Intézze el ügyeit az igazgatási szünet előtt!
Az igazgatási szünetben Veszprém vármegyében a Kormányhivatal és a járási hivatalok az alábbi ügyintézési lehetőségeket biztosítják.
Kormányablak és okmányirodai feladatok
A kijelölt kormányablakok és a Központi Okmányiroda az igazgatási szünet alatt is fogadják az ügyfeleket.
Az igazgatási szünet ideje alatt intézhető ügytípusok:
- Személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézés (személyi igazolvány, útlevél, vezetői engedély);
- Lakcím ügyintézés;
- DÁP regisztráció;
- NEK-regisztráció;
- Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylés;
- TAJ kártya másodlat kiadása
- A menedékesként elismert harmadik országbéli állampolgárnak, vagy az ukrajnai magyar állampolgároknak a rendszeres létfenntartási támogatás folyósítása céljából szolgáltatást kérőként történő regisztrációs kérelmek befogadása.
Az útlevél igényléssel összefüggésben kiemelt fontosságú, hogy az azonnali (24 órán belül) eljárás keretén belül igényelt útlevelek átvételére kizárólag a Központi Okmányirodában lesz lehetősége az ügyfeleknek.
Veszprém vármegyében az alábbi ügyfélszolgálat áll az ügyfelek rendelkezésére:
Veszprémi Járási Hivatal 8200 Veszprém, Mindszenty u. 3-5. Telefon: 88/550-461; 88/550-506 |
Dec. 30.: 8.00-12.00 óra Dec. 31.: 8.00-12.00 óra Jan.1.: zárva |
Szociális és Gyámügyi feladatok
Szociális és gyámügyi területen örökbefogadás, soron kívüli intézkedést igénylő esetek, pénzbeli szociális és gyermekvédelmi ellátások folyósítása, egyéb járási gyámügyi feladatok (gyermek ideiglenes hatályú elhelyezése, eseti gondnok kirendelése egészségügyi beavatkozás előtt, örökbefogadásnál a születést követő 6 héten belül nyilatkozat megtétele)
Az alábbi ügyfélszolgálat fogadja az ügyfeleket:
Veszprémi Járási Hivatal 8200 Veszprém, Mindszenty u. 3-5. Telefon: 88/550-330 E-mail: szoc.gyamugy@veszprem.gov.hu |
Dec. 30.: 8.00-12.00 óra Dec. 31.: 8.00-12.00 óra Jan.1.: zárva |
Áldozatsegítés
Folyamatosan elérhető lesz az áldozatsegítési terület, mivel a statisztikák szerint bizonyos bűncselekmények száma a karácsonyi ünnepek környékén magasabb. Az áldozatok fokozott védelme és a kialakult krízishelyzetek azonnali kezelése érdekében a Kormányhivatal ezen a területen a hatósági döntéseket meghozza, továbbá az azonnali pénzügyi segély helyben történő kifizetését is biztosítja.
Az alábbi ügyfélszolgálat fogadja az ügyfeleket:
Veszprémi Járási Hivatal 8200 Veszprém, Mindszenty u. 3-5. Telefon: 88/579-450 E-mail: igazsagugy@veszprem.gov.hu |
Dec. 30.: 8.00-12.00 óra Dec. 31.: 8.00-12.00 óra Jan.1.: zárva |
Élelmiszerlánc-biztonság és állategészségügy
Az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő, élelmiszerláncbiztonsággal kapcsolatos bejelentések kivizsgálása, az esetleges járványkitörés kezelése, az export létesítmények, exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása, az állatszállítások ellenőrzése, a kutyamegfigyelés, az állatvédelmi intézkedések, esetleges mintavétel vonatkozásában a feladatok ellátása az igazgatási szünet alatt is megtörténik.
Az igazgatási szünet alatt telefonos ügyelet áll az ügyfelek rendelkezésére.
Telefon: 70/436-5138 E-mail: elelmiszer@veszprem.gov.hu |
Dec. 30.: 8.00-12.00 óra Dec. 31.: 8.00-12.00 óra Jan.1.: zárva |
Népegészségügyi és közegészségügyi feladatok
Természetes halál esetén, ha a holttest boncolására nem került sor, a holttest elhamvaszthatóságának engedélyeztetésére az igazgatási szünet alatt is lehetőség van. A holttest külföldre történő szállításához - ha nemzetközi szerződés másként nem rendelkezik - a rendeltetési hely szerinti ország hatóságának, valamint az elhalálozás helye szerint egészségügyi államigazgatási szervnek az engedélye szükséges. Az elhunyt külföldre szállítását a járási hivatal engedélyezi.
