Hivatali kapu elérhetőségek (KRID):

Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal KRID: 407787956

A hivatali kapuk teljes listája elérhető innen.

Elektronikus űrlapok:

Tájékoztatás

Tájékoztatjuk, hogy az IKR rendszer 2023. szeptember 20-án 23:59:59-kor kivezetésre, leállításra került. 2023. szeptember 21-től az e-Papír szolgáltatáson (https://epapir.gov.hu/) keresztül lehetséges benyújtani a keresetleveleket.

Az e-Papír kitöltésével kapcsolatos útmutatót ITT tölthetik le.

 

Elektronikus űrlap kitöltésével kezdeményezhető eljárások

Foglalkoztatási, Foglalkoztatás-felügyeleti és Munkavédelmi Főosztály Foglalkoztatás-felügyeleti és Munkavédelmi Ellenőrzési Osztály elektronikus űrlapjai

2017. január 1-jétől megnyílt a munkavédelmet érintően elektronikus úton tizenegy különböző bejelentés megtételének lehetősége. Az alábbi nyomtatványok letöltésével, majd ügyfélkapun keresztül történő megküldésükkel a munkáltatók eleget tehetnek a vonatkozó jogszabályi kötelezettségeiknek. Kérdés esetén hívják bizalommal a 76/795-722-es telefonszámot.

Elektronikus nyomtatványon kezdeményezhető eljárások elektronikus űrlapjai letölthetőek innen.
Kérjük frissítse a nyomtatványokat, minimum a 2.0 -ás verziót használja! 

Közigazgatási peres és nemperes eljárásokban igénybe vehető ÁLTALÁNOS kormányhivatali (nem járási) elektronikus nyomtatványok

A címben jelzett beadvány kitöltése az e-kormanyablak.kh.gov.hu címen elérhető IKR rendszerben lehetséges.

Szabályzatok és tájékoztatók:

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: E-ügyintézési tv.) 26. § (1) bekezdése alapján a Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal (a továbbiakban: Kormányhivatal) a következő – az ügyek elektronikus intézéséhez szükséges vagy azt segítő, a Kormány által rendeletben meghatározott tartalmú – tájékoztatást nyújtja az ügyfelek számára:

Az E-ügyintézési tv. 108. § (1) bekezdése alapján az elektronikus ügyintézésre kötelezett szervek 2018. január 1. napjától kötelesek az ügyek elektronikus intézését az E-ügyintézési tv.-ben meghatározottak szerint biztosítani. Az E-ügyintézési tv. 1. § 17. a) pontja alapján az államigazgatási szervek, így a Kormányhivatal is elektronikus ügyintézésre kötelezett szerv. Az E-ügyintézési tv. 2. § (1) bekezdése értelmében az elektronikus ügyintézést biztosító szervek valamennyi, a feladat- és hatáskörükbe tartozó ügy esetében kötelesek biztosítani az elektronikus ügyintézés lehetőségét.

Az E-ügyintézési tv. 3. § (1) bekezdése szerint Magyarországon az ügyfelet megilleti a jog, hogy az elektronikus ügyintézést biztosító szerv előtti ügyét - az e törvényben meghatározott módon - elektronikusan intézze. Az E-ügyintézési tv. 8. § (1) bekezdése értelmében az ügyfél jogosult az elektronikus ügyintézést biztosító szerv előtt az ügyei intézése során ügyintézési cselekményeit elektronikus úton végezni, nyilatkozatait elektronikus úton megtenni. A (2) bekezdés alapján nincs helye elektronikus ügyintézésnek azon eljárási cselekmények esetében, ahol törvény, eredeti jogalkotói hatáskörben megalkotott kormányrendelet az ügyfél személyes megjelenését vagy meghatározott okiratok másként nem pótolható benyújtását kötelezővé teszi.

Az elektronikus ügyintézés lehetősége

Az elektronikus ügyintézés a természetes személy ügyfelek számára lehetőség, az E-ügyintézési tv. 15. § (1) bekezdése értelmében az erre irányuló nyilatkozatukat, és hivatalos elérhetőségüket a rendelkezési nyilvántartásban rögzíthetik. Az E-ügyintézési tv. 16. § (2) bekezdése alapján az elektronikus ügyintézést biztosító szerv az ügyfélnek címzett nyilatkozatai megtétele során az ügyfél ügyintézési rendelkezésében foglalt kapcsolattartási módot alkalmazza.

Kötelező elektronikus ügyintézés

Az E-ügyintézési tv. 9. § (1) bekezdés aa), illetve b) pontja értelmében, ha nemzetközi szerződésből eredő kötelezettség alapján törvény vagy nemzetközi szerződés eltérően nem rendelkezik, elektronikus ügyintézésre köteles valamennyi, a 2. § (1) bekezdése szerinti ügy tekintetében az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, illetve az ügyfél jogi képviselője. Az E-ügyintézési tv. 14. § (1) bekezdése alapján a gazdálkodó szervezet ügyfél a nyilvántartásba vételét, illetve ennek hiányában létrejöttét követő 8 napon belül köteles bejelenteni a rendelkezési nyilvántartásba az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló hivatalos elérhetőségét. A 14. § (3) bekezdés alapján e kötelezettségének a gazdálkodó szervezet a rá vonatkozó nyilvántartásba történő bejelentéssel is eleget tehet. A 14. § (2) bekezdés alapján a hivatalos elérhetőség megváltozását a változás bekövetkezését megelőzően, a változás időpontjának megjelölésével köteles bejelenti a rendelkezési nyilvántartásba. A 14. § (8) bekezdése alapján, ha a gazdálkodó szervezet ügyfél hivatalos elérhetőséggel nem rendelkezik, az elektronikus ügyintézést biztosító szerv az eljárást elektronikus kapcsolattartás nélkül is lefolytathatja azzal, hogy a gazdálkodó szervezet ezen kötelezettségének nem teljesítése miatt az elektronikus ügyintézést biztosító szerv kezdeményezi a gazdálkodó szervezettel szembeni, törvényben meghatározott törvényességi felügyeleti eljárás vagy hatósági ellenőrzés lefolytatását. Az E-ügyintézési tv. 9. § (5) bekezdése értelmében kötelező elektronikus kapcsolattartás esetén az e követelménynek meg nem felelő nyilatkozat hatálytalan.

