Ügyfélfogadási rend a téli szünetben

Változik a kormányablakok és kormányhivatali ügyfélszolgálatok ügyfélfogadási rendje a téli szünetben.

Ügyintézés előtt kérjük mindenképp tájékozódjon itt!

Így tudunk ügyet intézni az igazgatási szünetben

2024.12.19. 09:36 | Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal

A kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon még december 23. előtt javasolt elintézni az előre tervezhető ügyeket, ugyanis erre a december 30–31. közötti igazgatási szünet alatt csak korlátozott nyitvatartási időben lesz lehetőség. 

Ez azt jelenti, hogy 2024. december 30-án és 31-én – az igazgatási szünetre tekintettel – a legtöbb kormányhivatali ügyfélszolgálat zárva lesz, de halaszthatatlan ügyekben a vármegyei kormányhivatal és a járási hivatalok Hajdú-Bihar vármegyében is az ügyfelek rendelkezésére állnak.

Az ügyintézés lehetőségéről részletes tájékoztató lentebb olvasható.

Kormányablak

 

Hajdú-Bihar vármegyében az igazgatási szünetben egy kormányablak várja az ügyfeleket az alábbiak szerint:

Debrecen, Piac utca 42-48.

   

2024. december 30.: 8:00-12:00

2023. december 31.: 8:00-12:00 

 

Áldozatsegítés

 

Tekintettel arra, hogy a statisztikák szerint bizonyos bűncselekmények száma a karácsonyi ünnepek környékén magasabb, elérhető lesz az áldozatsegítési terület is. Az áldozatok fokozott védelme és a kialakult krízishelyzetek azonnali kezelése érdekében a fővárosi és vármegyei kormányhivatalok az igazgatási szünetben ezen a területen meghozzák a hatósági döntéseket és kifizetik az azonnali pénzügyi segélyt.

 

Telefon: 06 30 510 5016

Email: igazsagugy@hajdu.gov.hu

 

 

Családvédelmi feladatok

 

A válsághelyzetben levő várandós anya segítése és a magzati élet védelme érdekében a családvédelmi szakterület (CSVSZ) tanácsadása folyamatos az igazgatási szünet tartama alatt.

 

Ezen a területen az alábbi ügyfélszolgálatok fogadják az ügyfeleket a következők szerint:

 

Debrecen, Rózsahegy u. 4.

Telefon: 06 52 550 700

2024. december 30. 8.00-9.00 között telefonon szükséges egyeztetni, majd ez alapján személyes ügyfélfogadás

2024. december 31. 8.00-9.00 között telefonon szükséges egyeztetni, majd ez alapján személyes ügyfélfogadás

 

Berettyóújfalu, Kossuth u. 6.

2024. december 30. 8.00-12.00

Telefon: 06 30 120 7160

E-mail: nepegeszsegugy.berettyoujfalu.jh@hajdu.gov.hu

Időponton kívül:

Telefon: 06 30 565 1310

 

Hajdúszoboszló, Rákóczi u. 20.

 

 

 

 

 

 

2024. december 30. 8.00-12.00

Telefon: 06 70 376 1133

 

 

Élelmiszerlánc-biztonság és állategészségügy

 

Az igazgatási szünet alatt kizárólag az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő, élelmiszerlánc-biztonsággal, élelmiszereseménnyel, illetve állatvédelemmel kapcsolatos bejelentések kivizsgálása, az esetleges járványkitörés kezelése, az export létesítmények, exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása, az állatszállítások ellenőrzése, a veszettség szempontjából aggályos állatok megfigyelése, továbbá a kötelezően előírt minták átvételét  biztosítja a kormányhivatal.

 

Élelmiszerlánc-biztonsággal, rendkívüli élelmiszereseménnyel, illetve állatvédelemmel kapcsolatos bejelentések kivizsgálása:

Telefon: 06 70 376 1120

Email: agrarugy@hajdu.gov.hu

 

Az export létesítmények, exportszállítmányok ellenőrzése, exportbizonyítványok kiállítása:

Telefon: 06 70 376 1136

Email: agrarugy@hajdu.gov.hu

 

Az esetleges járványkitörés kezelése, az állatszállítások ellenőrzése, a veszettség szempontjából aggályos állatok megfigyelése:

Telefon: 06 70 376 1119

Email: agrarugy@hajdu.gov.hu

 

Növényvédelem, növény-egészségügy

 

Az igazgatási szünet alatt kizárólag az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő, rendkívüli élelmiszerlánc-biztonsági események, lakossági panaszok kivizsgálása történik, amennyiben ahhoz növényvédelmi szakügyintéző közreműködése szükséges. Növény, növényi termék és növényi eredetű termék exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása biztosított.

