Intézze el ügyeit az igazgatási szünet előtt!

2023.12.19. 17:41 | Baranya Vármegyei Kormányhivatal

Javasolt a kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon még december 22. előtt elintézni az előre tervezhető ügyeket. A december 27. és 29. közötti igazgatási szünet alatt, korlátozott nyitvatartással országszerte 22 kormányablak és a Központi Okmányiroda fogadja az ügyfeleket, Baranya vármegyében a Pécs, Kossuth tér 1-3. alatt található kormányablak tart nyitva ebben az időszakban. Ügyintézés előtt érdemes a kormányhivatalok honlapján tájékozódni a rendkívüli nyitvatartásokról.

A két ünnep közötti három munkanapon vármegyénként egy, a fővárosban három kijelölt kormányablakban az alábbi ügyek intézésére lesz lehetőség 9-14 óra között:

személyi igazolvánnyal, útlevéllel, vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézés;

lakcím ügyintézés;

ügyfélkapu regisztráció;

NEK-regisztráció;

Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylés;

TAJ-kártya másolatának kiadása;

rendszeres létfenntartási támogatás iránti kérelem beadása.

Továbbá a Központi Okmányirodában – szintén 9 és 14 óra között – lehetőség lesz a személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézésre, ügyfélkapu- és NEK-regisztrációra, valamint a sürgősségi és azonnali (3, illetve 1 napon belüli) útlevelek átvételére. Az online beérkezett kérelmek (pl. vezetői engedély hosszabbítása, online lakcímbejelentés) feldolgozására nem lesz lehetőség az igazgatási szünetben, ezeket a kormányablakok csak 2024. január 2-tól intézik.

A kormányhivatalok és járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladataikat az igazgatási szünetben is ellátják, azonban a folyamatban lévő eljárások határidejébe az igazgatási szünet időszaka nem számít bele. A kormányhivatalok által működtetett vizsgaállomásokon és a földhivatalokban szintén szünetelni fog a félfogadás, utóbbiak csak 2024. január 3-án nyitnak.

Forrás: Baranya Vármegyei Kormányhivatal