Árvízvédelmi telefonvonal: 06 80/204-240

Újabb szakképzett ügyintézők a kormányablakokban

2023.03.03. 11:49 | Tolna Vármegyei Kormányhivatal

A Tolna Vármegyei Kormányhivatal újabb nyolc munkatársa tett sikeres kormányablak-ügyintézői vizsgát. A képzettséget igazoló bizonyítványt dr. Horváth Kálmán főispán és dr. Domokos Péter, a Miniszterelnökség munkatársa adta át ünnepélyes keretek között március 2-án.

A kormány 2010-ben megkezdett közigazgatási reformjainak egyik kiemelkedő lépése volt az integrált ügyfélszolgálati irodák, azaz a kormányablakok létrehozása, az egyablakos ügyintézés kialakítása, ahol az állampolgárok egy helyen egyszerre több ügyet is elintézhetnek. A kormány alapvető célkitűzése volt az államigazgatási ügyek észszerűsítése, az ügyintézés egyszerűsítése, hatékonyságának növelése, egy úgynevezett ügyfélbarát légkör kialakítása, mely nagymértékben igazodik a társadalmi, gazdasági és infokommunikációs elvárásokhoz.



Az új közigazgatási rendszer rugalmasságát mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a kezdeti mintegy 30 ügytípushoz képes mára több mint 2500 ügytípusban állunk az állampolgárok szolgálatára. 2022-ben a vármegye kormányablakait közel 345 000-szer keresték fel ügyfeleink – emelte ki köszöntőjében dr. Horváth Kálmán, majd hozzátette, hogy a közigazgatás mára egy teljesen új arcát mutatja, úgy a szakmaiságát, mint az ügyfelekhez való viszonyát tekintve, amire a leginkább büszkék vagyunk. Tolna vármegyében az első kormányablak Szekszárdon nyílt meg 2011. január 3-án, majd ezt követően az évről évre folyamatos bővülésnek köszönhetően mára a hat járásban, tíz kormányablakban jelen pillanatban százhat szakképzett kormányablak-ügyintéző kollégánk áll az ügyelek rendelkezésére – egészítette ki a főispán.



A közigazgatás az állam szervezésének és működésének az alapja. Hatékony közigazgatás nélkül nincs szolgáltató állam, nincs versenyképes gazdaság, nincs fejlődés – monda köszöntőjében dr. Domokos Péter, a Miniszterelnökség Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkársága ügyfélbarát fejlesztések koordinációjáért felelős munkatársa. Folyamatos az ügyintézőbarát szakrendszerek fejlesztése, az ügyintézés elektronizálása és automatizálása, de mindez mit sem ér a szakmailag és mentálisan is felkészült kollégák nélkül, hiszen ők működtetik a hatékony közigazgatást – tette hozzá.

A résztvevők egyéni felkészülését és a szükséges szakmai ismereteket a Tolna Vármegyei Kormányhivatal tapasztalt oktatói és ügyfélszolgálati mentorai segítették. Az elméleti és gyakorlati képzés során a kollégák megismerkedtek a szakrendszerek használatával, valamint a különböző jogesetek és eljárások bemutatása révén az egyes ügytípusokról is hasznos tudást szereztek.

Jelenlegi formájában a képzési program 2016-ban indult, majd az azt követő években, egészen mostanáig a Tolna Vármegyei Kormányhivatal nyolcvanhárom kormányablak-ügyintéző munkatársa tett sikeres szakmai vizsgát. Az ünnepség keretében a képzés VII. ütemének lezárásaként nyolc kormánytisztviselő vette át bizonyítványát.

 

 

Forrás: Tolna Vármegyei Kormányhivatal