Ügyintézés Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében 2025. december 29-31. között
Az igazgatási szünetben Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében a kormányhivatal és a járási hivatalok az alábbi ügyintézési lehetőségeket biztosítják az ügyfelek részére.
Kormányablak feladatok
A vármegyében egy kormányablak várja az ügyfeleket az alábbi ügytípusok intézésének biztosítása mellett:
- Személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézés (személyi igazolvány, útlevél, vezetői engedély),
- Lakcím ügyintézés
- Digitális Állampolgárság regisztráció
- NEK regisztráció,
- TAJ kártya másodlat kiadása,
- TB jogviszony igazolás,
- Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylése,
- A menedékesként elismert harmadik országbeli állampolgároknak, vagy az ukrajnai magyar állampolgároknak a rendszeres létfenntartási támogatás folyósítása céljából szolgáltatást kérőként történő regisztrációs kérelem benyújtás.
December 29-31-én az alábbi kormányablak tart nyitva:
Miskolci Járási Hivatal
3525 Miskolc, Kis-Hunyad u. 9.
Telefon: 06 46 795 287
E-mail: kormanyablak.miskolc@borsod.gov.hu
December 29-31. 8.00-12.00 óra
Áldozatsegítés és pártfogó felügyelet
Folyamatosan elérhető lesz az áldozatsegítési terület, mivel a statisztikák szerint bizonyos bűncselekmények száma a karácsonyi ünnepek környékén magasabb. Az áldozatok fokozott védelme és a kialakult krízishelyzetek azonnali kezelése érdekében az alábbi elérhetőségek állnak az ügyfelek rendelkezésére:
December 29. 13.00-15.00 óra
December 30. 8.00-12.00 óra
December 31. 8.00-11.00 óra
Telefon: 06 46 795 891, 06 30 220 2599
E-mail: koleszarik.anett@borsod.gov.hu
A nap további részében előzetes telefonos egyeztetés alapján.
Szociális és gyámügyi feladatok
Szociális és gyámügyi területen a soron kívüli intézkedést igénylő, örökbefogadási és járási gyámügyi feladatok (gyermek ideiglenes hatályú elhelyezése, eseti gondnok kirendelése egészségügyi beavatkozás előtt, örökbefogadásnál a születést követő 6 héten belül nyilatkozat megtétele) vonatkozásában a szükséges intézkedések az igazgatási szünetben is megtörténnek.
Gönci Járási Hivatal illetékességi területén
Telefon: 06 30 302 9577
Miskolci Járási Hivatal illetékességi területén
Ideiglenes hatályú elhelyezés
Telefon: 06 70 321 4419, 06 70 386 1652
Putnoki Járási Hivatal illetékességi területén
Telefon: 06 70 376 8785
Sárospataki Járási Hivatal illetékességi területén
Telefon: 06 70 638 5679
Szerencsi Járási Hivatal illetékességi területén
Telefon: 06 20 434 7477
E-mail: ternyikne.agnes@borsod.gov.hu
Örökbefogadási feladatok:
December 29-31.
Telefon: 06 70 436 2005, 06 46 512 933
E-mail: gyamugy@borsod.gov.hu
Családvédelmi feladatok
Családvédelmi Szolgálatok (CSVSZ-ek) tanácsadásának biztosítása. A válsághelyzetben levő várandós anya segítése, és a magzati élet védelme érdekében a CSVSZ tanácsadások folyamatos működését biztosítja a kormányhivatal az igazgatási szünet tartama alatt, a jogszabályi feltételeknek megfelelően a terhesség-megszakítási kérelmezés esetén kötelező a CSVSZ tanácsadáson minimum 2 alkalmon részt venni.
Mezőkövesdi Járási Hivatal illetékességi területén
Telefon: 06 30 867 7422
Előzetes telefonos egyeztetés alapján.
