Ügyintézés a kormányhivatalban az igazgatási szünetben

2024.12.23. 21:05 | Nógrád Vármegyei Kormányhivatal

Nógrád vármegyében 2024. december 24. és január 1. között, az igazgatási szünetben a Kormányablakok zárva tartanak – rövidített ügyfélfogadással egy kormányablak várja az ügyfeleket 2024. december 30-31-én, a salgótarjáni.

Kormányablakok

Az alábbi Nógrád vármegyei kormányablak várja az ügyfeleket.

Salgótarján, Múzeum tér 1.

Telefon: 1818

2024. december 30., hétfő: 8.00 – 12.00 (rövidített ügyfélfogadás)

2024. december 31., kedd: 8.00 – 12.00 (rövidített ügyfélfogadás)

Az igazgatási szünet ideje alatt intézhető ügytípusok:

Személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézés (személyi igazolvány, útlevél, vezetői engedély);

Lakcím ügyintézés;

DÁP regisztráció;

NEK regisztráció;

Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylés;

TAJ kártya másodlat kiadása.

A lakcím ügyintézés, Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylés és TAJ kártya másodlat ügytípusok esetében a Központi Okmányirodában nem lesz lehetőség az ügyintézésre.

A Kormányablakok 2025. január 2-től a megszokott ügyfélszolgálati rendben lesznek nyitva.


 

A legtöbb hivatali ügyfélszolgálat zárva lesz 2024. december 24. (kedd) és 2025. január 5. (vasárnap) között, de a halaszthatatlan közfeladatokat és hatósági teendőket ellátják a kormányhivatal és a járási hivatalok, amelyek az alábbi ügyintézési lehetőségeket biztosítják.


 

Áldozatsegítés

A statisztikák alapján bizonyos bűncselekményi körben a karácsonyi ünnepek környékén emelkedik az elkövetések száma, ezért az áldozatok fokozott védelme és a kialakult krízishelyzetek azonnali kezelése érdekében - a hatósági döntést igénylő támogatások (állami kárenyhítés, azonnali pénzügyi segély, áldozati státusz igazolása) folytonossága miatt - az áldozatsegítés területén feladatellátás biztosítása indokolt.

Bejelentés: vegh.bela@nograd.gov.hu


 

Családvédelmi szolgálat

A válsághelyzetben levő várandós anya segítése, és a magzati élet védelme érdekében szükséges a CSVSZ tanácsadások folyamatos működésének biztosítása.

Ügyeleti email cím: gyorgy.erzsebet@nograd.gov.hu


 

Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Osztály

Az igazgatási szünet alatt kizárólag az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő, élelmiszerlánc-biztonsággal, illetve állatvédelemmel kapcsolatos bejelentések kivizsgálása, az esetleges járványkitörés kezelése, az export létesítmények, exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása, az állatszállítások ellenőrzése, a veszettség szempontjából aggályos állatok megfigyelése, továbbá a kötelezően előírt minták átvétele biztosított.

E-mail: imre.sandor@nograd.gov.hu

 

 

Foglalkoztatási, Foglalkoztatás-felügyeleti és Munkavédelmi Főosztály

A súlyos és halálos munkabalesetek, továbbá a tömeges foglalkozási megbetegedés bejelentések helyszíni kivizsgálása, az azonnali beavatkozást igénylő panaszok/közérdekű bejelentések kivizsgálása, amelyek sürgős beavatkozás és hatósági intézkedés nélkül életet, testi épséget veszélyeztetnek, az igazgatási szünet alatt is megtörténik. A bejelentések megtételére a veghne.kildiko@nograd.gov.hu e-mail címen, ivan lehetőség.

Az ügyfelek ügyeik intézését az e_papír szolgáltatás igénybevételével https://epapir.gov.hu/ elektronikus úton tehetik meg, illetve a foglalkoztatas.foosztaly@nograd.gov.hu e-mail címen.

 

 

Földhivatal

A földhivatali ügyfélszolgálatok - a beérkezett kérelmek feldolgozása érdekében - 2025. január 2-án is zárva tartanak, az ügyfélszolgálatok legkorábban január 3-án nyitnak ki.


 

Gyámügyi és Igazgatási Főosztály

A Gyámügyi és Igazságügyi Főosztályon ügyfélszolgálatok az igazgatási szünet alatt nem működnek, viszont a gyámügyi feladatok (pl: örökbefogadás) és áldozatsegítés tekintetében a szünet teljes ideje alatt ügyeletet tartunk.

Telefonszámok:

06 20 400 3181 (gyámügyek)

06 30 627 9312 (áldozatsegítés)

Cím: Salgótarján, Rákóczi út 36.

 

 

Halottakkal és temetéssel kapcsolatos feladatok

Természetes halál esetén, ha a holttest boncolására nem került sor, a holttest elhamvaszthatóságát a fővárosi és vármegyei kormányhivatal népegészségügyi feladatkörében eljáró járási (fővárosi kerületi) hivatala engedélyezi.

A temetőkről és a temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. törvény (a továbbiakban: Ttv.) 36. § (1) bekezdésében, valamint a temetőkről és a temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. törvény végrehajtásáról szóló 145/1999. (X. 1.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 145/1999. Korm.rend.) 46. § (1) bekezdése alapján holttest külföldre történő szállításához - ha nemzetközi szerződés másként nem rendelkezik - a rendeltetési hely szerinti ország hatóságának, valamint az elhalálozás helye szerint egészségügyi államigazgatási szervnek az engedélye szükséges. Az elhunyt külföldre szállítását a halál megállapításának helye szerint illetékes népegészségügyi feladatkörében eljáró járási hivatal engedélyezi.

Bejelentés: tarine.teszter@nograd.gov.hu

 

Hatósági és Gyámügyi Osztályok

Szociális és gyámügyi területen a soron kívüli intézkedést igénylő, örökbefogadási és járási gyámügyi feladatok (gyermek ideiglenes hatályú elhelyezése, eseti gondnok kirendelése egészségügyi beavatkozás előtt, örökbefogadásnál a születést követő 6 héten belül nyilatkozat megtétele) vonatkozásában a szükséges intézkedések az igazgatási szünetben is megtörténnek.


 

Bátonyterenyei Járási Hivatal:

Ügyeleti e-mail cím: nagyne.marianna@nograd.gov.hu

 

Pásztói Járási Hivatal:

Ügyeleti e-mail cím: pusztaine.csilla@nograd.gov.hu

 

 

Rétsági Járási Hivatal:

Ügyelet 2024. december 30 - december 31.: telefon: 06 30 698 1360

2025. január 2 - 2025. január 3. a Hatósági és Gyámügyi Osztály nyitva tart a szokásos ügyfélfogadási rend szerint:

Csütörtök: 8-12 óráig;

Péntek: 8-12 óráig.


 

Népegészségügyi Főosztály

Vármegyei népegészségügyi készenléti feladatok ellátása a a rendkívüli eseményekkel, katasztrófákkal kapcsolatos bejelentés és adatközlés rendjéről szóló 10/2005. (IV. 12.) EüM rendelet 8. § szerint.

Bejelentések: ugyelet.nograd@nograd.gov.hu


 

A további kormányhivatali ügyfélszolgálatoknál az igazgatási szünet ideje alatt (2024. december 24-től 2025. január 5-ig) az ügyintézés szünetel.

2025. január 6. napjától az általános ügyfélfogadási rendre vonatkozó információk a

https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/nograd

honlapon az „Ügyfélszolgálatok” menüpontban érhetők el.

Forrás: Nógrád Vármegyei Kormányhivatal