Újabb kormányablak-ügyintézők vették át bizonyítványukat Békésben
Újabb tizenhét kormányablak-ügyintéző vette át bizonyítványát kedden a Békés Vármegyei Kormányhivatalban. „A területi államigazgatási szervek humánerőforrásának fejlesztése” elnevezésű kiemelt projekt keretében így az évek alatt immáron mintegy másfélszáz kormánytisztviselő szerzett kormányablak-ügyintézői képesítést. A bizonyítványátadó ünnepségen dr. Domokos Péter, a Miniszterelnökség munkatársa is részt vett.
A közigazgatás az államszervezés alapja, a kormányablakok igazi hungarikumok – jelentette ki dr. Domokos Péter. A Miniszterelnökség Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkárság ügyfélbarát fejlesztések koordinációjáért felelős munkatársa a koronavírus-járvány időszakára emlékeztetve kifejtette: a kormányablakokban abban az emberpróbáló, nehéz időszakban is higgadt, professzionális munkavégzés zajlott. A vírus ellenére munkatársaink azt mutatták, hogy az államra lehet számítani, s akkor is 10,8 millió nettó ügyféltalálkozást bonyolítottunk le a magyarországi kormányablakokban – emlékeztetett.
Tíz évvel ezelőtt még csak huszonkilenc kormányablak működött az országban, s mindösszesen 29 ügykörben lehetett eljárást kezdeményezni. Jelenleg 315 kormányablak működik, s felkészül Battonya – utalt a kormányablak küszöbön álló nyitására. Mintegy 6,2 millió állampolgár, az ország lakosságának majdnem a kétharmada él olyan településen, ahol kormányablak működik, s 14 kilométeren belül szerte az országban mindenki eléri a korszerű közigazgatási szolgáltatásokat.
Az innováció, az újítás, a szolgáltató állam építése folyamatos, dolgozunk a szakrendszereken, bevezettük a Mesterséges Intelligencia Asszisztenst (MIA), illetve bővítjük azoknak az ügyeknek a körét, amelyeket otthonról is el lehet intézni. 2022-ben több mint 14 millió 349 ezer nettó ügyféltalálkozás zajlott le a kormányablakokban. Ez a szám hárommillióval több mint 2021-ben és négymillióval több mint 2020-ban. Békés vármegyében tavaly több mint 507 ezer ügyféltalálkozás volt a kormányablakokban. Ez azt jelenti, hogy minden vármegyei polgár átlagosan 1,42 alkalommal fordult meg valamelyik kormányablakban Az egész infrastruktúra azonban semmit nem ér a jól képzett humánerőforrás nélkül, hiszen a kormányablakokba az ügyintézők visznek lendületet, erőt, energiát és mosolyt, amivel az ügyfeleket várják – hangsúlyozta dr. Domokos Péter. Azt is elmondta, hogy a kormányablak-ügyintézők képzését országosan 108 ügyfélszolgálati mentor is segítette, ez igazi nóvum az államigazgatásban.
A kormányhivatali ügyfélszolgálatok, kiemelten a kormányablakok munkatársai a közigazgatás és a kormányhivatal arcai – hangsúlyozta dr. Rákóczi Attila. Az állampolgárok az ott tapasztaltak alapján vonnak le következtetéseket a közigazgatás és a kormányhivatal működésével kapcsolatban Ezért rendkívül fontos a kormányablakok folyamatos fejlődése, fejlesztése, de legalább ennyire lényeges az ott dolgozó kormánytisztviselők, kollégák képzése is. A Békés Vármegyei Kormányhivatal a különböző hátrányokkal élő embertársaink ügyintézését segítő képzéseket is kiemelten kezeli, jelenleg jelnyelvi tolmácsképzésünk is zajlik – tette hozzá a kormányhivatal főigazgatója.
A kormány jelen képzési moduljában országosan összesen 514 kormányhivatali dolgozó továbbképzését biztosította. A KÖFOP-2.1.3−VEKOP-15-2016-00002 „A területi államigazgatási szervek humánerőforrásának fejlesztése” nevű projekt célja hosszú távú belső képzésekkel tovább erősíteni a szolgáltató szemléletű feladatellátáshoz szükséges intézményi és személyi feltételeket, ezzel növelni az ügyintézés minőségét és az ügyfelek elégedettségét. A kormányablak-ügyintézői képzés VII. ütemét összesen 19 Békés vármegyei kormánytisztviselő teljesítette.