Több mint százezer felhasználója van már az e-bejelentőnek

2023.10.18. 14:13 | Pest Vármegyei Kormányhivatal

Már több mint százezer felhasználója van az e-bejelentő felületnek, amely az adatváltozások bejelentését a közműcégek felé, illetve a közműátírások ügyintézését teszi lehetővé az interneten keresztül - mondta a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára szerdán Budapesten.

György István az Adatváltozás-bejelentési szolgáltatás bevezetése című projekt zárórendezvényén arról beszélt, hogy az európai uniós Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program keretében 1,8 milliárd forintból létrehozott e-bejelentő egy igazi 21. századi fejlesztés, amely jól bemutatja, milyen is az elektronikus közigazgatás.

Kép

A felület indulásakor, 2022 februárjában 31 közműszolgáltató volt elérhető a platformon, mára viszont már több mint 180 cég csatlakozott: 131 közműszolgáltató és több mint 50 telekommunikációs vállalat - közölte az államtitkár.

György István kiemelte, hogy az állami, ingyenes szolgáltatásnak köszönhetően kényelmesen, otthonról lehet bejelenteni az adatváltozásokat a szolgáltatók felé, és nem kell személyesen megjelenni minden vállalat ügyfélszolgálatán.

Tarnai Richárd, Pest vármegye főispánja felidézte, hogy az állam 2010 után kezdte átalakítani a saját struktúráját. Az egykori okmányirodák helyett létrehozták a kormányablakokat, és ezzel bevezették az egyablakos ügyintézést.

Kép

Mintegy tíz évvel később a szolgáltatói szektorban is bevezették az egyablakos ügyintézést az e-bejelentő létrehozásával, amelynek nagy előnye, hogy "élethelyzetekhez igazodik". A rendszerben ugyanis ki lehet választani, mivel kapcsolatban szeretne az ember ügyet intézni - például ingatlanvásárlás, névváltozás -, a rendszer pedig automatikusan felkínálja a kitöltendő papírokat a változás bejelentéséhez.

Scheiring Petra, a projekt szakmai vezetője a rendszer legfrissebb fejlesztéseit bemutatva elmondta, hogy átláthatóbb és felhasználóbarátabb lett a kitöltőoldal. Bevezették a "folyamatba épített ügyféltájékoztatást", ami azt jelenti, hogy már a kitöltés megkezdése előtt, valamint közben és utána is folyamatosan informálja a rendszer az ügyfeleket arról, milyen papírokra vagy további lépésekre lesz szükség a folyamat során.

Kép

Ismertette: már akkor is lehet használni a rendszert, ha nem magánszemélytől, hanem jogi személytől vásáról valaki ingatlant. Hozzátette, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően rövidülhet a személyes ügyintézési idő a kormányablakokban, mivel bevezették a "lakcím igazolványszámának előtöltése funkciót" is, így azt már nem kell külön begépelni.

Bővítették továbbá a "riporting" funkciót, azaz a rendszer automatikusan adatokat gyűjt a felhasználókról nemek, korcsoportok, települések szerint, továbbá figyeli azt is, mennyi időt töltenek a felhasználók egy-egy oldalon, valamint, hogy használati eszköz függvényében miként változik a felhasználás. Az így kapott információk segítségével "felhasználói igények mentén" tudják még tovább fejleszteni, optimalizálni a rendszert - emelte ki Scheiring Petra.

Forrás: MTI