Új szervezetfejlesztési program: mentorok a Pest Vármegyei Kormányhivatalban
Dr. Tarnai Richárd főispán köszöntötte mindazon kollégáit, akik részt vettek a 2024/2025-ös képzési időszakban tartott közszolgálati mentorprogramon.
A Vármegyeháza dísztermében megtartott ünnepi rendezvényen a főispán hangsúlyozta: alapvető érdeke a kormányhivatalnak, hogy az új munkatársakat olyan felkészült mentorok fogadják, akik támogatják a tisztviselők gyors és hatékony beillesztését, segítenek a szervezeti kultúra megismerésében. Támogatandónak tartja a mentori program céljait, amelyek hozzájárulhatnak a közszolgálati pályára vonzáshoz, pályán tartáshoz és a tudástőke megtartásához. A mentori program rendszerszintű bevezetése erősíti a hivatal munkáltatói márkájának építését is.
Dr. Klotz Balázs, az NKE Közigazgatási Továbbképzési Intézetének igazgatója elmondta: a képzett munkaerő iránt kiélezett verseny folyik, ezért egyre nagyobb teret nyert a tudatos emberierőforrás-gazdálkodás, melynek része a pályakezdő fiatalok – motivációs elemeket sem nélkülöző – bevonzása és megtartása. A Pest Vármegyei Kormányhivatallal példaértékűen együttműködve hozzájárulnak a tisztviselők eredményes munkavégzéséhez, amelynek alapját a folyamatos képzések és a tanulás biztosítják.
A továbbképzési program szerzője és trénere, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem mesteroktatója, Dr. Csóka Gabriella kiemelte: a mentori programok hatékonyságát nagymértékben növeli, ha a szervezet vezetői értik és támogatják a mentorálás célját, folyamatát, ismerik a támogató szakmai-szervezeti környezet kialakításának lépéseit - ehhez nyújt támogatást a program, amely most végzett mentorainak ezúton kívántak eredményes és támogató munkát az új feladatkörükben.
A Pest Vármegyei Kormányhivatalban eddig összesen több, mint 120 kolléga végezte el a közszolgálati mentorképzést. Munkájukhoz sok sikert kívánunk!