Ügyintézés a kormányhivatalban az igazgatási szünetben

2025.12.11. 13:28 | Zala Vármegyei Kormányhivatal

Az ünnepnapok és áthelyezett munkanapok miatt december 24-től január 5-ig a kormányablakokban és kormányhivatalokban korlátozott lesz az ügyintézés

Az év végi leállás munkanapjain, december 29-31-én országszerte 22, Zala vármegyében egy kormányablak várja az ügyfeleket. Ebben az időszakban a legtöbb hivatali ügyfélszolgálat zárva lesz, de a halaszthatatlan közfeladatokat és hatósági teendőket ellátják a kormányhivatal és a járási hivatalok munkatársai, az alábbi ügyintézési lehetőségeket biztosítva.

Kormányablak

Az alábbi Zala vármegyei kormányablak várja az ügyfeleket.

Cím: Zalaegerszeg, Kossuth L. u. 17-19.

Nyitva tartás:

2025. december 29.: 8.00-12.00

2025. december 30.: 8.00-12.00

2025. december 31.: 8.00-12.00

Elérhetőség:

Telefon: 1818

E-mail: okmanyzeg@zala.gov.hu

A kormányablakban személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézés, mint  személyi igazolvány, útlevél, vezetői engedély, lakcím ügyintézés, DÁP regisztráció, NEK regisztráció, Európai Egészségbiztosítási Kártya-igénylés, valamint TAJ kártya másodlat kiadása, TB jogviszony igazolás, a menedékesként elismert harmadik országbeli állampolgárnak, vagy az ukrajnai magyar állampolgároknak a rendszeres létfenntartási támogatás folyósítása céljából szolgáltatást kérőként történő regisztrációs kérelem benyújtása intézhetőek.

 

Áldozatsegítés

Folyamatosan elérhető lesz az áldozatsegítési terület, mivel a statisztikák szerint bizonyos bűncselekmények száma a karácsonyi ünnepek környékén magasabb. Az áldozatok fokozott védelme és a kialakult krízishelyzetek azonnali kezelése érdekében a fővárosi és vármegyei kormányhivatalok ezen a területen a hatósági döntéseket meghozzák, továbbá az azonnali pénzügyi segély kifizetését is biztosítják.

Az igazgatási szünet alatt az ügyfélszolgálat elérhetőségei:

Hatósági Főosztály, Igazságügyi Osztály
Telefon: 06 92 550 252
E-mail: 
igazsagugy@zala.gov.hu

 

 

Népegészségügyi feladatok

A válsághelyzetben lévő várandós anya segítése, és a magzati élet védelme érdekében a CSVSZ tanácsadások folyamatos működését a kormányhivatal az igazgatási szünet időtartama alatt is biztosítja.

Az igazgatási szünet alatt az ügyfélszolgálat elérhetőségei:

Népegészségügyi Főosztály
Telefon: 06 92 549 180
E-mail: 
nepegeszsegugy.foosztály@zala.gov.hu

A közegészségügyi és járványügyi feladatokat illetően pedig az alábbi elérhetőségeken tájékozódhatnak:

Népegészségügyi Főosztály
Telefon: 06 92 549 180
E-mail: 
nepegeszsegugy.foosztály@zala.gov.hu

Keszthelyi Járási Hivatal Népegészségügyi Osztály
Telefon: 06 83 515 220
E-mail: 
nepegeszsegugy.keszthely@zala.gov.hu

Zalaegerszegi Járási Hivatal Népegészségügyi Osztály
Telefon: 06 92 549 195
E-mail: 
nepegeszsegugy.zalaegerszeg@zala.gov.hu

 

 

Élelmiszerlánc-biztonság és állategészségügy

Az igazgatási szünet alatt kizárólag az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő, élelmiszerlánc-biztonsággal, illetve állatvédelemmel kapcsolatos bejelentések kivizsgálása, az esetleges járványkitörés kezelése, az export létesítmények, exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása, az állatszállítások ellenőrzése, a veszettség szempontjából aggályos állatok megfigyelése, továbbá a kötelezően előírt minták átvétele biztosított.

