Szakmai értekezleten vettek részt a gyermekvédelmi jelzőrendszerrel foglalkozó munkatársak
A Pest Vármegyei Kormányhivatal Gyámügyi és Igazságügyi Főosztálya jelzőrendszeri szakmai nap keretében szakmai támogatást nyújtott a család- és gyermekjóléti központok járási jelzőrendszeri tanácsadói részére, valamint értékelte az illetékességi területén működő gyermekvédelmi jelzőrendszer működését.
„A szociális ágazat módszertani és információs rendszereinek megújítása” című kiemelt projekt keretében a szakmatámogatás újszerű megközelítéssel valósult meg a Gyermekeink Védelmében Informatikai Rendszer (GYVR) elmúlt években történő szakaszos bevezetésével.
A rendszer létrehozásának nem titkolt célja volt a gyermekjóléti és a gyermekvédelmi terület ügyfelek érdekében történő hatékony javítása, működésének átláthatósága, továbbá a gyorsabb és eredményesebb szakmai kommunikáció és feladatellátás érdekében az adminisztrációs terhek és a papíralapú kommunikáció csökkentése.
A fórum kezdetén Tarnai Richárd főispán üdvözölte a megjelenteket és köszönetét fejezte ki a szakemberek felé, akiknek fontos szolgálatát méltányolta. Aláhúzta: a gyermekek érdekében végzett munka mindig kiemelt figyelmet kell hogy élvezzen a jogszabályok legszigorúbb betartása mellett.
A jelzőrendszeri szakmai nap keretében elsőként Szarvák Mónika, a Belügyminisztérium Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatások Főosztálya gyermekjóléti alapellátási referense tartott előadást a GYVR rendszer bevezetésének indokairól, a rendszer kínálta lehetőségekről és az eddigi tapasztalatokról. Őt követte Horváth István, a Magyar Államkincstár Szociális Ellátások Főosztálya szociális nyilvántartási referense, aki a rendszer működéséről és használatáról tájékoztatta a hallgatóságot.
A szakmai nap zárásaként megosztották a résztvevőkkel a család-és gyermekjóléti központok, valamint a család- és gyermekjóléti szolgálatok ellenőrzéseinek tapasztalatait.