Jegyzőknek tartott szakmai napot a kormányhivatal
Az idei évben negyedik alkalommal került sor a Tolna Vármegyei Kormányhivatal szervezésében a jegyzők szakmai értekezletére. A szekszárdi Vármegyeházán 2024. november 19-én tartott szakmai fórumon ez alkalomból is a jegyzők hatáskörét érintő témákat feldolgozó előadásokat hallgathattak meg az önkormányzati szakemberek.
Ruzsa Éva, a Tolna Vármegyei Levéltár igazgatója az önkormányzati iratkezelés szabályait összefoglalva gyakorlati problémákra hívta fel a figyelmet. Dr. Benke Erzsébet, a Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály vezetője az önkormányzat és a jegyző útügyi igazgatási feladatait szedte egy csokorba, rávilágítva az útkezelői hatáskör jogi szabályozásával kapcsolatos problémákra.
Szollárné dr. Béleczky Martina, a Jogi, Perképviseleti és Koordinációs Osztály vezetője beszámolt az önkormányzati iratkezeléssel kapcsolatos ellenőrzési tapasztalatokról, felhívta a jegyzők figyelmét az elektronikus ügyintézés új szabályaira, és kitért a panasz és a közérdekű bejelentés intézése kapcsán tapasztalt problémákra is.
A rendezvényre negyedévente kerül sor, a következő fórum várhatóan 2025 márciusában lesz.