Ügyintézési lehetőségek az igazgatási szünetben
Akormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon – a tavalyi évhez hasonlóan –még december 23. előtt javasolt elintézni az előre tervezhető ügyeket, ugyanis erre a december 29-31. közötti igazgatási szünet alatt csak korlátozott nyitvatartási időben lesz lehetőség. Az erről szóló központi tájékoztató itt olvasható.
Hajdú-Bihar vármegyében 2025. december 29-én, 30-án és 31-én – az igazgatási szünetre tekintettel – a legtöbb kormányhivatali ügyfélszolgálat zárva lesz, de halaszthatatlan ügyekben mind a vármegyei kormányhivatal, mind pedig a járási hivatalok az ügyfelek rendelkezésére állnak.
Az ügyintézési lehetőségekről részletes tájékoztató lentebb olvasható.
Kormányablak
Hajdú-Bihar vármegyében az igazgatási szünetben egy kormányablak várja az ügyfeleket az alábbiak szerint:
|
Debrecen, Piac utca 42-48. |
2025. december 29.: 8.00-12.00 2025. december 30.: 8.00-12.00 2025. december 31.: 8.00-12.00 |
Áldozatsegítés
Tekintettel arra, hogy a statisztikák szerint bizonyos bűncselekmények száma a karácsonyi ünnepek környékén magasabb, elérhető lesz az áldozatsegítési terület is. Az áldozatok fokozott védelme és a kialakult krízishelyzetek azonnali kezelése érdekében a fővárosi és vármegyei kormányhivatalok az igazgatási szünetben ezen a területen meghozzák a hatósági döntéseket és kifizetik az azonnali pénzügyi segélyt.
|
Telefon: 06 30 5105016 Email: igazsagugy@hajdu.gov.hu |
Családvédelmi feladatok
A válsághelyzetben levő várandós anya segítése és a magzati élet védelme érdekében a családvédelmi szakterület (CSVSZ) tanácsadása folyamatos az igazgatási szünet tartama alatt.
Ezen a területen az alábbi ügyfélszolgálatok fogadják az ügyfeleket a következők szerint:
|
Debrecen, Rózsahegy u. 4. Telefon: 06 52 550 700 |
2025. december 29.: 8.00-9.00 között telefononszükséges egyeztetni, majd ez alapján személyes ügyfélfogadás 2025. december 30.:8.00-9.00 között telefononszükséges egyeztetni, majd ez alapján személyes ügyfélfogadás 2025. december 31.: 8.00-9.00 között telefononszükséges egyeztetni, majd ez alapján személyes ügyfélfogadás |
|
Berettyóújfalu, Kossuth u. 6. Telefon: 06 30 120 7160 E-mail: nepegeszsegugy.berettyoujfalu.jh@hajdu.gov.hu Időponton kívül: Telefon: 06 30 565 1310 |
2025. december 29.: 8.00-12.00 |
|
Hajdúszoboszló, Rákóczi u. 20. Telefon: 06 70 768 8712; 06 52 550 048 |
2025. december 29.: 8.00-12.00 |
Élelmiszerlánc-biztonság és állategészségügy
Az igazgatási szünet alatt kizárólag az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő, élelmiszerlánc-biztonsággal, élelmiszereseménnyel, illetve állatvédelemmel kapcsolatos bejelentések kivizsgálása, az esetleges járványkitörés kezelése, az export létesítmények, exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása, az állatszállítások ellenőrzése, a veszettség szempontjából aggályos állatok megfigyelése, továbbá a kötelezően előírt minták átvételét biztosítja a kormányhivatal.
Élelmiszerlánc-biztonsággal, rendkívüli élelmiszereseménnyel, illetve állatvédelemmel kapcsolatos bejelentések kivizsgálása:
Telefon: 06 70 376 1120
Email: agrarugy@hajdu.gov.hu
Növényvédelem, növény-egészségügy
Az igazgatási szünet alatt kizárólag az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő, rendkívüli élelmiszerlánc-biztonsági események, lakossági panaszok kivizsgálása történik, amennyiben ahhoz növényvédelmi szakügyintéző közreműködése szükséges. Növény, növényi termék és növényi eredetű termék exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása biztosított.
Telefon: 06 70 337 5824
Email: hajdu-nto@hajdu.gov.hu
Munkavédelem
A súlyos és halálos munkabalesetek, továbbá a tömeges foglalkozási megbetegedés bejelentések helyszíni kivizsgálása, az azonnali beavatkozást igénylő panaszok/közérdekű bejelentések kivizsgálása, amelyek sürgős beavatkozás és hatósági intézkedés nélkül életet, testi épséget veszélyeztetnek, az igazgatási szünet alatt is megtörténik.
