Így tudunk ügyet intézni az igazgatási szünetben
A kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon még december 23. előtt javasolt elintézni az előre tervezhető ügyeket, ugyanis erre a december 30–31. közötti igazgatási szünet alatt csak korlátozott nyitvatartási időben lesz lehetőség.
Ez azt jelenti, hogy 2024. december 30-án és 31-én – az igazgatási szünetre tekintettel – a legtöbb kormányhivatali ügyfélszolgálat zárva lesz, de halaszthatatlan ügyekben a vármegyei kormányhivatal és a járási hivatalok Hajdú-Bihar vármegyében is az ügyfelek rendelkezésére állnak.
Az ügyintézés lehetőségéről részletes tájékoztató lentebb olvasható.
Kormányablak
Hajdú-Bihar vármegyében az igazgatási szünetben egy kormányablak várja az ügyfeleket az alábbiak szerint:
Debrecen, Piac utca 42-48.
|
2024. december 30.: 8:00-12:00 2023. december 31.: 8:00-12:00 |
Áldozatsegítés
Tekintettel arra, hogy a statisztikák szerint bizonyos bűncselekmények száma a karácsonyi ünnepek környékén magasabb, elérhető lesz az áldozatsegítési terület is. Az áldozatok fokozott védelme és a kialakult krízishelyzetek azonnali kezelése érdekében a fővárosi és vármegyei kormányhivatalok az igazgatási szünetben ezen a területen meghozzák a hatósági döntéseket és kifizetik az azonnali pénzügyi segélyt.
Telefon: 06 30 510 5016 Email: igazsagugy@hajdu.gov.hu |
Családvédelmi feladatok
A válsághelyzetben levő várandós anya segítése és a magzati élet védelme érdekében a családvédelmi szakterület (CSVSZ) tanácsadása folyamatos az igazgatási szünet tartama alatt.
Ezen a területen az alábbi ügyfélszolgálatok fogadják az ügyfeleket a következők szerint:
Debrecen, Rózsahegy u. 4. Telefon: 06 52 550 700 |
2024. december 30. 8.00-9.00 között telefonon szükséges egyeztetni, majd ez alapján személyes ügyfélfogadás 2024. december 31. 8.00-9.00 között telefonon szükséges egyeztetni, majd ez alapján személyes ügyfélfogadás |
Berettyóújfalu, Kossuth u. 6. |
2024. december 30. 8.00-12.00 |
Telefon: 06 30 120 7160 E-mail: nepegeszsegugy.berettyoujfalu.jh@hajdu.gov.hu Időponton kívül: Telefon: 06 30 565 1310
Hajdúszoboszló, Rákóczi u. 20. |
2024. december 30. 8.00-12.00 |
Telefon: 06 70 376 1133 |
|
Élelmiszerlánc-biztonság és állategészségügy
Az igazgatási szünet alatt kizárólag az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő, élelmiszerlánc-biztonsággal, élelmiszereseménnyel, illetve állatvédelemmel kapcsolatos bejelentések kivizsgálása, az esetleges járványkitörés kezelése, az export létesítmények, exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása, az állatszállítások ellenőrzése, a veszettség szempontjából aggályos állatok megfigyelése, továbbá a kötelezően előírt minták átvételét biztosítja a kormányhivatal.
Élelmiszerlánc-biztonsággal, rendkívüli élelmiszereseménnyel, illetve állatvédelemmel kapcsolatos bejelentések kivizsgálása:
Telefon: 06 70 376 1120
Email: agrarugy@hajdu.gov.hu
Az export létesítmények, exportszállítmányok ellenőrzése, exportbizonyítványok kiállítása:
Telefon: 06 70 376 1136
Email: agrarugy@hajdu.gov.hu
Az esetleges járványkitörés kezelése, az állatszállítások ellenőrzése, a veszettség szempontjából aggályos állatok megfigyelése:
Telefon: 06 70 376 1119
Email: agrarugy@hajdu.gov.hu
Növényvédelem, növény-egészségügy
Az igazgatási szünet alatt kizárólag az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő, rendkívüli élelmiszerlánc-biztonsági események, lakossági panaszok kivizsgálása történik, amennyiben ahhoz növényvédelmi szakügyintéző közreműködése szükséges. Növény, növényi termék és növényi eredetű termék exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása biztosított.
