Ügyintézésből jeles – „iskolapadba” ültek a hivatal munkatársai
14 kormányablak ügyintéző vette át bizonyítványát a Somogy Vármegyei Kormányhivatalban hétfőn.
Az ünnepségen részt vett dr. Domokos Péter, a Miniszterelnökség Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkárságának ügyfélbarát fejlesztések koordinációjáért felelős munkatársa, dr. Neszményi Zsolt főispán, Vetési Bernadett főigazgató és dr. Boldog-Ellenberger Szilvia igazgató.
Az oklevelek átadása előtt Neszményi Zsolt főispán felidézte a közigazgatási rendszer 2010-es átalakítását és az azóta történt átszervezéseket, fejlesztéseket, amelyeknek köszönhetően ma minden állampolgár számára könnyen elérhető az ügyintézés. Mint mondta, az ügyfelek elsősorban az alapján ítélik meg a hivatal munkáját, hogy mit tapasztalnak a kormányablakokban történő ügyintézés során. Ezért fontos és nem könnyű feladat hárul az ügyintéző kollégákra, akiknek felkészültnek kell lenniük, pontosnak, gyorsnak, és mindeközben kedvesnek, sőt a felmerülő problémákat is hatékonyan kell kezelniük. A képzés során a hivatal munkatársai a szakrendszerek használatáról, az egyes ügytípusok részleteiről szereztek hasznos tudást.
Dr. Domokos Péter kiemelte, hogy a versenyképes gazdaság és a fejlődés egyik záloga a hatékony közigazgatás, ami mára ott tart, hogy a kormányablakok hálózata nem csupán szinte teljes, hanem ez az ország legkifinomultabb ügyfélszolgálata. A kezdeti 29 kormányablak és 29 ügykör után napjainkban már 314 kormányablakban várják az ügyfeleket, ahol több mint 2500-féle ügy intézésére nyílik lehetőség.
A két hónapos képzés ideje alatt a hallgatók a jelenléti képzéseken túl egy e-learning továbbképzési programmal sajátították el a tudásanyagot, illetve a mentorrendszer keretében a szakmai tapasztalattal rendelkező munkatársak is segítették a tanulást.
A kormányablak ügyintézői képzést hivatalunk a Miniszterelnökség irányítása és koordinálása mellett, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem együttműködésével valósította meg.