
  • ellátja a szervezet működésével összefüggő integritási és korrupciós kockázatokra vonatkozó bejelentések fogadásával és kivizsgálásával kapcsolatos feladatokat.

Az integritás tanácsadó a tevékenységét a hivatali szervezet vezetőjének közvetlen irányítása alatt látja el.