Hivatali kapu elérhetőségek (KRID):

A Nógrád Vármegyei Kormányhivatal központi hivatali kapuja:

Hivatali kapu rövid neve: NOKTHIR
Hivatali kapu azonosítója: 220313120

Aláíró tanúsítványok nyilvános adatai:

 

Név Nógrád Vármegyei Kormányhivatal
Sorozatszám 6F42DB0D2BF0AD84E13E
Szervezet Nógrád Vármegyei Kormányhivatal
Helység Salgótarján
Ország HU
Érvényesség kezdete 2023.09.04. 13:16:21
Érvényesség vége 2026.09.03. 13:16:20
E-mail hivatal@nograd.gov.hu
Tanúsítvány kiadó Minősített Közigazgatási Tanúsítványkiadó - GOV CA
Tanúsítvány állapota Érvényes Érvényes állapot logó
Tanúsítványtár https://qca.hiteles.gov.hu/ecc/tanusitvanykereso/certsearch

Személyes aláírás tanúsítvány nyilvános adatai a személy nevére keresve kérdezhetők le ITT.
Szervezeti tanúsítványt használók

Szabályzatok és tájékoztatók:

A digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (a továbbiakban: Dáptv.) 5. § (6) bekezdésében foglaltakra figyelemmel a Nógrád Vármegyei Kormányhivatal (a továbbiakban: Kormányhivatal) a következő tájékoztatást nyújtja:

A Dáptv. 9. § (2) bekezdés a) pontja alapján az államigazgatási szerv, így a Kormányhivatal is digitális szolgáltatás nyújtására köteles szerv. A 6. § (1) bekezdés értelmében Magyarországon a felhasználó jogosult arra, hogy a digitális szolgáltatást biztosító szervezet előtti ügyét – az e törvényben meghatározott módon – digitálisan intézze. A 18. § (1) bekezdése értelmében a felhasználó – törvény vagy kormányrendelet eltérő rendelkezése hiányában – a digitális szolgáltatást biztosító szervezet előtt az ügyei digitális térben történő intézése során ügyintézési cselekményeit e törvény szerint, elektronikusan végzi, nyilatkozatait elektronikus úton teszi meg. A (2) bekezdés alapján nincs helye elektronikus ügyintézésnek többek között azon eljárási cselekmények esetében, ahol törvény vagy kormányrendelet kifejezetten a felhasználó személyes megjelenését írja elő.

A Dáptv. 4. § (1) bekezdés szerint a digitális térben a digitális állampolgár azonosítón alapuló felhasználói profil szolgál az állammal való elsődleges kapcsolattartásra. A (2) bekezdés alapján a felhasználói profil jogosultja dönti el, hogy használja-e a digitális állampolgárság nyújtotta szolgáltatásokat. A digitális állampolgárság nyújtotta szolgáltatások igénybevételéhez szükséges a felhasználói profil aktiválása. A (3) bekezdésben foglaltaknak megfelelően a felhasználói profil jogosultja dönthet akként, hogy a felhasználói profilját nem aktilválja, vagy azt inaktiválja. A 11. § (1) bekezdés szerint a természetes személy felhasználói profiljának használata aktiváláshoz kötött.

Az elektronikus ügyintézés lehetősége

Az elektronikus ügyintézés a természetes személy ügyfelek számára lehetőség, a Dáptv. 19. § (4) bekezdés alapján természetes személy – a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló törvényben meghatározott kivétellel – csak törvényben kötelezhető elektronikus ügyintézésre.

A 29. § (1) bekezdés szerint a felhasználó a digitális szolgáltatást biztosító szervezet által közzétett tájékoztatásban meghatározott elérhetőségeit alkalmazva választja meg a digitális szolgáltatást biztosító szervezettel való elektronikus kapcsolattartás módját. A (2) bekezdés szerint a digitális szolgáltatást biztosító szervezet a felhasználónak címzett nyilatkozatai megtétele során – ha jogszabály a kapcsolattartás módját nem határozza meg – a felhasználó hivatalos elérhetőségén tart kapcsolatot a felhasználóval.

