Ügyintézés a kormányhivatalban az igazgatási szünetben
Az ünnepnapok és áthelyezett munkanapok miatt december 24-től január 5-ig a kormányablakokban és kormányhivatalokban korlátozott lesz az ügyintézés.
Az év végi leállás munkanapjain, december 29-31-én országszerte 22, Zala vármegyében egy kormányablak várja az ügyfeleket. Ebben az időszakban a legtöbb hivatali ügyfélszolgálat zárva lesz, de a halaszthatatlan közfeladatokat és hatósági teendőket ellátják a kormányhivatal és a járási hivatalok munkatársai, az alábbi ügyintézési lehetőségeket biztosítva.
Kormányablak
Az alábbi Zala vármegyei kormányablak várja az ügyfeleket.
Cím: Zalaegerszeg, Kossuth L. u. 17-19.
Nyitva tartás:
2025. december 29.: 8.00-12.00
2025. december 30.: 8.00-12.00
2025. december 31.: 8.00-12.00
Elérhetőség:
Telefon: 1818
E-mail: okmanyzeg@zala.gov.hu
A kormányablakban személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézés, mint személyi igazolvány, útlevél, vezetői engedély, lakcím ügyintézés, DÁP regisztráció, NEK regisztráció, Európai Egészségbiztosítási Kártya-igénylés, valamint TAJ kártya másodlat kiadása, TB jogviszony igazolás, a menedékesként elismert harmadik országbeli állampolgárnak, vagy az ukrajnai magyar állampolgároknak a rendszeres létfenntartási támogatás folyósítása céljából szolgáltatást kérőként történő regisztrációs kérelem benyújtása intézhetőek.
Áldozatsegítés
Folyamatosan elérhető lesz az áldozatsegítési terület, mivel a statisztikák szerint bizonyos bűncselekmények száma a karácsonyi ünnepek környékén magasabb. Az áldozatok fokozott védelme és a kialakult krízishelyzetek azonnali kezelése érdekében a fővárosi és vármegyei kormányhivatalok ezen a területen a hatósági döntéseket meghozzák, továbbá az azonnali pénzügyi segély kifizetését is biztosítják.
Az igazgatási szünet alatt az ügyfélszolgálat elérhetőségei:
|
Hatósági Főosztály, Igazságügyi Osztály |
|
Népegészségügyi feladatok
A válsághelyzetben lévő várandós anya segítése, és a magzati élet védelme érdekében a CSVSZ tanácsadások folyamatos működését a kormányhivatal az igazgatási szünet időtartama alatt is biztosítja.
Az igazgatási szünet alatt az ügyfélszolgálat elérhetőségei:
|
Népegészségügyi Főosztály A közegészségügyi és járványügyi feladatokat illetően pedig az alábbi elérhetőségeken tájékozódhatnak: Népegészségügyi Főosztály Keszthelyi Járási Hivatal Népegészségügyi Osztály Zalaegerszegi Járási Hivatal Népegészségügyi Osztály |
|
Élelmiszerlánc-biztonság és állategészségügy
Az igazgatási szünet alatt kizárólag az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő, élelmiszerlánc-biztonsággal, illetve állatvédelemmel kapcsolatos bejelentések kivizsgálása, az esetleges járványkitörés kezelése, az export létesítmények, exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása, az állatszállítások ellenőrzése, a veszettség szempontjából aggályos állatok megfigyelése, továbbá a kötelezően előírt minták átvétele biztosított.
Az igazgatási szünet alatt az ügyfélszolgálat elérhetőségei:
|
Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Főosztály |
|
Fogyasztóvédelem
A Kormányhivatal az igazgatási szünet alatt is biztosítja a fogyasztói bejelentések halasztást nem tűrő vizsgálatával kapcsolatos ügyintézést. A fenti feltételeknek megfelelő bejelentések megtételére a fogyasztovedelem.zala@zala.gov.hu e-mail címen van lehetőség.
Munkavédelem
A súlyos és halálos munkabalesetek, továbbá a tömeges foglalkozási megbetegedés bejelentések helyszíni, illetve az azonnali beavatkozást igénylő panaszok/közérdekű bejelentések (amelyek sürgős beavatkozás és hatósági intézkedés nélkül életet, testi épséget veszélyeztetnek) kivizsgálása az igazgatási szünet alatt is megtörténik.
A fenti feltételeknek megfelelő bejelentések megtételére a munkavedelem@zala.gov.hu e-mail címen, illetve a 06 92 549 375-ös telefonszámon van lehetőség.
Szociális és gyámügyi feladatok
Szociális és gyámügyi területen, a soron kívüli intézkedést igénylő, örökbefogadási és járási gyámügyi feladatok (gyermek ideiglenes hatályú elhelyezése, eseti gondnok kirendelése egészségügyi beavatkozás előtt, örökbefogadásnál a születést követő 6 héten belül nyilatkozat megtétele) vonatkozásában a szükséges intézkedéseket a kormányhivatal az igazgatási szünetben is ellátja.
|
Hatósági Főosztály. Szociális és Gyámügyi Osztály Nagykanizsai Járási Hivatal Zalaegerszegi Járási Hivatal Keszthelyi Járási Hivatal |
|
Földhivatal
A földhivatali ügyfélszolgálatok az országban egységesen az igazgatási szünet időtartama alatt, illetve - a beérkezett kérelmek feldolgozása érdekében - 2026. január 5-6-án is zárva tartanak. Az év utolsó munkanapján munkatársaink az évzárással, 2026. január 5-én és 6-án pedig az igazgatási szünet alatt beküldött ügyiratok széljegyzésével kapcsolatos feladatokat látják el.
Az új év első ügyfélfogadási napja: 2026. január 7. 8:00-11:00 óra között.
A zárva tartás időtartama alatt ügyfeleink a beadványaikat postán vagy elektronikus úton tudják eljuttatni a Kormányhivatal Földhivatali Főosztályára.
Növény- és talajvédelem
Az igazgatási szünet alatt kizárólag az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő növény- és talajvédelemmel, zöldség-gyümölcs minőség ellenőrzéssel kapcsolatos bejelentések kivizsgálása, exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása biztosított.
Az igazgatási szünet alatt az ügyfélszolgálat elérhetőségei:
|
Agrárügyi Főosztály, Növény- és Talajvédelmi Osztály
|
|
További információk:
Január 5-én a zalai kormányablakok az általános munkarend szerint fogadják az ügyfeleket.
A Műszaki Engedélyeztetési Osztály első vizsganapja január 5-én lesz.
Az általános ügyfélfogadási rendről tájékozódjon honlapunkon: