A Békés vármegyei fogyasztók véleményére is kíváncsiak, online konzultációt hirdetett a kormány

2025.05.09. 16:45 | Békés Vármegyei Kormányhivatal

Magyarország kormánya „Közös ügyünk a fogyasztóvédelem” elnevezéssel online fogyasztóvédelmi konzultációt hirdetett. A 12 kérdésből álló kérdőívet május 23-áig lehet kitölteni a https://fogyved.kormany.hu/ honlapon – hangzott el pénteken a kormányhivatalban rendezett sajtótájékoztatón.

Kép

Palóc André, a Nemzetgazdasági Minisztérium szóvivője elmondta: az online fogyasztóvédelmi konzultáció a hétköznapi tapasztalatokról szól, hiszen a csecsemőket leszámítva mindenki fogyasztó, ezért fontos és közös ügyünk a fogyasztóvédelem. A koronavírus-járványt követően jelentősem átalakultak a fogyasztói, vásárlási szokások, az online kereskedelem ugrásszerűen megnövekedett és sajnos egyre több a visszaélés. A kormány elkötelezett a fogyasztói jogok maradéktalan érvényesítése, betartatása ügyében – hangsúlyozta Palóc André. A konzultáció az akciókkal kapcsolatos visszaélésekkel, az online kereskedelemmel összefüggő jogsértésekkel, anomáliákkal, a légiutas ügyekkel, illetve a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok felszámolásával egyaránt foglalkozik – hívta fel a figyelmet a Nemzetgazdasági Minisztérium szóvivője.

Kép

Az online fogyasztóvédelmi konzultációnak lesz következménye. Az eredmények összegzését, elemzését, feldolgozását követően az őszi ülésszakban, alapvetően a fogyasztók jogainak védelme érdekében a vonatkozó jogszabályok szigorítása várható. Ennek alapvető célja az, hogy a lehető legkevesebb sérelem, fogyasztóvédelmi panasz érje a magyar családokat. Bízunk benne, hogy a szigorúbb szabályozás még inkább elrettenti a jogsértésektől, azon piaci szereplőket, akik visszaélnek a fogyasztók bizalmával – tette hozzá Palóc André.

Kép

A Békés Vármegyei Kormányhivatal kiemelt feladatként kezeli a fogyasztói jogok érvényesítését, érvényesülését – hangsúlyozta dr. Rákóczi Attila. Jótállással, szavatossággal és hibás teljesítéssel összefüggésben évente általában 20 esetben érkezik panasz Békés vármegyében a fogyasztóvédelmi hatósághoz. Ennél lényegesen magasabb a különböző szolgáltatásokkal, közszolgáltatásokkal kapcsolatosan beérkező panaszok száma: ez éves szinten megközelíti a kétszázat. Jellemzően a számlázással, elszámolással, méréssel, illetve a beadványkezeléssel kapcsolatosan fogalmaznak meg panaszokat az ügyfelek. Hasonló nagyságrendű a webáruházakkal kapcsolatos panaszok éves száma is. Ez utóbbi esetben a fogyasztók a kereskedők helytelen, illetve megtévesztő tájékoztatása, hibás teljesítés, késedelmes szállítás miatt fordulnak leginkább a fogyasztóvédelmi hatósághoz – ismertette a részleteket a Békés Vármegyei Kormányhivatal főigazgatója.

Kép

A legtöbb panasz a használt gépjárművek, háztartási gépek, híradástechnikai eszközök, nyílászárók és lábbelik minőségi kifogásainak kezelése kapcsán születik, de jelentős a kereskedők által nyújtott megtévesztő szóbeli vagy írásbeli tájékoztatás is – tudatta dr. Rákóczi Attila.

Forrás: Békés Vármegyei Kormányhivatal