Telefon: 06 70 337 5824
Email: hajdu-nto@hajdu.gov.hu |
Munkavédelem
A súlyos és halálos munkabalesetek, továbbá a tömeges foglalkozási megbetegedés bejelentések helyszíni kivizsgálása, az azonnali beavatkozást igénylő panaszok/közérdekű bejelentések kivizsgálása, amelyek sürgős beavatkozás és hatósági intézkedés nélkül életet, testi épséget veszélyeztetnek, az igazgatási szünet alatt is megtörténik.
A fenti feltételeknek megfelelő bejelentések megtétele:
E-mail: munkavedelmiellenorzes@hajdu.gov.hu
Telefon: 06 52 550 176
Népegészségügyi feladatok
A közfinanszírozott ellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatóknál bekövetkező váratlan események, szünetelésre vonatkozó bejelentés miatt szükséges hatósági intézkedések megtétele, az ellátást átmenetileg nyújtó más szolgáltató(k) kijelölése; a járványügyi intézkedések és adatszolgáltatások az igazgatási szünet alatt is megtörténnek. Természetes halál esetén, ha a holttest boncolására nem került sor, a holttest elhamvaszthatóságának engedélyeztetésére az igazgatási szünet alatt is lehetőség van.
Halottakkal és temetkezéssel kapcsolatos ügyintézéssel az alábbi ügyfélszolgálatok fogadják az ügyfeleket:
Debrecen, Rózsahegy u. 4. Telefon: 06 52 550 700 2024. december 30-án: 06 30 892 7670, 2024. december 31-én: 06 30 248 1112
|
2024. december 30. 8.00-12.00 óra 2024. december 31. 8.00-12.00 óra
|
Balmazújvárosi illetékességgel: Debrecen, Rózsahegy u. 4. Telefon: 06 30 892 7670
|
2024. december 30. 8.00-12.00
|
Berettyóújfalu, Kossuth u. 6. Telefon: 06 30 748 2876 E-mail: nepegeszsegugy.berettyoujfalu.jh@hajdu.gov.hu Időponton kívül: Telefon: 06 30 565 1310
|
2024. december 30. 8.00-12.00 |
Hajdúböszörmény, Bocskai István tér 1.
|
2024. december 30. 9:00-12:00 |
Hajdúszoboszló, Rákóczi u. 20. Telefon: 06 30 768 8712 |
2024. december 30. 8.00-12.00
|
Szociális és gyámügyi feladatok
Szociális és gyámügyi területen a soron kívüli intézkedést igénylő, örökbefogadási és járási gyámügyi feladatok (gyermek ideiglenes hatályú elhelyezése, eseti gondnok kirendelése egészségügyi beavatkozás előtt, örökbefogadásnál a születést követő 6 héten belül nyilatkozat megtétele) vonatkozásában a szükséges intézkedések az igazgatási szünetben is megtörténnek.
Sürgős intézkedést igénylő esetben hivatali munkaidőben az illetékes ügyfélszolgálatnál megadott e-mail címen történő bejelentkezéssel előzetesen az ügyintézés helyszínét és időpontját egyeztetni szükséges.
Telefon: 06 52 273 433
Földhivatal
A földhivatali ügyfélszolgálatok – a beérkezett kérelmek feldolgozása érdekében – 2024. december 23-tól 2025. január 2-ig zárva tartanak, az ügyfélszolgálatok január 3-tól fogadják az ügyfeleket.
Tűzvédelmi, iparbiztonsági és vízügyi hatósági feladatok
Ügyeleti feladatellátás a vízminőségvédelmi bejelentések fogadására, a vízszennyezés felderítése. Rendkívüli esemény bekövetkezésekor soron kívüli hatósági ellenőrzés tartása, illetve hatósági intézkedések végrehajtása. Veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos baleset, veszélyes anyagokkal kapcsolatos esemény körülményeinek kivizsgálása érdekében hatósági ellenőrzések végrehajtása.
Telefon: 06 20 464 4009 (tűzvédelmi, iparbiztonsági szakterületen)
06 30 223 2079 (vízügyi, vízvédelmi hatósági szakterületen)
Email: tuzvedelem@hajdu.gov.hu (tűzvédelmi, iparbiztonsági szakterületen)
vizvedelem@hajdu.gov.hu (vízügyi, vízvédelmi hatósági szakterületen)
A 2025. január 2-től a kormányhivatal ügyfélszolgálatai a megszokott ügyfélfogadási időben fogadják az ügyfeleket, amiről itt lehet tájékozódni.