Csütörtöktől szünetel az Európai Egészségbiztosítási Kártyával kapcsolatos ügyintézés

Csütörtök (2024. október 17.) 17.00 órától hétfő (október 21.) 07.00 óráig karbantartás miatt szünetel az Európai Egészségbiztosítási Kártyával kapcsolatos ügyintézés.

Szíves megértésüket és türelmüket köszönjük!

Tisztelt Fogyasztó!

A Pest Vármegyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatalának
Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztálya 2020. március 01. napjától
a Pest Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályaként
(a továbbiakban: Hatóság) működik tovább, mint elsőfokú hatóság.

Főbb ügytípusok, amelyekkel Hatóságunkhoz fordulhatnak a fogyasztók:

•Vállalkozások panaszkezelése, vásárlók könyvi bejegyzések
•Fogyasztók tájékoztatása
•Árfeltüntetés, árfelszámítás, áru mérése
•Fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézése
(3 munkanapos csere, jótállási jegy, kijavítási idő betartása, jegyzőkönyv felvétele stb.)
•Közműszolgáltatás (földgáz- és villamosenergia-szolgáltatás, távhő-szolgáltatás,
hulladékgazdálkodási közszolgáltatás, víziközmű-szennyvíz)
•Piacfelügyelet (veszélyes termékek, termékbiztonság)
•Fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat stb.

Hatóságunknak nincs hatásköre eljárni az alábbi esetekben:

•A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés
• létrejöttének, érvényességének, joghatásainak és megszűnésének, továbbá
• a szerződésszegés és joghatásai megállapításának eseteiben, valamint
• nem jogosult egyedi intézkedés vagy kártérítés közvetlen kikényszerítésére.

Szerződéses jogvita esetén az ingyenes vitarendezési fórum a békéltető testület,
valamint a bírósági út vehető igénybe.

A békéltető testületek eljárásáról és elérhetőségéről itt tájékozódhat:
http://bekeltetes.hu


Ki fordulhat Hatóságunkhoz?

Kizárólag fogyasztók élhetnek kérelemmel a Hatóság felé.

Fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és
gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró
természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ,
igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció,
ajánlat címzettje.

Közműszolgáltatások esetében fogyasztónak minősülhet
a nem természetes személy is (pl. társasház).

Mi az előfeltétele a hatósági eljárás indításának?

Amennyiben közszolgáltatóval kapcsolatos vitás ügye van,
a hatósági eljárás megindításának minden esetben előfeltétele,
hogy Ön közvetlenül a szolgáltatóval próbálja meg elsődlegesen ügyét rendezni.
Hatóságunk az eljárás megindítása előtt kéri ennek igazolását.
Ennek érdekében javasoljuk, hogy írásbeli panaszát igazolható módon
küldje el az Önnel szerződéses jogviszonyban álló közszolgáltatóhoz,
ha telefonon tesz panaszt, kérje a beszélgetés egyedi azonosítószámát.
Amennyiben panaszát személyesen teszi meg,
kérje el az arról felvett jegyzőkönyv másolatát.

Egyéb ügyekben is javasoljuk, hogy panaszával minden esetben
először a vállalkozóhoz/szolgáltatóhoz forduljon!

Mit tartalmazzon a kérelem?

A kérelemnek - az ügyfél és képviselője azonosításához szükséges adatokon
és elérhetőségén kívül - tartalmaznia kell:
a) a kérelemmel érintett vállalkozás nevét, valamint ha a fogyasztó rendelkezésére áll,
székhelyének címét,

b) a feltételezett jogsértéssel érintett üzlet címét,
vagy a kifogásolt magatartás elkövetésének helyét,

c) a beadvány tárgyának rövid leírását, a rendelkezésre álló dokumentumokkal alátámasztva
(pl. vásárlásról szóló nyugta másolata, jótállási jegy stb.),
ideértve különösen a vállalkozásnak a fogyasztó megkeresésére adott válaszlevelét,
a szóbeli panaszról felvett jegyzőkönyvet, vagy postai úton benyújtott panasz esetében
a feladás igazolását szolgáló dokumentumot.

A Hatóság eljárásának ügyintézési határideje:

•Általános ügyintézési határidő: 60 nap
•Piacfelügyeleti ügyintézési határidő: 70 nap


Milyen módon nyújthat be kérelmet?

A fogyasztóvédelmi hatósági eljárás lefolytatására irányuló kérelem benyújtásának módja:
-bármely kormányablakban leadható,
-a Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztálya
ügyfélszolgálatán személyesen benyújtható,
-postai úton,
-ügyfélkapun keresztül.

Amennyiben rendelkezik ügyfélkapuval, a következő módon tudja kérelmét elektronikus úton előterjeszteni:

1. https://epapir.gov.hu/ oldal
2. Bejelentkezés gomb
3. Belépés gomb
4. Új levél írása - Témacsoport: Kormányhivatali ügyek - Ügytípus:
fogyasztóvédelmi feladatok Címzett listából az illetékes kormányhivatal kiválasztása
- Csatolmányok feltöltése - Levél véglegesítése – Küldés

Személyes ügyfélkapus azonosító hiányában,
annak létrehozását kezdeményezheti bármelyik okmányirodában,
kormányablakban, adóhatóság ügyfélszolgálatán vagy külképviseleten,
illetve elektronikusan, 2016. január 1-jét követően kiállított
érvényes személyazonosító igazolvány birtokában
az ugyfelkapu.gov.hu/regisztracio/regEszemelyi felületen.

A Hatóság elérhetőségei:

Cím    1072 Budapest, Nagy Diófa u.10-12.
Telefon    (1) 459-4843
E-mail    fogyved@pest.gov.hu



Ügyfélszolgálat (rezsipont) nyitva tartása:

Hétfő – csütörtök: 09:00-12.00 és 13.00-16:00
Péntek: 09.-13.00.