Békés vármegyében a békéscsabai kormányablak fogadja az ügyfeleket az igazgatási szünet alatt

2023.12.20. 14:44 | Békés Vármegyei Kormányhivatal

Javasolt a kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon még december 22. előtt elintézni az előre tervezhető ügyeket. A december 27-29. közötti igazgatási szünet alatt, korlátozott nyitvatartással országszerte 22 kormányablak és a Központi Okmányiroda fogadja az ügyfeleket. Békés vármegyében, Békéscsabán a Szabadság téri kormányablak (5600 Békéscsaba, Szabadság tér 11-17.) tart nyitva ebben az időszakban. Ügyintézés előtt érdemes a kormányhivatalok honlapján tájékozódni a rendkívüli nyitvatartásokról.

Kép
KAB indexkép

A békéscsabai kormányablakban a két ünnep közötti három munkanapon, 9-14 óra között az alábbi ügyek intézésére lesz lehetőség:

  • Személyi igazolvánnyal, útlevéllel, vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézés;
  • Lakcím ügyintézés;
  • Ügyfélkapu regisztráció;
  • NEK-regisztráció;
  • Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylés;
  • TAJ kártya másolat kiadása.
  • Rendszeres létfenntartási támogatás iránti kérelem beadása.

 

Továbbá a Központi Okmányirodában szintén 9-14 óra között lehetőség lesz a személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézésre, ügyfélkapu és NEK regisztrációra, valamint a sürgősségi és azonnali (3, illetve 1 napon belüli) útlevelek átvételére. Az online beérkezett kérelmek (pl.: vezetői engedély hosszabbítás, online lakcímbejelentés) feldolgozására nem lesz lehetőség az igazgatási szünetben, ezeket a kormányablakok csak 2024. január 2-tól intézik.

A kormányhivatalok és járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladataikat az igazgatási szünetben is ellátják, azonban a folyamatban lévő eljárások határidejébe az igazgatási szünet időszaka nem számít bele. A kormányhivatalok által működtetett vizsgaállomásokon és a földhivatalokban szintén szünetelni fog a félfogadás, utóbbiak január 3-án nyitnak.

Forrás: Békés Vármegyei Kormányhivatal