Intézze el ügyeit az igazgatási szünet előtt Bács-Kiskunban is

2023.12.19. 09:18 | Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal

Javasolt a kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon még december 22. előtt elintézni az előre tervezhető ügyeket.

 

A december 27-29. közötti igazgatási szünet alatt, korlátozott nyitvatartással országszerte 22 kormányablak és a Központi Okmányiroda fogadja az ügyfeleket, Bács-Kiskun vármegyében a Kecskemét, Rákóczi út 5. szám alatti kormányablak tart nyitva ebben az időszakban. Ügyintézés előtt érdemes a kormányhivatalok honlapján tájékozódni a rendkívüli nyitvatartásokról.

A két ünnep közötti három munkanapon vármegyénként egy, a fővárosban három kijelölt kormányablakban az alábbi ügyek intézésére lesz lehetőség 9-14 óra között:

•         Személyi igazolvánnyal, útlevéllel, vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézés;

•         Lakcím ügyintézés;

•         Ügyfélkapu regisztráció;

•         NEK-regisztráció;

•         Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylés;

•         TAJ kártya másolat kiadása.

•         Rendszeres létfenntartási támogatás iránti kérelem beadása.

 

Továbbá a Központi Okmányirodában szintén 9-14 óra között lehetőség lesz a személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézésre, ügyfélkapu és NEK regisztrációra, valamint a sürgősségi és azonnali (3, illetve 1 napon belüli) útlevelek átvételére. Az online beérkezett kérelmek (pl.: vezetői engedély hosszabbítás, online lakcímbejelentés) feldolgozására nem lesz lehetőség az igazgatási szünetben, ezeket a kormányablakok csak 2024. január 2-tól intézik.

 

A kormányhivatalok és járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladataikat az igazgatási szünetben is ellátják, azonban a folyamatban lévő eljárások határidejébe az igazgatási szünet időszaka nem számít bele. A kormányhivatalok által működtetett vizsgaállomásokon és a földhivatalokban szintén szünetelni fog a félfogadás, utóbbiak január 3-án nyitnak.

Forrás: Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal