Ügyintézési lehetőségek az igazgatási szünetben

2025.12.15. 21:36 | Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal

Akormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon – a tavalyi évhez hasonlóan –még december 23. előtt javasolt elintézni az előre tervezhető ügyeket, ugyanis erre a december 29-31. közötti igazgatási szünet alatt csak korlátozott nyitvatartási időben lesz lehetőség. Az erről szóló központi tájékoztató itt olvasható.

Hajdú-Bihar vármegyében 2025. december 29-én, 30-án és 31-én – az igazgatási szünetre tekintettel – a legtöbb kormányhivatali ügyfélszolgálat zárva lesz, de halaszthatatlan ügyekben mind a vármegyei kormányhivatal, mind pedig a járási hivatalok az ügyfelek rendelkezésére állnak.

Az ügyintézési lehetőségekről részletes tájékoztató lentebb olvasható.

 

Kormányablak

Hajdú-Bihar vármegyében az igazgatási szünetben egy kormányablak várja az ügyfeleket az alábbiak szerint:

Debrecen, Piac utca 42-48.

2025. december 29.: 8.00-12.00

2025. december 30.: 8.00-12.00

2025. december 31.: 8.00-12.00 

 

Áldozatsegítés

Tekintettel arra, hogy a statisztikák szerint bizonyos bűncselekmények száma a karácsonyi ünnepek környékén magasabb, elérhető lesz az áldozatsegítési terület is. Az áldozatok fokozott védelme és a kialakult krízishelyzetek azonnali kezelése érdekében a fővárosi és vármegyei kormányhivatalok az igazgatási szünetben ezen a területen meghozzák a hatósági döntéseket és kifizetik az azonnali pénzügyi segélyt.

Telefon: 06 30 5105016

Email: igazsagugy@hajdu.gov.hu

 

 

Családvédelmi feladatok

A válsághelyzetben levő várandós anya segítése és a magzati élet védelme érdekében a családvédelmi szakterület (CSVSZ) tanácsadása folyamatos az igazgatási szünet tartama alatt.

Ezen a területen az alábbi ügyfélszolgálatok fogadják az ügyfeleket a következők szerint:

Debrecen, Rózsahegy u. 4.

Telefon: 06 52 550 700

2025. december 29.: 8.00-9.00 között telefononszükséges egyeztetni, majd ez alapján személyes ügyfélfogadás

2025. december 30.:8.00-9.00 között telefononszükséges egyeztetni, majd ez alapján személyes ügyfélfogadás

2025. december 31.: 8.00-9.00 között telefononszükséges egyeztetni, majd ez alapján személyes ügyfélfogadás

Berettyóújfalu, Kossuth u. 6.

Telefon: 06 30 120 7160

E-mail: nepegeszsegugy.berettyoujfalu.jh@hajdu.gov.hu

Időponton kívül:

Telefon: 06 30 565 1310

2025. december 29.: 8.00-12.00

Hajdúszoboszló, Rákóczi u. 20.

Telefon: 06 70 768 8712; 06 52 550 048

2025. december 29.: 8.00-12.00

 

Élelmiszerlánc-biztonság és állategészségügy

Az igazgatási szünet alatt kizárólag az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő, élelmiszerlánc-biztonsággal, élelmiszereseménnyel, illetve állatvédelemmel kapcsolatos bejelentések kivizsgálása, az esetleges járványkitörés kezelése, az export létesítmények, exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása, az állatszállítások ellenőrzése, a veszettség szempontjából aggályos állatok megfigyelése, továbbá a kötelezően előírt minták átvételét biztosítja a kormányhivatal.

Élelmiszerlánc-biztonsággal, rendkívüli élelmiszereseménnyel, illetve állatvédelemmel kapcsolatos bejelentések kivizsgálása:

Telefon: 06 70 376 1120

Email: agrarugy@hajdu.gov.hu

 

Növényvédelem, növény-egészségügy

Az igazgatási szünet alatt kizárólag az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő, rendkívüli élelmiszerlánc-biztonsági események, lakossági panaszok kivizsgálása történik, amennyiben ahhoz növényvédelmi szakügyintéző közreműködése szükséges. Növény, növényi termék és növényi eredetű termék exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása biztosított.

Telefon: 06 70 337 5824

Email: hajdu-nto@hajdu.gov.hu

 

Munkavédelem

A súlyos és halálos munkabalesetek, továbbá a tömeges foglalkozási megbetegedés bejelentések helyszíni kivizsgálása, az azonnali beavatkozást igénylő panaszok/közérdekű bejelentések kivizsgálása, amelyek sürgős beavatkozás és hatósági intézkedés nélkül életet, testi épséget veszélyeztetnek, az igazgatási szünet alatt is megtörténik.