A fenti feltételeknek megfelelő bejelentések megtétele:
E-mail: munkavedelmiellenorzes@hajdu.gov.hu
Telefon: 06 52 550176
Népegészségügyi feladatok
A közfinanszírozott ellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatóknál bekövetkező váratlan események, szünetelésre vonatkozó bejelentés miatt szükséges hatósági intézkedések megtétele, az ellátást átmenetileg nyújtó más szolgáltató(k) kijelölése; a járványügyi intézkedések és adatszolgáltatások az igazgatási szünet alatt is megtörténnek.
Halottakkal és temetkezéssel kapcsolatos ügyintézéssel az alábbi ügyfélszolgálatok fogadják az ügyfeleket:
|
Debrecen, Rózsahegy u. 4. Telefon: 06 52 550 700 |
2025. december 29.: 8.00-12.00 2025. december 30.: 8.00-12.00 2025. december 31.: 8.00-12.00 |
|
Balmazújvárosi illetékességgel: Debrecen, Rózsahegy u. 4. Telefon: 06 30 892 7670 |
2025. december 30.: 8.00-12.00 |
|
Berettyóújfalu, Kossuth u. 6. Telefon: 06 30 748 2876 E-mail: nepegeszsegugy.berettyoujfalu.jh@hajdu.gov.hu Időponton kívül: Telefon: 06 30 565 1310 |
2025. december 29.: 8.00-12.00 |
|
Hajdúböszörmény, Bocskai István tér 1. Telefon: 06 30 955 2290 |
2025. december 30.:9.00-12.00 között telefononszükséges egyeztetni, majd ez alapján személyes ügyfélfogadás
|
|
Hajdúszoboszló, Rákóczi u. 20. Telefon: 06 30 768 8712 |
2025. december 29.: 8.00-12.00
|
Szociális és gyámügyi feladatok
Szociális és gyámügyi területen örökbefogadás, soron kívüli intézkedést igénylő esetek, pénzbeli szociális és gyermekvédelmi ellátások folyósítása, járási/kerületi gyámügyi feladatok (gyermek ideiglenes hatályú elhelyezése, eseti gondnok kirendelése egészségügyi beavatkozás előtt, örökbefogadásnál a születést követő 6 héten belül nyilatkozat megtétele), gyermekvédelmi központi hatósági feladatok támogatása, külföldről történő hazahozatallal kapcsolatos gyámhatósági intézkedések megtétele vonatkozásában a szükséges intézkedések az igazgatási szünetben is megtörténnek.
Sürgős intézkedést igénylő esetben hivatali munkaidőbenelőzetesen az ügyintézés helyszínét és időpontját egyeztetni szükséges az alábbi telefonszámon.
Telefon: 06 52 273 433
Földhivatal
A földhivatali ügyfélszolgálatok – a beérkezett kérelmek feldolgozása érdekében – 2025. december 24-től 2026. január 6-ig zárva tartanak, az ügyfélszolgálatok január 7-től fogadják az ügyfeleket.
Tűzvédelmi, iparbiztonsági és vízügyi hatósági feladatok
Ügyeleti feladatellátás a vízminőségvédelmi bejelentések fogadására, a vízszennyezés felderítése. Rendkívüli esemény bekövetkezésekor soron kívüli hatósági ellenőrzés tartása, illetve hatósági intézkedések végrehajtása. Veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos baleset, veszélyes anyagokkal kapcsolatos esemény körülményeinek kivizsgálása érdekében hatósági ellenőrzések végrehajtása.
Telefon: 06 20 464 4009 (tűzvédelmi, iparbiztonsági szakterületen)
06 30 223 2079 (vízügyi, vízvédelmi hatósági szakterületen)
Email: tuzvedelem@hajdu.gov.hu (tűzvédelmi, iparbiztonsági szakterületen)
vizvedelem@hajdu.gov.hu (vízügyi, vízvédelmi hatósági szakterületen)
Környezetvédelmi, természetvédelmi és hulladékgazdálkodási feladatok
Az igazgatási szünet alatt a kormányhivatal az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő rendkívüli eseményekkel kapcsolatban állandó ügyeletet tart a környezetkárosodással kapcsolatos feladatok azonnali ellátása, valamint a hulladékgazdálkodással kapcsolatos környezetvédelmi veszélyhelyzet elhárítása érdekében.
Telefon: 06 52 511 000
Email: kornyezetvedelem@hajdu.gov.hu
A 2026. január 5-től a kormányhivatal ügyfélszolgálatai – a földhivatali ügyfélszolgálat január 7-től – a megszokott ügyfélfogadási időben fogadják az ügyfeleket, amiről itt lehet tájékozódni.