Az elektronikus ügyintézés gyakorlati megvalósítását biztosító SZEÜSZ-ök, illetve KEÜSZ-ök

Személyre Szabott Ügyintézési Felület (SZÜF): A SZÜF az ügyfél által személyre szabható internetes alkalmazás, amely az ügyfél által igénybe vehető valamennyi elektronikus ügyintézési szolgáltatás elérésére egyetlen felületen biztosít lehetőséget. (https://szuf.magyarorszag.hu/szuf_fooldal)

Ügyfél ügyintézési rendelkezésének nyilvántartása (RNY): Az RNY a személyek ügyintézésre vonatkozó rendelkezéseit tartja nyilván és azt az arra jogosultak felé megismerhetővé teszi. Itt elsősorban azonosítási, kapcsolattartási és képviseletre vonatkozó rendelkezések tehetők meg. Az E-ügyintézési tv. a nyilvántartásban szereplő adatok kötelező lekérdezését írja elő az elektronikus ügyintézésre kötelezett szervek részére. (https://rendelkezes.gov.hu/rny-public/)

Általános célú elektronikus kéreleműrlap szolgáltatás (e-Papír): Az e-Papír szolgáltatás célja, hogy azokban az eljárásokban vagy egyszerű ügyekben is legyen lehetősége az ügyfélnek beadványát elektronikus úton továbbítani a hatóság felé, amelyeket - gyakoriságuk vagy egyéb ok miatt - nem indokolt szakrendszeri ügyintézéssel (ÁNYK űrlappal) támogatni. Az e-Papír általános célú, szabad szöveges felület, melyen keresztül az ügyfél elektronikus úton el tudja juttatni beadványait az elektronikus ügyintézésre kötelezett szervek részére.
(https://epapir.gov.hu/)

 

 

Egyéb információk:

Üzemszünet, üzemzavar

Az E-ügyintézési tv. 9. § (4) bekezdése értelmében nem alkalmazható az ügyféllel szemben hátrányos jogkövetkezmény, ha

a) az ügyfél az ügyet elektronikus úton azért nem tudja intézni, mert az elektronikus ügyintézést biztosító szerv az e törvény szerinti kötelezettségének – üzemzavar, üzemszünet vagy bármely egyéb okból – átmenetileg vagy tartósan nem tesz eleget,

b) az adott ügy elektronikus intézéséhez szükséges elektronikus ügyintézési szolgáltatás, az azt elősegítő szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatás vagy más kapcsolódó szolgáltatás átmenetileg vagy tartósan nem érhető el,

c) az ügyfél a nyilatkozatát azért nem a jogszabály vagy az elektronikus ügyintézést biztosító szerv által előírt formanyomtatványon nyújtja be, mert a formanyomtatvány kitölthető és letölthető változatát az elektronikus ügyintézést biztosító szerv az elektronikus tájékoztatás szabályai szerint nem tette közzé.

Az E-ügyintézési tv. 27. § (1) bekezdése értelmében az elektronikus ügyintézést biztosító szerv minden olyan tervezhető technikai tevékenységet, amely a szolgáltatás vagy az elektronikus ügyintézés szünetelését eredményezi, köteles olyan időszakra ütemezni, amelyben a szünetelés nem okoz jelentős fennakadást az elektronikus ügyintézésben. A (2) bekezdés szerint az elektronikus ügyintézést biztosító szerv minden olyan előre tervezett technikai tevékenységről köteles az ügyfeleket legalább 3 nappal a tevékenység megkezdése előtt tájékoztatni, amely a szolgáltatás vagy az elektronikus ügyintézés szünetelését vagy korlátozott működőképességét eredményezi. A (3) bekezdés alapján az elektronikus ügyintézés 1 munkanapot meghaladó szünetelése esetén az elektronikus ügyintézést biztosító szerv köteles biztosítani az ügyfelek beadványainak elektronikus utat nem igénylő módon történő fogadását és feldolgozását, abban az esetben is, ha az adott eljárástípusban a vonatkozó jogszabály alapján kizárólag elektronikus ügyintézésre van lehetőség.

Az eljárásért fizetendő terhek elektronikus megfizetése

E-ügyintézési tv. 24. § (1)-(2) bekezdése értelmében – törvény, eredeti jogalkotói hatáskörben megalkotott kormányrendelet eltérő rendelkezése hiányában – az ügyintézésért fizetendő közterheket, adminisztratív díjakat, bírságokat, valamint a szolgáltatások ellenértékét a természetes személy ügyfél jogosult, a gazdálkodó szervezet ügyfél köteles elektronikus úton megfizetni.

A Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal elektronikus fizetés biztosításához használt számlaszámai

 

Az Információátadási Szabályzat letölthető innen.

A Másolatkészítési Szabályzat letölthető innen.

 

Részletes információk az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatban az elektronikus ügyintézés menüpont alatt találhatók.