Így tudunk ügyet intézni az igazgatási szünetben
A kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon még december 23. előtt javasolt elintézni az előre tervezhető ügyeket, ugyanis erre a december 29–31. közötti igazgatási szünet alatt csak korlátozott nyitvatartási időben lesz lehetőség.
Ez azt jelenti, hogy 2025. december 29-én, 30-án és 31-én – az igazgatási szünetre tekintettel – a legtöbb kormányhivatali ügyfélszolgálat zárva lesz, de halaszthatatlan ügyekben a vármegyei kormányhivatal és a járási hivatalok Veszprém vármegyében is az ügyfelek rendelkezésére állnak.
Az ügyintézés lehetőségéről részletes tájékoztató lentebb olvasható.
Kormányablak
Veszprém vármegyében az igazgatási szünetben egy kormányablak várja az ügyfeleket az alábbiak szerint:
|
Veszprém, Mindszenty J. u. 3-5. |
2025. december 29.: 8:00-12:00 |
|
|
2025. december 30.: 8:00-12:00 |
|
|
2025. december 31.: 8:00-12:00 |
Áldozatsegítés
Tekintettel arra, hogy a statisztikák szerint bizonyos bűncselekmények száma a karácsonyi ünnepek környékén magasabb, elérhető lesz az áldozatsegítési terület is. Az áldozatok fokozott védelme és a kialakult krízishelyzetek azonnali kezelése érdekében a fővárosi és vármegyei kormányhivatalok az igazgatási szünetben ezen a területen meghozzák a hatósági döntéseket és kifizetik az azonnali pénzügyi segélyt.
|
Telefon: 88/579-450 Email: igazsagugy@veszprem.gov.hu |
Családvédelmi feladatok
A válsághelyzetben levő várandós anya segítése és a magzati élet védelme érdekében a családvédelmi szakterület (CSVSZ) tanácsadása az alábbiak szerint fogadja az ügyfeleket:
|
Veszprém, Mindszenty J. u. 3-5. Telefon: 88/579-450 |
2025. december 29. 8.00-12. |
Élelmiszerlánc-biztonság és állategészségügy
Az igazgatási szünet alatt kizárólag az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő, élelmiszerlánc-biztonsággal, élelmiszereseménnyel, illetve állatvédelemmel kapcsolatos bejelentések kivizsgálása, az esetleges járványkitörés kezelése, az export létesítmények, exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása, az állatszállítások ellenőrzése, a veszettség szempontjából aggályos állatok megfigyelése, továbbá a kötelezően előírt minták átvételét biztosítja a kormányhivatal.
Élelmiszerlánc-biztonsággal, rendkívüli élelmiszereseménnyel, illetve állatvédelemmel kapcsolatos bejelentések kivizsgálása:
|
Telefon: 70/436-5063 Email: elelmiszer@veszprem.gov.hu |
Növényvédelem, növény-egészségügy
Az igazgatási szünet alatt kizárólag az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő, rendkívüli élelmiszerlánc-biztonsági események, lakossági panaszok kivizsgálása történik, amennyiben ahhoz növényvédelmi szakügyintéző közreműködése szükséges. Növény, növényi termék és növényi eredetű termék exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása biztosított.
|
Telefon: 20/411-0949; 20/411-0295; 20/569-6544 |
Munkavédelem
A súlyos és halálos munkabalesetek, továbbá a tömeges foglalkozási megbetegedés bejelentések helyszíni kivizsgálása, az azonnali beavatkozást igénylő panaszok/közérdekű bejelentések kivizsgálása, amelyek sürgős beavatkozás és hatósági intézkedés nélkül életet, testi épséget veszélyeztetnek, az igazgatási szünet alatt is megtörténik.
A fenti feltételeknek megfelelő bejelentések megtétele:
|
E-mail: munkavedelem@veszprem.gov.hu Telefon: 88/550-027 |
Népegészségügyi feladatok
A közfinanszírozott ellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatóknál bekövetkező váratlan események, szünetelésre vonatkozó bejelentés miatt szükséges hatósági intézkedések megtétele, az ellátást átmenetileg nyújtó más szolgáltató(k) kijelölése; a járványügyi intézkedések és adatszolgáltatások az igazgatási szünet alatt is megtörténnek.
Népegészségügyi feladatellátást érintő elérhetőségek:
|
E-mail: keszenlet.nepegeszsegugy@veszprem.gov.hu Telefon: 30/217-2718 |
Szociális és gyámügyi feladatok
Szociális és gyámügyi területen a soron kívüli intézkedést igénylő, örökbefogadási és járási gyámügyi feladatok (gyermek ideiglenes hatályú elhelyezése, eseti gondnok kirendelése egészségügyi beavatkozás előtt, örökbefogadásnál a születést követő 6 héten belül nyilatkozat megtétele) vonatkozásában a szükséges intézkedések az igazgatási szünetben is megtörténnek.
Sürgős intézkedést igénylő esetben hivatali munkaidőben az illetékes ügyfélszolgálatnál megadott e-mail címen történő bejelentkezéssel előzetesen az ügyintézés helyszínét és időpontját egyeztetni szükséges.
|
E-mail: szoc.gyam@veszprem.gov.hu Telefon: 88/550-330 |
Földhivatal
A földhivatali ügyfélszolgálatok – a beérkezett kérelmek feldolgozása érdekében – 2026. január 6-ig zárva tartanak, 2026. január 7. (szerda) naptól lesz az ügyfeleknek lehetőségük felkeresniük az ügyfélszolgálatokat.
Környezetvédelmi feladatok
A környezetvédelmi hatóság állandó ügyeletet tart fent a környezet károsodással kapcsolatos feladatok azonnali ellátása érdekében.
Az igazgatási szünet alatti elérhetőségek:
|
Telefon: 30/632-5662 E-mail: benczik.zsolt@veszprem.gov.hu |
Tűzvédelmi, iparbiztonsági és vízügyi hatósági feladatok
Rendkívüli esemény bekövetkezésekor soron kívüli hatósági ellenőrzés tartása, illetve hatósági intézkedések végrehajtása. Veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos baleset, veszélyes anyagokkal kapcsolatos esemény körülményeinek kivizsgálása érdekében hatósági ellenőrzések végrehajtása.
|
Telefon: 20/925-8616 Email: bakos.gyorgy@veszprem.gv.hu |
A 2026. január 5-től a kormányhivatal ügyfélszolgálatai (a földhivatali ügyfélszolgálatok 2026. január 7-től) a megszokott ügyfélfogadási időben fogadják az ügyfeleket.