Ügyintézés a kormányhivatalban az igazgatási szünetben
Zala vármegyében egy kormányablak várja az ügyfeleket 2024. december 30-31-én, az igazgatási szünetben. Ebben az időszakban a legtöbb hivatali ügyfélszolgálat zárva lesz, de a halaszthatatlan közfeladatokat és hatósági teendőket ellátják a kormányhivatal és a járási hivatalok munkatársai, melyek az alábbi ügyintézési lehetőségeket biztosítják.
A kormányablakban személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézés, mint személyi igazolvány, útlevél, vezetői engedély, lakcím ügyintézés, DÁP regisztráció, NEK regisztráció, Európai Egészségbiztosítási Kártya-igénylés, valamint TAJ kártya másodlat kiadása intézhetőek.
Kormányablakok
Az alábbi Zala vármegyei kormányablak várja az ügyfeleket.
Zalaegerszeg, Kossuth L. u. 17-19. Telefon: 1818 Email: okmanyzeg@zala.gov.hu |
2024. december 30.: 8.00-12.00 2024. december 31.: 8.00-12.00
|
Áldozatsegítés
Folyamatosan elérhető lesz az áldozatsegítési terület, mivel a statisztikák szerint bizonyos bűncselekmények száma a karácsonyi ünnepek környékén magasabb. Az áldozatok fokozott védelme és a kialakult krízishelyzetek azonnali kezelése érdekében a fővárosi és vármegyei kormányhivatalok ezen a területen a hatósági döntéseket meghozzák, továbbá az azonnali pénzügyi segély kifizetését is biztosítják.
Az igazgatási szünet alatt az ügyfélszolgálat elérhetőségei:
Hatósági Főosztály Igazságügyi Osztály |
Családvédelmi feladatok
A válsághelyzetben lévő várandós anya segítése, és a magzati élet védelme érdekében a CSVSZ tanácsadások folyamatos működését a kormányhivatal az igazgatási szünet tartama alatt is biztosítja.
Az igazgatási szünet alatt az ügyfélszolgálat elérhetőségei:
Népegészségügyi Főosztály |
Élelmiszerlánc-biztonság és állategészségügy
Az igazgatási szünet alatt kizárólag az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő, élelmiszerlánc-biztonsággal, illetve állatvédelemmel kapcsolatos bejelentések kivizsgálása, az esetleges járványkitörés kezelése, az export létesítmények, exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása, az állatszállítások ellenőrzése, a veszettség szempontjából aggályos állatok megfigyelése, továbbá a kötelezően előírt minták átvétele biztosított.
Az igazgatási szünet alatt az ügyfélszolgálat elérhetőségei:
Agrárügyi Főosztály |
|
Fogyasztóvédelem
A Kormányhivatal az igazgatási szünet alatt is biztosítja a fogyasztói bejelentések halasztást nem tűrő vizsgálatával kapcsolatos ügyintézést. A fenti feltételeknek megfelelő bejelentések megtételére a fogyasztovedelem.zala@zala.gov.hu e-mail címen van lehetőség.
Munkavédelem
A súlyos és halálos munkabalesetek, továbbá a tömeges foglalkozási megbetegedés bejelentések helyszíni kivizsgálása, az azonnali beavatkozást igénylő panaszok/közérdekű bejelentések (amelyek sürgős beavatkozás és hatósági intézkedés nélkül életet, testi épséget veszélyeztetnek) kivizsgálása az igazgatási szünet alatt is megtörténik.
A fenti feltételeknek megfelelő bejelentések megtételére a munkavedelem@zala.gov.hu e-mail címen, illetve a 06 92 549 375-ös telefonszámon van lehetőség.
Népegészségügyi Főosztály Keszthelyi Járási Hivatal Népegészségügyi Osztály Zalaegerszegi Járási Hivatal Népegészségügyi Osztály |
Szociális és gyámügyi feladatok
Szociális és gyámügyi területen a soron kívüli intézkedést igénylő, örökbefogadási és járási gyámügyi feladatok (gyermek ideiglenes hatályú elhelyezése, eseti gondnok kirendelése egészségügyi beavatkozás előtt, örökbefogadásnál a születést követő 6 héten belül nyilatkozat megtétele) vonatkozásában a szükséges intézkedéseket a kormányhivatal az igazgatási szünetben is ellátja.
Hatósági Főosztály Szociális és Gyámügyi Osztály Letenyei Járási Hivatal Lenti Járási Hivatal Zalaszentgróti Járási Hivatal Nagykanizsai Járási Hivatal Zalaegerszegi Járási Hivatal |
Földhivatal
A földhivatali ügyfélszolgálatok - a beérkezett kérelmek feldolgozása érdekében - 2025. január 2-án is zárva tartanak, az ügyfélszolgálatok legkorábban január 3-án nyitnak ki.
A 2024. január 2. napjától hatályos, általános ügyfélfogadási rendre vonatkozó információk a https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/zala honlapon az „Ügyfélszolgálatok” menüpontban érhetők el.
Növény- és talajvédelem
Az igazgatási szünet alatt kizárólag az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő növény- és talajvédelemmel, zöldség-gyümölcs minőség ellenőrzéssel kapcsolatos bejelentések kivizsgálása, exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása biztosított.
Az igazgatási szünet alatt az ügyfélszolgálat elérhetőségei:
Agrárügyi Főosztály Növény- és Talajvédelmi Osztály |
|
Az újévben:
Január 2-án és 3-án a zalai kormányablakok az általános munkarend szerint fogadják az ügyfeleket.
A Műszaki Engedélyeztetési Osztály első vizsganapja január 3-án lesz.
A Családtámogatási és Egészségbiztosítási Főosztály és a Nyugdíjbiztosítási és Rehabilitációs Igazgatási Főosztály az általános ügyfélfogadási rend szerint várja az ügyfeleket.
Az általános ügyfélfogadási rendről tájékozódjon honlapunkon: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/zala