A 25. § (1) bekezdés alapján a digitális állampolgárság nyilvántartást vezető szerv a felhasználói profil aktiválásakor a 13. § (1) bekezdés e) pontja szerinti, a természetes személy felhasználói profiljához tartozó tárhely azonosításához szükséges adatokat átadja az ügyintézési rendelkezésének nyilvántartását vezető szervnek, amely azt a természetes személy felhasználó hivatalos elérhetőségeként bejegyzi az ügyintézési rendelkezések nyilvántartásába (a továbbiakban: rendelkezési nyilvántartás). A (2) bekezdés szerint a természetes személy felhasználó hivatalos elérhetősége az általa a rendelkezési nyilvántartásba bejelentett hivatalos elérhetőség vagy az (1) bekezdés szerinti tárhely. 

A 38. § (7) bekezdés alapján folyamatban lévő ügyben az ügy megindítását követően a digitális szolgáltatást biztosító szervezet a rendelkezési nyilvántartásba tett új ügyintézési rendelkezést vagy annak módosítását csak akkor veszi figyelembe, ha azt a felhasználó a digitális szolgáltatást biztosító szervezetnek is bejelenti.

Kötelező elektronikus ügyintézés

A Dáptv. 19. § (1) bekezdés a) pont aa) alpontja, illetve b) pontja értelmében, ha nemzetközi szerződésből eredő kötelezettség alapján törvény, nemzetközi szerződés, vagy az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik, elektronikus ügyintézésre köteles valamennyi, a digitális szolgáltatást biztosító szervezet által nyújtott digitális szolgáltatások tekintetében az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, illetve az ügyfél jogi képviselője.

A Dáptv. 26. § (1) bekezdés értemében a gazdálkodó szervezet felhasználó – törvény eltérő rendelkezése hiányában a nyilvántartásba vételét, ha a gazdálkodó szervezet működéséhez jogszabály által rendszeresített nyilvántartásba vétele nem kötelező, létrejöttét követő nyolc napon belül – köteles hivatalos elérhetőségként bejelenteni a rendelkezési nyilvántartásba az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségét (a továbbiakban: hivatalos elérhetőség), amely lehet ajánlott elektronikus kézbesítési szolgáltatási cím, vagy ePosta elérhetőség.

A 45. § (1) bekezdés b) pontja alapján az ajánlott elektronikus kézbesítési szolgáltatást, mint szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatást a Kormány köteles biztosítani, a kijelölt szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltató útján.

A 119. § (9) bekezdés alapján a Kormány 2025. december 31-ig a 2024. augusztus 31-én hatályos E-ügyintézési törvény szerinti, nemzeti szinten elismert, bizalmi szolgáltatásnak nem minősülő biztonságos kézbesítési szolgáltatást nyújtja a 45. § (1) bekezdés b) pontja szerint szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásként.

A 26. § (2) bekezdés szerint a gazdálkodó szervezet az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló – (1) bekezdés szerinti – hivatalos elérhetőségének megváltozását a változás időpontjának megjelölésével bejelenti a rendelkezési nyilvántartásba. A 26. § (4) bekezdés alapján, ha a gazdálkodó szervezet ügyfél (1) bekezdés szerinti hivatalos elérhetőséggel nem rendelkezik, a digitális szolgáltatást biztosító szervezet az eljárást elektronikus kapcsolattartás nélkül is lefolytathatja azzal, hogy a gazdálkodó szervezet e kötelezettségének nem teljesítése miatt a digitális szolgáltatást biztosító szervezet kezdeményezi a gazdálkodó szervezettel szembeni, törvényben meghatározott törvényességi felügyeleti eljárás vagy hatósági ellenőrzés lefolytatását.

A Dáptv. 19. § (5) bekezdése értelmében, ha jogszabály egy nyilatkozat megtétele vonatkozásában az elektronikus kapcsolattartást – vagy az elektronikus kapcsolattartás módját – kötelezővé teszi, az e követelménynek meg nem felelő nyilatkozat – törvényben vagy kormányrendeletben meghatározott esetek kivételével – érvénytelen.


 

Egyéb információk:

Másolatkészítési Szabályzat

Információátadási Szabályzat

Elektronikus ügyintézéssel kapcsolatosan esetleges felmerülő közérdekű bejelentések, névtelen panaszok fogadására fenntartott e-mail cím: hivatal@nograd.gov.hu

Az elektronikus ügyintézési szolgáltatások

A Nógrád Vármegyei Kormányhivatal elektronikus fizetés biztosításához használt számlaszámai

e-papír

Rendelkezési Nyilvántartás

Személyre Szabott Ügyintézési Felület

Dokumentum hitelesítés

 

Részletes információk az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatban az elektronikus ügyintézés menüpont alatt találhatók.