A fenti feltételeknek megfelelő bejelentések megtétele:

E-mail: munkavedelmiellenorzes@hajdu.gov.hu

Telefon: 06 52 550176

 

Népegészségügyi feladatok

A közfinanszírozott ellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatóknál bekövetkező váratlan események, szünetelésre vonatkozó bejelentés miatt szükséges hatósági intézkedések megtétele, az ellátást átmenetileg nyújtó más szolgáltató(k) kijelölése; a járványügyi intézkedések és adatszolgáltatások az igazgatási szünet alatt is megtörténnek.

Halottakkal és temetkezéssel kapcsolatos ügyintézéssel az alábbi ügyfélszolgálatok fogadják az ügyfeleket:

Debrecen, Rózsahegy u. 4.

Telefon: 06 52 550 700

2025. december 29.: 8.00-12.00

2025. december 30.: 8.00-12.00

2025. december 31.: 8.00-12.00

Balmazújvárosi illetékességgel:

Debrecen, Rózsahegy u. 4.

Telefon: 06 30 892 7670

2025. december 30.: 8.00-12.00

Berettyóújfalu, Kossuth u. 6.

Telefon: 06 30 748 2876

E-mail: nepegeszsegugy.berettyoujfalu.jh@hajdu.gov.hu

Időponton kívül:

Telefon: 06 30 565 1310

2025. december 29.: 8.00-12.00

Hajdúböszörmény, Bocskai István tér 1.

Telefon: 06 30 955 2290

2025. december 30.:9.00-12.00 között telefononszükséges egyeztetni, majd ez alapján személyes ügyfélfogadás

 

Hajdúszoboszló, Rákóczi u. 20.           

Telefon: 06 30 768 8712

2025. december 29.: 8.00-12.00

 

 

Szociális és gyámügyi feladatok

Szociális és gyámügyi területen örökbefogadás, soron kívüli intézkedést igénylő esetek, pénzbeli szociális és gyermekvédelmi ellátások folyósítása, járási/kerületi gyámügyi feladatok (gyermek ideiglenes hatályú elhelyezése, eseti gondnok kirendelése egészségügyi beavatkozás előtt, örökbefogadásnál a születést követő 6 héten belül nyilatkozat megtétele), gyermekvédelmi központi hatósági feladatok támogatása, külföldről történő hazahozatallal kapcsolatos gyámhatósági intézkedések megtétele vonatkozásában a szükséges intézkedések az igazgatási szünetben is megtörténnek.

Sürgős intézkedést igénylő esetben hivatali munkaidőbenelőzetesen az ügyintézés helyszínét és időpontját egyeztetni szükséges az alábbi telefonszámon.

Telefon:     06 52 273 433

 

Földhivatal

A földhivatali ügyfélszolgálatok – a beérkezett kérelmek feldolgozása érdekében – 2025. december 24-től 2026. január 6-ig zárva tartanak, az ügyfélszolgálatok január 7-től fogadják az ügyfeleket.

 

Tűzvédelmi, iparbiztonsági és vízügyi hatósági feladatok

Ügyeleti feladatellátás a vízminőségvédelmi bejelentések fogadására, a vízszennyezés felderítése. Rendkívüli esemény bekövetkezésekor soron kívüli hatósági ellenőrzés tartása, illetve hatósági intézkedések végrehajtása. Veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos baleset, veszélyes anyagokkal kapcsolatos esemény körülményeinek kivizsgálása érdekében hatósági ellenőrzések végrehajtása.

 

Telefon: 06 20 464 4009 (tűzvédelmi, iparbiztonsági szakterületen)

              06 30 223 2079 (vízügyi, vízvédelmi hatósági szakterületen)

Email:   tuzvedelem@hajdu.gov.hu  (tűzvédelmi, iparbiztonsági szakterületen)

            vizvedelem@hajdu.gov.hu (vízügyi, vízvédelmi hatósági szakterületen)

 

Környezetvédelmi, természetvédelmi és hulladékgazdálkodási feladatok

Az igazgatási szünet alatt a kormányhivatal az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő rendkívüli eseményekkel kapcsolatban állandó ügyeletet tart a környezetkárosodással kapcsolatos feladatok azonnali ellátása, valamint a hulladékgazdálkodással kapcsolatos környezetvédelmi veszélyhelyzet elhárítása érdekében. 

Telefon: 06 52 511 000                                                                                                          

Email: kornyezetvedelem@hajdu.gov.hu

 

A 2026. január 5-től a kormányhivatal ügyfélszolgálatai – a földhivatali ügyfélszolgálat január 7-től – a megszokott ügyfélfogadási időben fogadják az ügyfeleket, amiről itt lehet tájékozódni.

Forrás: HBVKH