Kormányablak-ügyintézők vették át bizonyítványukat Békésben
Újabb harmincegy kormányablak-ügyintéző vehette át bizonyítványát kedden a Békés Vármegyei Kormányhivatalban, az idei kormányablak-ügyintézői képzés bizonyítványátadó ünnepségén. Az oktatás első alkalommal zajlott e-learning, azaz online formában.
A kormányablakok munkatársai egyben a kormányhivatalok arcai is, mivel az állampolgárok velük találkoznak először ügyintézéseik során. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy ügyintézőink jó benyomást gyakoroljanak az ügyfelekre, mivel a jó állam az ügyek intézésén keresztül, a kormányablakokban dől el. Korábban a kormányablakok a magyar közigazgatás újdonságainak számítottak, mára azonban már bebizonyították létjogosultságukat, rendeltetésüket, és jelenleg is helyt állnak, még válságok idején is zavar nélkül működnek – emelte ki köszöntőjében dr. Takács Árpád, Békés vármegye főispánja.
Összességében 14 főosztály, 9 járás és 101 szervezeti egység tartozik a Békés Vármegyei Kormányhivatalhoz, ahol mintegy 1700 fő dolgozik, akik mindannyian a vármegye közigazgatásáért, államigazgatásáért felelnek. A kormányhivatal szervezetének egészéhez viszonyítva elenyészőnek tűnhet a vármegyében működő 18 kormányablak, amelyek jelentőségét ugyanakkor jól jelzi, hogy a vármegyénkben összességében 1 millió százezer lefolytatott ügy több mint 40%-a ezekben a kormányablakokban dőlt el a tavalyi évben – vette lajstromba a főispán.
Az a tapasztalatom a kormányhivatalnál, hogy az egyik legfegyelmezettebb munkavállalói kör a kormányablak-ügyintézők köre – jegyezte meg dr. Takács Árpád. A frissen végzett ügyintézők számára a következőket fogalmazta meg útravalóul: azt szeretném, ha ezt a fegyelmezettséget vinnék tovább. Jelenítsék meg az állam arcát, jelenítsék meg a közszolgálatiságot, a közjóra való törekvést, és szakmaisággal, hozzáállásukkal, lelkesedésükkel és szenvedélyükkel bizonyítsák be azt, hogy a magyar állam jó állam – mondta.
A jövővel kapcsolatban dr. Takács Árpád kifejtette, hogy komoly időszak következik, amely komoly dolgozókat igényel. A legfontosabb feladat az egyenszilárd, nyitott, reagálóképes, válságálló és válságkezelő, fegyelmezett közigazgatás megteremtése. Egységes, világos, professzionális közigazgatást szeretnénk a jövőben is, ehhez adott meg minden alapot a kormányablak-ügyintézői képzés, amelyet Önök sikerrel elvégeztek, ezzel biztosítva a szükséges utánpótlást – zárta köszöntőjét a főispán.
A kormányablak-ügyintézői képzés e nyolcadik alkalma a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem és a kormányhivatal szoros együttműködésében valósult meg. A tanfolyam elméleti, közszolgálati részének, valamint a munkába illesztő programrésznek sikeres teljesítésével idén 31 Békés vármegyei kormánytisztviselő szerezte meg kormányablak-ügyintézői képesítését. Az okleveleket dr. Takács Árpád, a vármegye főispánja ünnepélyes keretek között adta át a megjelenteknek.