Intézze el ügyeit az igazgatási szünet előtt!
Javasolt a kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon még december 22. előtt elintézni az előre tervezhető ügyeket. A december 27. és 29. közötti igazgatási szünet alatt, korlátozott nyitvatartással országszerte 22 kormányablak és a Központi Okmányiroda fogadja az ügyfeleket, Baranya vármegyében a Pécs, Kossuth tér 1-3. alatt található kormányablak tart nyitva ebben az időszakban. Ügyintézés előtt érdemes a kormányhivatalok honlapján tájékozódni a rendkívüli nyitvatartásokról.
A két ünnep közötti három munkanapon vármegyénként egy, a fővárosban három kijelölt kormányablakban az alábbi ügyek intézésére lesz lehetőség 9-14 óra között:
• személyi igazolvánnyal, útlevéllel, vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézés;
• lakcím ügyintézés;
• ügyfélkapu regisztráció;
• NEK-regisztráció;
• Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylés;
• TAJ-kártya másolatának kiadása;
• rendszeres létfenntartási támogatás iránti kérelem beadása.
Továbbá a Központi Okmányirodában – szintén 9 és 14 óra között – lehetőség lesz a személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézésre, ügyfélkapu- és NEK-regisztrációra, valamint a sürgősségi és azonnali (3, illetve 1 napon belüli) útlevelek átvételére. Az online beérkezett kérelmek (pl. vezetői engedély hosszabbítása, online lakcímbejelentés) feldolgozására nem lesz lehetőség az igazgatási szünetben, ezeket a kormányablakok csak 2024. január 2-tól intézik.
A kormányhivatalok és járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladataikat az igazgatási szünetben is ellátják, azonban a folyamatban lévő eljárások határidejébe az igazgatási szünet időszaka nem számít bele. A kormányhivatalok által működtetett vizsgaállomásokon és a földhivatalokban szintén szünetelni fog a félfogadás, utóbbiak csak 2024. január 3-án nyitnak.