Csütörtöktől szünetel az Európai Egészségbiztosítási Kártyával kapcsolatos ügyintézés

Csütörtök (2024. október 17.) 17.00 órától hétfő (október 21.) 07.00 óráig karbantartás miatt szünetel az Európai Egészségbiztosítási Kártyával kapcsolatos ügyintézés.

Szíves megértésüket és türelmüket köszönjük!

Kép

KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00041

Kedvezményezett:
Pest Megyei Kormányhivatal

Konzorciumi partnerek:
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal
Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal
Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség
Miniszterelnökség

Projekt címe:
A szolgáltató kormányhivatali és közigazgatási modell bevezetése

A projekt költsége és az elnyert támogatás összege, tervezett befejezés dátuma:

 

Szerződött támogatási összege: 2 579 046 213 forint
Támogatás mértéke: 100%
A projekt befejezési dátuma: 2021.03.29.
A projekt a Széchenyi 2020 program keretében az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap és a Magyarország költségvetése társfinanszírozásával valósul meg.

A projekt bemutatása:

A Közigazgatás- és Közszolgáltatás- Fejlesztési Operatív Program keretében meghirdetett „Adminisztratív terhek csökkentése” című konstrukcióban a Pest Megyei Kormányhivatal által vezetett konzorcium nyertes pályázatot nyújtott be. A projekt átfogó stratégiai célkitűzése az ügyfélközpontú közigazgatási szemlélet megerősítése, az állami szolgáltatások fejlesztése útján egy professzionálisan, költséghatékonyan, szervezetten működő szolgáltató állam kialakítása. A cél elérése érdekében a projekt az államigazgatás szervezetrendszerének további egyszerűsítésére, működési hatékonyságának növelésére, a párhuzamos feladatellátás megszüntetésére, az ügyintézés és az eljárások átfutási idejének és költségeinek csökkentésére terjed ki.

A projekt négy feladatpillére közül elsőként valósul meg a központi hivatalok és a költségvetési szervi formában működő minisztériumi háttérintézmények felülvizsgálata és a járási (fővárosi kerületi) hivatalok hatásköreinek megerősítése a hatékonyabb államigazgatási szervezeti működés kialakítása és az egységesen magas színvonalú, az ügyfelekhez minél közelebbi területi szinten történő ügyintézés megvalósítása céljából.

Országos szinten bevezetésre kerül a Szolgáltató Kormányhivatal Modell, amelynek célja a szervezeti struktúra reformja eredményeinek konszolidálása, ehhez kapcsolódóan komplex belső folyamat- és szervezetfejlesztések megvalósítása, a fővárosi és megyei kormányhivatalok rugalmasságának és szolgáltató szemléletének fejlesztése, valamint a közigazgatási bürokrácia és adminisztratív tehercsökkentés az állampolgárokkal, vállalkozásokkal, önkormányzatokkal és más érintett szereplőkkel történő konzultáció jegyében, átfogó igényfelméréssel.

Fejlesztésre kerül a kormányhivatali labortevékenység, melynek keretében felülvizsgálatra kerülnek a meglévő tevékenységek és kapacitások, valamint feltérképezésre kerülnek a jelenleginél hatékonyabb és szervezettebb munkafolyamatok elérését lehetővé tevő területek.

 

Továbbfejlesztésre kerül az állami közfeladat-kataszter, melynek eredményeként a közigazgatás és az ügyfelek számára is nyilvános, hosszútávon fenntartható, naprakész és hiteles katalógusként funkcionáló elektronikus rendszer kerül fejlesztése, amely összefüggéseiben, rendszerszinten képes felvázolni a rendelkezésre álló adatokat, hozzájárulva ezzel a belső folyamatok hosszú távú tervezéséhez, valamint a közigazgatás döntéstámogatásának folyamatainak javításához.