Szombaton 12 óráig tartanak nyitva ügyfélszolgálataink

Tisztelt Ügyfeleink!

December 14-én szombaton minden kormányablak és kormányhivatali ügyfélszolgálat egységesen,

08:00 és 12:00 óra között tart nyitva.

(Kivételt képeznek a pénteki napokon zárvatartó ügyfélszolgálatok, amelyek december 14-én sem fogadnak ügyfeleket.)

Hivatali kapu elérhetőségek (KRID):

Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal KRID: 407787956

A hivatali kapuk teljes listája elérhető innen.

Elektronikus űrlapok:

Tájékoztatás

Tájékoztatjuk, hogy az IKR rendszer 2023. szeptember 20-án 23:59:59-kor kivezetésre, leállításra került. 2023. szeptember 21-től az e-Papír szolgáltatáson (https://epapir.gov.hu/) keresztül lehetséges benyújtani a keresetleveleket.

Elektronikus űrlap kitöltésével kezdeményezhető eljárások

Foglalkoztatási, Foglalkoztatás-felügyeleti és Munkavédelmi Főosztály Foglalkoztatás-felügyeleti és Munkavédelmi Ellenőrzési Osztály elektronikus űrlapjai

2017. január 1-jétől megnyílt a munkavédelmet érintően elektronikus úton tizenegy különböző bejelentés megtételének lehetősége. Az alábbi nyomtatványok letöltésével, majd ügyfélkapun keresztül történő megküldésükkel a munkáltatók eleget tehetnek a vonatkozó jogszabályi kötelezettségeiknek. Kérdés esetén hívják bizalommal a 76/795-722-es telefonszámot.

Elektronikus nyomtatványon kezdeményezhető eljárások elektronikus űrlapjai letölthetőek innen.
Kérjük frissítse a nyomtatványokat, minimum a 2.0 -ás verziót használja! 

Szabályzatok és tájékoztatók:

A digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (a továbbiakban: Dáptv.) 5. § (6) bekezdésében foglaltakra figyelemmel a Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal (a továbbiakban: Kormányhivatal) a következő tájékoztatást nyújtja:

A Dáptv. 9. § (2) bekezdés a) pontja alapján az államigazgatási szerv, így a Kormányhivatal is digitális szolgáltatás nyújtására köteles szerv. A 6. § (1) bekezdés értelmében Magyarországon a felhasználó jogosult arra, hogy a digitális szolgáltatást biztosító szervezet előtti ügyét – az e törvényben meghatározott módon – digitálisan intézze. A 18. § (1) bekezdése értelmében a felhasználó – törvény vagy kormányrendelet eltérő rendelkezése hiányában – a digitális szolgáltatást biztosító szervezet előtt az ügyei digitális térben történő intézése során ügyintézési cselekményeit e törvény szerint, elektronikusan végzi, nyilatkozatait elektronikus úton teszi meg. A (2) bekezdés alapján nincs helye elektronikus ügyintézésnek többek között azon eljárási cselekmények esetében, ahol törvény vagy kormányrendelet kifejezetten a felhasználó személyes megjelenését írja elő.

A Dáptv. 4. § (1) bekezdés szerint a digitális térben a digitális állampolgár azonosítón alapuló felhasználói profil szolgál az állammal való elsődleges kapcsolattartásra. A (2) bekezdés alapján a felhasználói profil jogosultja dönti el, hogy használja-e a digitális állampolgárság nyújtotta szolgáltatásokat. A digitális állampolgárság nyújtotta szolgáltatások igénybevételéhez szükséges a felhasználói profil aktiválása. A (3) bekezdésben foglaltaknak megfelelően a felhasználói profil jogosultja dönthet akként, hogy a felhasználói profilját nem aktilválja, vagy azt inaktiválja. A 11. § (1) bekezdés szerint a természetes személy felhasználói profiljának használata aktiváláshoz kötött.

Az elektronikus ügyintézés lehetősége

Az elektronikus ügyintézés a természetes személy ügyfelek számára lehetőség, a Dáptv. 19. § (4) bekezdés alapján természetes személy – a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló törvényben meghatározott kivétellel – csak törvényben kötelezhető elektronikus ügyintézésre. A 29. § (1) bekezdés szerint a felhasználó a digitális szolgáltatást biztosító szervezet által közzétett tájékoztatásban meghatározott elérhetőségeit alkalmazva választja meg a digitális szolgáltatást biztosító szervezettel való elektronikus kapcsolattartás módját. A (2) bekezdés szerint a digitális szolgáltatást biztosító szervezet a felhasználónak címzett nyilatkozatai megtétele során – ha jogszabály a kapcsolattartás módját nem határozza meg – a felhasználó hivatalos elérhetőségén tart kapcsolatot a felhasználóval. A 25. § (1) bekezdés alapján a digitális állampolgárság nyilvántartást vezető szerv a felhasználói profil aktiválásakor a 13. § (1) bekezdés e) pontja szerinti, a természetes személy felhasználói profiljához tartozó tárhely azonosításához szükséges adatokat átadja az ügyintézési rendelkezésének nyilvántartását vezető szervnek, amely azt a természetes személy felhasználó hivatalos elérhetőségeként bejegyzi az ügyintézési rendelkezések nyilvántartásába (a továbbiakban: rendelkezési nyilvántartás). A (2) bekezdés szerint a természetes személy felhasználó hivatalos elérhetősége az általa a rendelkezési nyilvántartásba bejelentett hivatalos elérhetőség vagy az (1) bekezdés szerinti tárhely. A 38. § (7) bekezdés alapján folyamatban lévő ügyben az ügy megindítását követően a digitális szolgáltatást biztosító szervezet a rendelkezési nyilvántartásba tett új ügyintézési rendelkezést vagy annak módosítását csak akkor veszi figyelembe, ha azt a felhasználó a digitális szolgáltatást biztosító szervezetnek is bejelenti.

