Intézze el ügyeit az igazgatási szünet előtt Bács-Kiskunban is
Javasolt a kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon még december 22. előtt elintézni az előre tervezhető ügyeket.
A december 27-29. közötti igazgatási szünet alatt, korlátozott nyitvatartással országszerte 22 kormányablak és a Központi Okmányiroda fogadja az ügyfeleket, Bács-Kiskun vármegyében a Kecskemét, Rákóczi út 5. szám alatti kormányablak tart nyitva ebben az időszakban. Ügyintézés előtt érdemes a kormányhivatalok honlapján tájékozódni a rendkívüli nyitvatartásokról.
A két ünnep közötti három munkanapon vármegyénként egy, a fővárosban három kijelölt kormányablakban az alábbi ügyek intézésére lesz lehetőség 9-14 óra között:
• Személyi igazolvánnyal, útlevéllel, vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézés;
• Lakcím ügyintézés;
• Ügyfélkapu regisztráció;
• NEK-regisztráció;
• Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylés;
• TAJ kártya másolat kiadása.
• Rendszeres létfenntartási támogatás iránti kérelem beadása.
Továbbá a Központi Okmányirodában szintén 9-14 óra között lehetőség lesz a személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézésre, ügyfélkapu és NEK regisztrációra, valamint a sürgősségi és azonnali (3, illetve 1 napon belüli) útlevelek átvételére. Az online beérkezett kérelmek (pl.: vezetői engedély hosszabbítás, online lakcímbejelentés) feldolgozására nem lesz lehetőség az igazgatási szünetben, ezeket a kormányablakok csak 2024. január 2-tól intézik.
A kormányhivatalok és járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladataikat az igazgatási szünetben is ellátják, azonban a folyamatban lévő eljárások határidejébe az igazgatási szünet időszaka nem számít bele. A kormányhivatalok által működtetett vizsgaállomásokon és a földhivatalokban szintén szünetelni fog a félfogadás, utóbbiak január 3-án nyitnak.