 

Telefon: 06 70 337 5824

Email: hajdu-nto@hajdu.gov.hu

 

Munkavédelem

 

A súlyos és halálos munkabalesetek, továbbá a tömeges foglalkozási megbetegedés bejelentések helyszíni kivizsgálása, az azonnali beavatkozást igénylő panaszok/közérdekű bejelentések kivizsgálása, amelyek sürgős beavatkozás és hatósági intézkedés nélkül életet, testi épséget veszélyeztetnek, az igazgatási szünet alatt is megtörténik.

 

A fenti feltételeknek megfelelő bejelentések megtétele:

E-mail: munkavedelmiellenorzes@hajdu.gov.hu

Telefon: 06 52 550 176

 

Népegészségügyi feladatok

 

A közfinanszírozott ellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatóknál bekövetkező váratlan események, szünetelésre vonatkozó bejelentés miatt szükséges hatósági intézkedések megtétele, az ellátást átmenetileg nyújtó más szolgáltató(k) kijelölése; a járványügyi intézkedések és adatszolgáltatások az igazgatási szünet alatt is megtörténnek. Természetes halál esetén, ha a holttest boncolására nem került sor, a holttest elhamvaszthatóságának engedélyeztetésére az igazgatási szünet alatt is lehetőség van.

 

Halottakkal és temetkezéssel kapcsolatos ügyintézéssel az alábbi ügyfélszolgálatok fogadják az ügyfeleket:

 

Debrecen, Rózsahegy u. 4.

Telefon: 06 52 550 700

2024. december 30-án: 06 30 892 7670,  

2024. december 31-én: 06 30 248 1112

 

2024. december 30. 8.00-12.00 óra

2024. december 31. 8.00-12.00 óra

 

Balmazújvárosi illetékességgel:

Debrecen, Rózsahegy u. 4.

Telefon: 06 30 892 7670

 

2024. december 30. 8.00-12.00

 

Berettyóújfalu, Kossuth u. 6.

Telefon: 06 30 748 2876

E-mail: nepegeszsegugy.berettyoujfalu.jh@hajdu.gov.hu

Időponton kívül:

Telefon: 06 30 565 1310

 

2024. december 30. 8.00-12.00

Hajdúböszörmény, Bocskai István tér 1.

 

2024. december 30. 9:00-12:00

Hajdúszoboszló, Rákóczi u. 20.           

Telefon: 06 30 768 8712

2024. december 30. 8.00-12.00

 

 

Szociális és gyámügyi feladatok

 

Szociális és gyámügyi területen a soron kívüli intézkedést igénylő, örökbefogadási és járási gyámügyi feladatok (gyermek ideiglenes hatályú elhelyezése, eseti gondnok kirendelése egészségügyi beavatkozás előtt, örökbefogadásnál a születést követő 6 héten belül nyilatkozat megtétele) vonatkozásában a szükséges intézkedések az igazgatási szünetben is megtörténnek.

Sürgős intézkedést igénylő esetben hivatali munkaidőben az illetékes ügyfélszolgálatnál megadott e-mail címen történő bejelentkezéssel előzetesen az ügyintézés helyszínét és időpontját egyeztetni szükséges.

 

Telefon:     06 52 273 433

 

Földhivatal

 

A földhivatali ügyfélszolgálatok – a beérkezett kérelmek feldolgozása érdekében – 2024. december 23-tól 2025. január 2-ig zárva tartanak, az ügyfélszolgálatok január 3-tól fogadják az ügyfeleket.

 

Tűzvédelmi, iparbiztonsági és vízügyi hatósági feladatok

 

Ügyeleti feladatellátás a vízminőségvédelmi bejelentések fogadására, a vízszennyezés felderítése. Rendkívüli esemény bekövetkezésekor soron kívüli hatósági ellenőrzés tartása, illetve hatósági intézkedések végrehajtása. Veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos baleset, veszélyes anyagokkal kapcsolatos esemény körülményeinek kivizsgálása érdekében hatósági ellenőrzések végrehajtása.

 

Telefon: 06 20 464 4009 (tűzvédelmi, iparbiztonsági szakterületen)

              06 30 223 2079 (vízügyi, vízvédelmi hatósági szakterületen)

Email:   tuzvedelem@hajdu.gov.hu  (tűzvédelmi, iparbiztonsági szakterületen)

            vizvedelem@hajdu.gov.hu (vízügyi, vízvédelmi hatósági szakterületen)

 

 

 

A 2025. január 2-től a kormányhivatal ügyfélszolgálatai a megszokott ügyfélfogadási időben fogadják az ügyfeleket, amiről itt lehet tájékozódni.

Forrás: HBVKH