Tájékoztatás a Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal belső visszaélés-bejelentési rendszeréről
A panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. törvény (továbbiakban: Panasztv.) alapján valamennyi kormányhivatal mint foglalkoztató 2023. július 24-től belső visszaélés-bejelentési rendszert hoz létre és működtet. A Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatalban a bejelentések fogadására és kivizsgálására az integritás tanácsadó jogosult.
A visszaélést bejelentők részére kiterjedt védelmet garantál a jogalkotó a Panasztv. alapján. A bejelentést szóban (személyesen vagy telefonon), illetve írásban (postai vagy elektronikus úton) teheti meg a hivatkozott törvényben pontosan körülhatárolt személyi kör (elsősorban a kormányhivatal foglalkoztatottja).
Szóbeli bejelentés
A Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatalban a bejelentés szóban személyesen az integritás tanácsadó irodájában – előre egyeztetett időpontban –, illetve telefonon is előterjeszthető. A bejelentés során elhangzottakról teljes és pontos jegyzőkönyv készül.
Írásbeli bejelentés
A bejelentő a visszaélés írásbeli bejelentését postai úton vagy elektronikusan, a Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal erre a célra fenntartott elektronikus postafiókjára (belsobejelentes@bacs.gov.hu) küldött levélben is megteheti.
Postai úton a 6000 Kecskemét, Deák F. tér 3. címre küldve, a Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal integritás tanácsadójának címezve, a borítékon „s.k. felbontásra” jelzéssel ellátva lehet benyújtani a bejelentést.
Egyéb tudnivalók
A bejelentési jogosultsággal, a bejelentések kezelésével, kivizsgálásával kapcsolatos részletszabályokat a kormányhivatal „A belső visszaélés-bejelentési rendszer működésének rendjéről” szóló szabályzata tartalmazza.
A visszaélés-bejelentési rendszer üzemeltetése céljából rendelkezésre bocsátott személyes adatok kezeléséről az „Adatkezelési tájékoztató_ visszaélés-bejelentési rendszer” című dokumentum ad információt.