Ünnepélyes bizonyítványátadóval zárult a kormányablak-ügyintézői képzés
Kilencen tettek sikeres vizsgát Nógrádból a kormányablak-ügyintézői képzés hetedik ütemében, amelynek helyi bizonyítványátadó rendezvényét szerda délelőtt tartották Salgótarjánban, a Nógrád Vármegyei Kormányhivatal központi épületében.
Az eseményen Domokos Péter, a Miniszterelnökség Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkárság ügyfélbarát fejlesztések koordinációjáért felelős munkatársa felidézte: 10-12 éves munka eredményeként létrejöttek a kormányhivatalok és a járási rendszer, amelynek ars poeticája az, hogy minél közelebb legyenek az ügyfelekhez. 2012 óta az ország számos pontján nyílt kormányablak, a 315. egységet éppen a napokban, a Békés vármegyei Eleken adják át – tette hozzá.
Domokos Péter kiemelte: Magyarországon ma 6 millió 200 ezren élnek olyan helyen, ahol működik kormányablak, ahol pedig nincs, oda eljut a kormányablakbusz. Az állampolgárok immár több mint 2500 különféle ügyben tudnak intézkedni ezeken a helyeken – húzta alá.
Mint hangsúlyozta, a közigazgatásban folyamatosan zajlik az innováció, az újítás, és egyre nagyobb hangsúly kerül az elektronikus ügyintézésre. Az utóbbi években bevezették a Mesterséges Intelligencia Asszisztenst és több más olyan szolgáltatást is, melyek lehetővé teszik, hogy az ügyfelek otthonról, bármikor tudjanak bizonyos ügyeket intézni. Ugyanakkor a kormányablakokat is sokan keresik fel: 2022-ben országszerte 14 millió 349 ezer állampolgár tett így, azaz 3 millióval több, mint 2021-ben, illetve 4 millióval több, mint 2020-ban. Nógrád vármegyében sincs ez másképp, itt mintegy 252 ezer alkalommal intéztek ügyet a kormányablakokban tavaly – ismertette Domokos Péter.
A kormányablak ügyintézői képzéssel kapcsolatban elmondta: azt az elmúlt évek változásait figyelembe véve átalakították, a felkészülést pedig tapasztalt kollégák segítették. Újdonság továbbá, hogy a közigazgatásban szinte először ügyfélszolgálati mentorok is dolgoztak a képzés hetedik ütemének 520 résztvevőjével, akik közül 514 fő tett sikeres vizsgát országszerte.
Az eseményen Szabó Sándor főispán köszöntőjében kifejtette: büszke arra, hogy egyike volt azoknak, akik 2012 januárjában az első kormányablak-ügyintézőket köszönthették. Ekkor országszerte 22 helyen, köztük Salgótarjánban, a Zemlinszky Rezső úti épületben nyílt kormányablak – emlékeztetett Nógrád vármegye főispánja. Mint fogalmazott, ezen a területen feltétlenül tetten érhető a fejlődés, hiszen azóta már több ezer ügyben segítik az állampolgárokat.
Szabó Sándor aláhúzta: az állami közigazgatás fejlesztésének egyértelmű célja volt, hogy egyre több esetben már a személyes jelenlét se legyen szükséges, otthonról, mobiltelefonról vagy számítógépről intézhessünk bizonyos ügyeket. Sok esetben azonban elengedhetetlen a személyes ügyintézés, ez pedig nem mindegy, milyen körülmények között történik. Ezen tekintetben az elmúlt 12 év sok sikert hozott szűkebb régiónkban is, hiszen számos pozitív visszajelzés érkezett. A most lezárult képzés is arra szolgál, hogy az ügyintézők felkészülten várják az állampolgárokat – emelte ki a főispán.
Az ünnepélyes bizonyítványátadó eseménnyel Nógrád vármegyében is lezárult a KÖFOP-2.1.3-VEKOP-15-2016-00002 azonosító számú „A területi államigazgatási szervek humánerőforrásának fejlesztése” című kiemelt projekt kertében a kormányablak-ügyintézői képzés és vizsga hetedik ütemének megszervezése és lebonyolítása. A sikeres vizsgát tett kilenc munkatársnak szívből gratulálunk, és további sok sikert kívánunk!