Az igazgatási szünet alatt az ügyfélszolgálat elérhetőségei:

Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Főosztály
Telefon: 06 30 631 4269
E-mail:  
elelmiszer@zala.gov.hu

 

 

Fogyasztóvédelem

A Kormányhivatal az igazgatási szünet alatt is biztosítja a fogyasztói bejelentések halasztást nem tűrő vizsgálatával kapcsolatos ügyintézést. A fenti feltételeknek megfelelő bejelentések megtételére a fogyasztovedelem.zala@zala.gov.hu e-mail címen van lehetőség.

 

Munkavédelem

A súlyos és halálos munkabalesetek, továbbá a tömeges foglalkozási megbetegedés bejelentések helyszíni, illetve az azonnali beavatkozást igénylő panaszok/közérdekű bejelentések (amelyek sürgős beavatkozás és hatósági intézkedés nélkül életet, testi épséget veszélyeztetnek) kivizsgálása az igazgatási szünet alatt is megtörténik.

A fenti feltételeknek megfelelő bejelentések megtételére a munkavedelem@zala.gov.hu e-mail címen, illetve a 06 92 549 375-ös telefonszámon van lehetőség.

 

Szociális és gyámügyi feladatok

Szociális és gyámügyi területen, a soron kívüli intézkedést igénylő, örökbefogadási és járási gyámügyi feladatok (gyermek ideiglenes hatályú elhelyezése, eseti gondnok kirendelése egészségügyi beavatkozás előtt, örökbefogadásnál a születést követő 6 héten belül nyilatkozat megtétele) vonatkozásában a szükséges intézkedéseket a kormányhivatal az igazgatási szünetben is ellátja.

Hatósági Főosztály. Szociális és Gyámügyi Osztály
E-mail: 
szoc.gyam@zala.gov.hu
Telefon: 06 92 509 811

Nagykanizsai Járási Hivatal
E-mail: 
gyamhivatalnk@zala.gov.hu
Telefon: 06 93 509 518

Zalaegerszegi Járási Hivatal 
E-mail: 
gyamhivatalzeg@zala.gov.hu
Telefon: 06 92 346 256

Keszthelyi Járási Hivatal 
E-mail: 
gyamhivatalkeszthely@zala.gov.hu
Telefon: 06 83 505180

 

 

Földhivatal

A földhivatali ügyfélszolgálatok az országban egységesen az igazgatási szünet időtartama alatt, illetve - a beérkezett kérelmek feldolgozása érdekében - 2026. január 5-6-án is zárva tartanak. Az év utolsó munkanapján munkatársaink az évzárással, 2026. január 5-én és 6-án pedig az igazgatási szünet alatt beküldött ügyiratok széljegyzésével kapcsolatos feladatokat látják el.

Az új év első ügyfélfogadási napja: 2026. január 7. 8:00-11:00 óra között.

A zárva tartás időtartama alatt ügyfeleink a beadványaikat postán vagy elektronikus úton tudják eljuttatni a Kormányhivatal Földhivatali Főosztályára.

 

Növény- és talajvédelem

Az igazgatási szünet alatt kizárólag az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő növény- és talajvédelemmel, zöldség-gyümölcs minőség ellenőrzéssel kapcsolatos bejelentések kivizsgálása, exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása biztosított.

Az igazgatási szünet alatt az ügyfélszolgálat elérhetőségei:

Agrárügyi Főosztály, Növény- és Talajvédelmi Osztály
Telefon: 06 20 390 3686
E-mail: 
szabo.bela@zala.gov.hu

 

 

 

További információk:

Január 5-én a zalai kormányablakok az általános munkarend szerint fogadják az ügyfeleket. 

A Műszaki Engedélyeztetési Osztály első vizsganapja január 5-én lesz.

Az általános ügyfélfogadási rendről tájékozódjon honlapunkon: 

https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/zala

Forrás: Zala Vármegyei Kormányhivatal