A Pest Vármegyei Kormányhivatal 50 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el a KEOP-8.1.1-11/K-2015-0016 projekt keretében a kormányhivatalok által a KEOP projektek megvalósítása során végzett hatékony hatósági ellenőrzési feladatok finanszírozásának biztosítására.

 

A Környezet és Energia Operatív Program keretén belül megvalósuló projektek számára kötelezőek a különböző hatósági engedélyek. Ezen hatósági engedélyeket a fővárosi és megyei kormányhivatalok, illetve más Hatóságoktól szerzik be a Kedvezményezettek. A 2007-2013-as programozási időszak projektjeinek zárása során a forrásvesztés elkerüléséhez fontos a projektekhez szükséges hatósági engedélyek hiánytalanul rendelkezésre állása. A fővárosi és megyei kormányhivatalok a minden területre kiterjedő és hatékony hatósági ellenőrzéssel nagyban elősegítik a Környezetvédelmi Operatív Program Irányító Hatóság zárással kapcsolatos feladatait.

Fővárosi és megyei kormányhivatalok ellenőrzése kiterjed minden, a megyéjükben megvalósítási helyszínnel rendelkező KEOP projektre. Pest megyében összesen 340 projekt hatósági ellenőrzési feladatainak koordinálása, hatékony lefolytatása valósult meg a fenti projekt megvalósítása során.

A projekt keretében az engedélyezési tevékenységben résztvevő személyi állomány bérezéséhez, juttatásaihoz szükséges anyagi források biztosítása, valamint a hatékony munkavégzéshez szükséges eszközök és készletek beszerzése történt meg. A projekt megvalósulása ezzel hozzájárult a kormányhivatalok által a KEOP projektek megvalósítása során végzett hatékony hatósági ellenőrzési feladatok finanszírozásának biztosításához. A projekt támogatás intenzítása 100 %.

A projekt 2015. december 31. napján lezárult.