A közfinanszírozott ellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatóknál bekövetkező váratlan események, szünetelésre vonatkozó bejelentés miatt szükséges hatósági intézkedések megtétele, az ellátást átmenetileg nyújtó más szolgáltató(k) kijelölése; a járványügyi intézkedések és adatszolgáltatások az igazgatási szünet alatt szükség szerint megtörténnek.
Az alábbi ügyfélszolgálat fogadja az ügyfeleket:
Veszprémi Járási Hivatal 8200 Veszprém, Mindszenty u. 3-5. Telefon: 88/550-504 |
Dec. 30.: 8.00-12.00 óra Dec. 31.: 8.00-12.00 óra Jan.1.: zárva |
Családvédelmi feladatok
A terhesség-megszakítás kérelmezése esetén kötelező minimum 2 alkalommal CSVSZ tanácsadáson részt venni. A válsághelyzetben levő várandós anya segítése és a magzati élet védelme érdekében ennek lehetőségét a Kormányhivatal az igazgatási szünet alatt is biztosítja.
Kérjük, hogy a megjelölt ügyfélszolgálatot a tanácsadásra bejelentkezés, a tanácsadás helyszínének, időpontjának egyeztetése céljából előzetesen minden esetben telefonon keressék meg!
Az alábbi ügyfélszolgálaton történik az ügyfelek tanácsadásra történő bejelentkezése:
Veszprémi Járási Hivatal 8200 Veszprém, Mindszenty u. 3-5. Telefon: 88/550-504 |
Dec. 30.: 8.00-12.00 óra Dec. 31.: nincs ügyfélfogadás Jan.1.: zárva |
Munkavédelem
A súlyos és halálos munkabalesetek, továbbá a tömeges foglalkozási megbetegedés bejelentések helyszíni kivizsgálása, az azonnali beavatkozást igénylő panaszok/közérdekű bejelentések kivizsgálása, amelyek sürgős beavatkozás és hatósági intézkedés nélkül életet, testi épséget veszélyeztetnek, az igazgatási szünet alatt is megtörténik.
Az alábbi ügyfélszolgálat fogadja az ügyfeleket:
Veszprémi Járási Hivatal 8200 Veszprém, Mindszenty u. 3-5. Telefon: 88/550-030, 88/550-024 E-mail: munkavedelem@veszprem.gov.hu |
Dec. 30.: 8.00-12.00 óra Dec. 31.: 8.00-12.00 óra Jan.1.: zárva |
Környezetvédelmi feladatok
A környezetvédelmi hatóság állandó ügyeletet tart fent a környezet károsodással kapcsolatos feladatok azonnali ellátása érdekében.
Az igazgatási szünet alatt telefonos ügyelet áll az ügyfelek rendelkezésére.
Telefon: 88/550-878 E-mail: kornyezetvedelem@veszprem.gov.hu |
Dec. 30.: 8.00-12.00 óra Dec. 31.: 8.00-12.00 óra Jan.1.: zárva |
Növényegészségügyi feladatok
A növényegészségügyi vizsgálatköteles áruk exportjánál szükséges vizsgálat lefolytatása, növényegészségügyi bizonyítvány kiállítása az igazgatási szünetben is biztosított.
Az alábbi ügyfélszolgálat fogadja az ügyfeleket:
Veszprémi Járási Hivatal 8200 Veszprém, Mindszenty u. 3-5. Telefon: 88/590-472 |
Dec. 30.: 8.00-12.00 óra Dec. 31.: 8.00-12.00 óra Jan.1.: zárva |
Tűzvédelmi és iparbiztonsági hatósági feladatok
Tűzesetek és a veszélyes üzemek eseti hatósági ellenőrzésének lefolytatása az igazgatási szünetben is biztosított.
Az igazgatási szünet alatt telefonos ügyelet áll az ügyfelek rendelkezésére.
Telefon: 20/9258-616 E-mail: tuzvedelem@veszprem.gov.hu |
Dec. 30.: 8.00-12.00 óra Dec. 31.: 8.00-12.00 óra Jan.1.: zárva |
A további kormányhivatali ügyfélszolgálatoknál az igazgatási szünet ideje alatt az ügyintézés szünetel.
A Kormányhivatal földhivatali ügyfélszolgálatai – a széljegyzéssel kapcsolatos feladatok zavartalan ellátására tekintettel – csak 2025. január 3. napjától fogadják az ügyfeleket.
A 2025. január 2. naptól kezdődően érvényes, általános ügyfélfogadási rendre vonatkozó információk a www.kormanyhivatalok.hu honlapon – Veszprém vármegye kiválasztása után – a „Szervezeti egységek” menüben találhatók meg.