Kép
 infoblokk_kedv_final_felso_cmyk_erfa.jpg

Sajtóközlemény (2015. október 16.)

Konferencia  „A járási hivatalok integrálása a kormányhivatalok ügyfélszolgálati rendszerébe” (EKOP-2.1.23) és „A járási hivatalok informatikai infrastruktúrájának fejlesztése” (EKOP-1.2.26) című, európai uniós forrásból finanszírozott projektekről.

A területi államigazgatás sikeres átszervezésének támogatása érdekében Magyarország Kormánya elindította „A járási hivatalok integrálása a kormányhivatalok ügyfélszolgálati rendszerébe” (EKOP-2.1.23) és „A járási hivatalok informatikai infrastruktúrájának fejlesztése” (EKOP-1.2.26) című, európai uniós forrásból finanszírozott, kiemelt projekteket, hogy a jogi és szervezeti háttér kialakításával együtt a fővárosi és megyei kormányhivatalok járási hivatalainak informatikai fejlesztése is megvalósuljon.

Ahhoz, hogy a területi integráció és az ügyfélkiszolgálás szintjének növelése megvalósítható legyen, a két fejlesztési irányt egy időben, egymással párhuzamosan kell végrehajtani. Ezért az EKOP-1.2.26 és EKOP-2.1.23 projektek párhuzamosan kerültek végrehajtásra és egymást kiegészítve szolgálják a területi közigazgatás teljes megújítását.

A két projektből összesen több mint 10 milliárd forint értékben tudtunk uniós fejlesztéseket megvalósítani.

  1. A járási hivatalok informatikai működését kiszolgáló háttér infrastruktúra fejlesztésének fontosabb eredményei:

-          Elavult informatikai eszközök cseréje

16 ezer munkaállomás kialakítása, háromezer táblaszámítógép és 6500 nyomtató, illetve az ezekhez szükséges szoftverek üzembeállítása történt meg a párhuzamos ügyfélszolgálatok fokozatos leépítésével.

-          Szerverek telepítése

A projekt során elértük azt, hogy minden kormányhivatal saját szerverekkel megerősítve támogatja a járási hivatali dolgozók informatikai munkáját.

-          Egységes központi informatikai rendszerek bevezetése

  • országosan egységes e-mail rendszer került bevezetésre,
  • központi címtár alkalmazás került bevezetésre,
  • korszerű nyomtatási és fájlkezelési szolgáltatásokat vezettünk be, amelyek költséghatékony és biztonságos megoldást nyújtanak a napi munka támogatásához.
  • A hatékonyabb munkavégzés érdekében csoportmunka támogató rendszer kialakítására is sor került a projektben.
  • A munkaállomások menedzselése érdekében központi végpontfelügyeleti rendszert vezettünk be, mely segítségével egyszerűen megvalósítható a számítógépek nyilvántartása, a rajtuk futó szoftverek távoli eléréssel történő telepítése és frissítése.

 

  1. Fontosabb eredmények:

-          Egységes ügyfélhívó rendszer

Az ügyfélhívó rendszer kialakítása során a projekt biztosítja, hogy mindegyik kormányablakban egységes, központilag is egyszerűen vezérelhető ügyfélhívó (sorszámosztó) berendezés szolgálja az ügyfelek kényelmét. Az eszközök telepítésével egyidejűleg egy központi időpontfoglaló alkalmazás is bevezetésre kerül, amelynek segítségével az előzetes időpontfoglalás lehetőségével élő állampolgároknak is biztosítjuk a kényelmes ügyintézés lehetőségét.

-          Tudástár rendszer bővítése

A hivatali ügyeinket, ezáltal az életünket is befolyásoló jogszabályok rendszeresen és gyorsan változnak. Éppen ezért fejlesztettünk ki egy olyan információs, tartalomszolgáltató rendszert, a „Tudástárat”, amely hiteles, egy csatornából származó adatbázisból táplálkozva szolgáltatja az ügyintézéshez és az állampolgári, lakossági tájékoztatáshoz szükséges információkat. A Tudástár nemcsak az ügytípusok részletes leírását, jogszabályi hátterét, az ügyintézéshez szükséges dokumentumok listáját tartalmazza, hanem az ügyintézés során felhasználásra kerülő elektronikus űrlapok naprakész formáját is.

-          Interaktív virtuális ügyintézési szolgáltatás fejlesztése

A projektben kifejlesztésre került az a rendszer, amely  videokapcsolatot biztosít az állampolgár és az ügyintéző között oly módon, hogy mindeközben lehetővé teszi azt, hogy az ügyintéző az állampolgárral közösen, együtt töltse ki pl. az ügyindításhoz szükséges űrlapokat.

-          Munkafolyamat Kezelő Rendszer kifejlesztése

A kormányablakokban indítható, intézhető ügytípusok száma napról napra növekszik, számuk hamarosan megközelíti az ezret. Ilyen mennyiségű ügytípus kezeléséhez jelent megoldást a munkafolyamat-kezelő rendszer, amely az ügyintézőt vezeti végig egy-egy megoldandó ügy minden lépésén. A rendszer ezen felül rendelkezik a Kormányablakokban indítható ügyek elektronikus űrlapjait, illetve azok kezelését végző rendszerrel is.

A fentiekben bemutatott eszközök és alkalmazások használatára a projekt során több, mint 5000 kormányhivatali és kormányablak ügyintéző került kiképzésre jelenléti képzés, valamint korszerű távoktatásos módszer alkalmazásával.

A két járási projekt megvalósítása során keletkezett látványos eredmények nem a területi közigazgatás modernizálásához szükséges fejlesztések sorozatának végét, hanem bizonyos értelemben az elejét jelentik. Létrejött egy stabil alap, amelyre építve tovább folytatható a szakrendszerek integrációjához, a teljes, elektronikus, akár otthonról is elvégezhető ügyfélkiszolgáláshoz szükséges fejlesztések sora.