Navracsics Tibor: az állam jobbik arcai a kormányablakok
Az állam jobbik arcai a kormányablakok, amelyek olyan helyszínné tudtak válni, ahol az állampolgár és az állam kulturáltan, ügyfélközpontúan, udvariasan és tisztességtudóan tud találkozni – mondta a dunaharaszti kormányablak ünnepélyes átadásán a közigazgatási és területfejlesztési miniszter.
Navracsics Tibor arról beszélt, hogy a kormányablakok hálózata nemcsak az ügyintézés helyszíne, hanem az állam és állampolgár közötti kapcsolat új minőségének a kifejeződése. Hozzátette: egy olyan pont lett a kormányablak, ahol az ügyintézés kultúrája által meg tudja mutatni az állam a közigazgatás új filozófiáját, amelynek a lényege, hogy a közigazgatás nem uralkodik, hanem szolgáltat, a közigazgatás nem oktat és tanít, hanem segít az emberek hétköznapi életben, válságos helyzetben pedig a végső menedék.
Az állammal kapcsolatban az állampolgárok már csak történelmi hagyományokból eredően is fenntartásokkal viseltetnek, amelyben a kormányablakok kivételt tudtak képezni - fűzte hozzá a tárcavezető. A közigazgatási és területfejlesztési miniszter beszélt arról is, hogy a mai napig sok kifogás érkezik a közszolgáltatásokkal kapcsolatban, méltán, így azok színvonalát tovább kell javítani. De a visszajelzések szerint az állampolgárok alapvetően elégedettek a kormányablakok rendszerével - hangsúlyozta.
Hozzátette, hogy "ez nem nekünk köszönhető, akik annak idején országos szinten megalkottuk ezt a hálózatot", hanem azoknak a nőknek és férfiaknak, akik sok esetben saját érdeküket, saját céljukat áldozták fel azért, hogy a közt szolgálják. Kijelentette: akik a kormányablakokban ülnek, akik nap mint nap várják az ügyfeleket - legyenek azok az ügyfelek kedvesek, frusztráltak vagy adott esetben gorombák -, ők egyformán kedvesen intézve az ügyeket az állam jobbik arcát mutatják - fűzte hozzá Navracsics Tibor.
Tarnai Richárd Pest vármegyei főispán köszöntőjében kiemelte, hogy közel másfél évtized telt el azóta, hogy létrejöttek az első kormányablakok az országban. Visszaemlékezett arra, hogy 2011. január 3-án, amikor egyszerre 29 kormányablakot avattak hazánkban, ő maga a váci kormányablak megnyitóján vett részt. Most úgy fogalmazott – a valódi ablakokat használva metaforaként –, hogy a kormányablak, mint “termék beváltotta a hozzá fűzött reményeket, olyan termékké vált, amely folyamatosan ütéspróba alatt van, mindenki keresi a fogást rajtuk, de nem nagyon találja”. A főispán hangsúlyozta az ügyintézők érdemeit a kormányablakok sikerességében, s kifejtette, hogy ezek a hivatalok jól, rugalmasan alkalmazkodnak az új igényekhez, feladatokhoz.
Tarnai Richárd végül szólt arról, hogy a kormányablakok működését az ügyfelek visszajelzései és kritikái segítik abban, hogy egyre inkább növelni tudják a szolgáltatásuk hatékonyságát.