Kötelező elektronikus ügyintézés

A Dáptv. 19. § (1) bekezdés a) pont aa) alpontja, illetve b) pontja értelmében, ha nemzetközi szerződésből eredő kötelezettség alapján törvény, nemzetközi szerződés, vagy az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik, elektronikus ügyintézésre köteles valamennyi, a digitális szolgáltatást biztosító szervezet által nyújtott digitális szolgáltatások tekintetében az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, illetve az ügyfél jogi képviselője.

A Dáptv. 26. § (1) bekezdés értemében a gazdálkodó szervezet felhasználó – törvény eltérő rendelkezése hiányában a nyilvántartásba vételét, ha a gazdálkodó szervezet működéséhez jogszabály által rendszeresített nyilvántartásba vétele nem kötelező, létrejöttét követő nyolc napon belül – köteles hivatalos elérhetőségként bejelenteni a rendelkezési nyilvántartásba az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségét (a továbbiakban: hivatalos elérhetőség), amely lehet ajánlott elektronikus kézbesítési szolgáltatási cím, vagy ePosta elérhetőség. A 45. § (1) bekezdés b) pontja alapján az ajánlott elektronikus kézbesítési szolgáltatást, mint szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatást a Kormány köteles biztosítani, a kijelölt szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltató útján. A 119. § (9) bekezdés alapján a Kormány 2025. december 31-ig a 2024. augusztus 31-én hatályos E-ügyintézési törvény szerinti, nemzeti szinten elismert, bizalmi szolgáltatásnak nem minősülő biztonságos kézbesítési szolgáltatást nyújtja a 45. § (1) bekezdés b) pontja szerint szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásként. A 26. § (2) bekezdés szerint a gazdálkodó szervezet az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló – (1) bekezdés szerinti – hivatalos elérhetőségének megváltozását a változás időpontjának megjelölésével bejelenti a rendelkezési nyilvántartásba. A 26. § (4) bekezdés alapján, ha a gazdálkodó szervezet ügyfél (1) bekezdés szerinti hivatalos elérhetőséggel nem rendelkezik, a digitális szolgáltatást biztosító szervezet az eljárást elektronikus kapcsolattartás nélkül is lefolytathatja azzal, hogy a gazdálkodó szervezet e kötelezettségének nem teljesítése miatt a digitális szolgáltatást biztosító szervezet kezdeményezi a gazdálkodó szervezettel szembeni, törvényben meghatározott törvényességi felügyeleti eljárás vagy hatósági ellenőrzés lefolytatását.

A Dáptv. 19. § (5) bekezdése értelmében, ha jogszabály egy nyilatkozat megtétele vonatkozásában az elektronikus kapcsolattartást – vagy az elektronikus kapcsolattartás módját – kötelezővé teszi, az e követelménynek meg nem felelő nyilatkozat – törvényben vagy kormányrendeletben meghatározott esetek kivételével – érvénytelen.

Az elektronikus ügyintézési szolgáltatások

Személyre Szabott Ügyintézési Felület (SZÜF):

Az ügyfél által személyre szabható internetes alkalmazás, amely az azonosított ügyfél számára egységesen elérhető lehetőséget biztosít az elektronikus ügyintézéshez szükséges nyilatkozatok, eljárási cselekmények és egyéb kötelezettségek teljesítésére, az ügyfél által igénybe vehető elektronikus ügyintézési szolgáltatások igénybevételére. (https://szuf.magyarorszag.hu/szuf_fooldal)

Ügyfél ügyintézési rendelkezésének nyilvántartása (RNY):

Az RNY a személyek ügyintézésre vonatkozó rendelkezéseit tartja nyilván és azt az arra jogosultak felé megismerhetővé teszi. Itt elsősorban kapcsolattartási és képviseletre vonatkozó rendelkezések tehetők meg. (https://rendelkezes.gov.hu/rny-public/)

ePapír: Az e-Papír szolgáltatás célja, hogy azokban az eljárásokban vagy egyszerű ügyekben is legyen lehetősége az ügyfélnek beadványát elektronikus úton továbbítani a hatóság felé, amelyeket – gyakoriságuk vagy egyéb ok miatt – nem indokolt űrlapbenyújtás-támogatási szolgáltatással (ÁNYK, IFORM) támogatni. Az e-Papír általános célú, szabad szöveges felület, melyen keresztül az ügyfél elektronikus úton el tudja juttatni beadványait a digitális szolgáltatás nyújtására köteles szervek részére. (https://epapir.gov.hu/)

Egyéb információk:

A Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal elektronikus fizetés biztosításához használt számlaszámai

Az Információátadási Szabályzat letölthető innen.

A Másolatkészítési Szabályzat letölthető innen.

 

Részletes információk az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatban az elektronikus ügyintézés menüpont alatt találhatók.