Átvették okleveleiket a Veszprém vármegyei kormányablak-ügyintézők

2023.03.07. 09:00 | Veszprém Vármegyei Kormányhivatal

 

Március 1-jén ünnepélyes oklevélátadó rendezvényt tartottak a Veszprém Vármegyei Kormányhivatal Lasztovicza-termében, ahol 21 fő vehette át az immár VII. ütemben megvalósult kormányablak-ügyintézői képzés sikeres elvégzését igazoló oklevelét.

Kép
Bizonyítvány

Az eseményen dr. Domokos Péter, a Miniszterelnökség Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkárság ügyfélbarát fejlesztések koordinációjáért felelős munkatársa és Takács Szabolcs főispán köszöntötte a kollégákat és közösen adták át a képesítést igazoló okleveleket.

Kép
Átadás

A képzés a Közigazgatás- és Közszolgáltatás - Fejlesztési Program „A területi államigazgatási szervek humánerőforrás fejlesztése” projekt keretében valósult meg. A projekt fő célja, hogy a területi közigazgatás olyan megfelelően szervezett, rugalmas, gyorsan reagáló, ügyfélközpontú intézményrendszer legyen, amelynek működését jól képzett, kompetens és korszerű tudással rendelkező kollégák segítik.

A képzés első üteme 2016. október 3-án indult, amelynek hetedik üteme fejeződött most be, amelynek során 21 kormánytisztviselő tett eredményes vizsgát.

Takács Szabolcs főispán beszédében hangsúlyozta, hogy elsődleges cél az, hogy segítő ügyintézés jellemezze a területi közigazgatásban a fejlődés irányát és ennek szellemében működjön a hivatali ügyintézés. Ezen célok megvalósításához nélkülözhetetlen „láncszem” a jól kvalifikált és motivált humánerőforrás megléte.

Kép
Átadás2

„Fontosnak tartom, hogy értékeljem munkatársaim munkáját és az egyéni készségek és képességek fejlesztésével, szakmai ismereteik bővítésével, illetve elkötelezettségük növelésével hozzájáruljak ahhoz, hogy minél magasabb szintű teljesítményt tudjanak nyújtani” – tette hozzá a kormányhivatal vezetője.

Takács Szabolcs kiemelte, hogy Veszprém vármegye 10 járásában 14 kormányablak és 2 kormányablakbusz működik, amelyek közösségi térként is funkcionáló ügyintézési helyszínek. A kormányablakok jelentőségét a forgalmi adatok is alátámasztják: 2022-ben mintegy 535 000 ügyfél kereste fel a kormányablakokat ügyintézés céljából, amelynek során csaknem
590 000 ügyet intéztek el. A kormányablakbuszok népszerűsége megmutatkozik abban, hogy tavaly közel 3 200 ügyfél gyors és egyszerű ügyintézését tette lehetővé.

Dr. Domokos Péter beszédében felhívta a figyelmet rá: „Ha állam van, akkor minden van.  A közigazgatás az állam szervezésének és működésének a teljes fundamentuma. Hatékony közigazgatás nélkül nincs szolgáltató állam, nincs versenyképes gazdaság, nincs fejlődés.”

Kép
Átadás3

Rámutatott a kormányablak-hálózat folyamatos fejlődésére is: míg 2011-ben 29 kormányablak működött az országban és 29 ügykört lehetett intézni, ma már összesen 314 kormányablak szolgálja ki az állampolgárokat.

A politikai tanácsadó külön kiemelte, hogy a Veszprém vármegyei kormányablakok 2022-ben az országos átlag feletti teljesítményt nyújtottak. Ahhoz, hogy a kormányablakok hatékonyan működjenek, szükség van a kollégák szaktudására, elhivatottságára, felkészültségére és mosolyára.

Kép
Átadás4
Forrás: Veszprém Vármegyei Kormányhivatal