Elindult a Virtuális kormányablak projekt
A DIMOP Plusz-1.3.3-23-2024-00001 azonosítószámú projekt célja, hogy személyes megjelenés nélkül, ügyintézői támogatás mellett lehessen intézni ügyeket a virtuális térben.
A Pest Vármegyei Kormányhivatal által vezetett konzorcium 12,5 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásban részesült a Digitális Megújulás Operatív Program Plusz, DIMOP Plusz-1.3.3-23-2024-00001 azonosító számú, Virtuális kormányablak című projekt keretében. A projekt stratégiai célkitűzése
egy olyan elektronikus szolgáltatás létrehozása, amely az ügyfelek elvárásai alapján az e-közigazgatás fejlesztési irányait követi: a szolgáltatást igénybe vevők személyes megjelenés nélkül, a számukra optimális időpontban, ügyintézői támogatás mellett intézhetik (akár azonnal) az ügyeiket a virtuális térben.
A projektet a Pest Vármegyei Kormányhivatal valósítja meg konzorciumban a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztériummal, az IdomSoft Zrt.-vel, a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.-vel, valamint a Digitális Kormányzati Fejlesztés és Projektmenedzsment Kft.-vel.
A projekt fő célkitűzése a területi közigazgatás rendszerében egy helytől független és időben optimalizált elérésű virtuális kormányablak szolgáltatás kialakítása, amely ügyintéző bevonásával segíti az állampolgárok digitális ügyintézését, ezáltal is növelve a közszolgáltatásokba vetett állampolgári bizalmat.
A virtuális kormányablak által olyan elektronikus, élethelyzet alapú, életesemény vezérelt szolgáltatási platform fejlesztése valósul meg, amely képes megvalósítani a helytől független ügyféloldali ügyintézést és az ügyintézői támogatást a kormányablakokban és bizonyos kormányhivatalokban intézhető ügyek tekintetében is azáltal, hogy gyorsan és hatékonyan, automatizálással támogatva megtörténik az ügyindításhoz szükséges információk összegyűjtése és átadása a megfelelő szakrendszer felé. A kialakítandó felület rendelkezik majd állampolgári és ügyintézői felülettel, valamint videós azonosítással is.
A tervezett szolgáltatás átmenetet képez a személyes ügyintézés, valamint a végső célként megfogalmazott digitális ügyintézés között és képes lesz olyan ügyfeleket is az online tér irányába terelni, akik valamely élethelyzetből adódóan személyesen intéznék az ügyeiket.
A platform emellett alkalmas lesz országos, sőt az idegen nyelvű ügyintézés biztosításával országhatáron túlnyúló szolgáltatás nyújtására is. Ez egy jelentős lépés lesz Magyarország számára az Egységes Digitális Kapuhoz való csatlakozáshoz.
A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósul meg.
A projekt megvalósításának tervezett határideje 2027.08.31.
A projekt azonosítószáma: DIMOP Plusz-1.3.3-23-2024-00001
További információ kérhető: hivatal@pest.gov.hu