Miskolci Járási Hivatal illetékességi területén
December 29- 31: 8.00-15.00 óra
Telefon: 06 30 867 7424
E-mail: szabolcsi.zsuzsanna@borsod.gov.hu
Élelmiszerlánc-biztonság és állategészségügy
Az igazgatási szünet alatt kizárólag az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő, élelmiszerlánc-biztonsággal, illetve állatvédelemmel kapcsolatos bejelentések kivizsgálása, az esetleges járványkitörés kezelése, az export létesítmények, exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása, az állatszállítások ellenőrzése, a veszettség szempontjából aggályos állatok megfigyelése, továbbá a kötelezően előírt minták átvétele biztosított.
E-mail: elelmiszer@borsod.gov.hu
ASP miatt vaddisznóból származó minta átvétele
December 27.: 8.00-12.15 óra
Telefon: 06 46 795 889
E-mail: bodeine.renata@borsod.gov.hu
December 30.: 8.00-12.00 óra
Telefon: 06 46 795 889
E-mail: bodeine.renata@borsod.gov.hu
Előzetes telefonos egyeztetés alapján.
ASP miatt vaddisznóból származó minta átvétele (Mezőkövesd)
December 30.: 8.00-12.00 óra
Telefon: 06 30 471 5744
Előzetes telefonos egyeztetés alapján.
Kutyaharapás esetén ebmegfigyelés, intézkedés megtétele, orvos értesítése
December 27.: 8.00-12.15 óra
Telefon: 06 46 795 899
E-mail: jakabne.ilona@borsod.gov.hu
December 30.: 8.00-12.00 óra
Telefon: 06 46 795 899
E-mail: jakabne.ilona@borsod.gov.hu
Előzetes telefonos egyeztetés alapján.
Aggályos eb megfigyelése
December 30. 8.00-12.00 óra
Telefon: 06 30 742 8236
E-mail: joo.laszlo@borsod.gov.hu
Vágóhídi húsvizsgálat
3881 Abaújszántó, Malomzug u. 4.
Január 02. 7.00-16.00 óra
Telefon: 06 20 264 4840, 06 70 436 2015
Mintavétel (Encs)
December 29. 8.30-12.00 óra
Telefon: 06 30 864 4015, 06 30 299 5757
148/2007. rendelettel összefüggő támogatási kérelmek
December 30. 9.00-14.00
Telefon: 06 30 399 5752
E-mail: benesne.andrea@borsod.gov.hu
Vaddisznótest felhasználási engedélyek, társasvadászat engedélyezések, Zöld Szám bejelentések
December 30. 9.00-14.00
Telefon: 06 46 795 878, 06 30 399 5761
Élelmiszer-biztonság, telefonos kapcsolattartás
Telefon: 06 20 419 6287
Népegészségügyi feladatok
A közfinanszírozott ellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatóknál bekövetkező váratlan események, szünetelésre vonatkozó bejelentés miatt szükséges hatósági intézkedések megtétele, az ellátást átmenetileg nyújtó más szolgáltató(k) kijelölése; a járványügyi intézkedések és adatszolgáltatások az igazgatási szünet alatt is megtörténnek. Természetes halál esetén, ha a holttest boncolására nem került sor, a holttest elhamvaszthatóságának engedélyeztetésére az igazgatási szünet alatt is lehetőség van.
Telefon: 06 46 354 611
Sírnyitás (rátemetés vagy exhumálás), külföldre történő halottszállítás
Telefon: 06 30 939 5948, 06 70 903 7937
Munkavédelem
A súlyos és halálos munkabalesetek helyszíni kivizsgálása, tömeges foglalkozási megbetegedés bejelentés helyszíni kivizsgálása, azonnali beavatkozást igénylő, hatósági intézkedés nélkül életet, testi épséget veszélyeztető panaszok vagy közérdekű bejelentések megtételére az alábbi elérhetőségek állnak az ügyfelek rendelkezésére:
E-mail: munkaugy-munkavedelem@borsod.gov.hu
Környezetvédelem
A környezetkárosodás megelőzésének és elhárítása érdekében azonnali beavatkozást igénylő esetben közérdekű bejelentések megtételére az alábbi elérhetőségek állnak az ügyfelek rendelkezésére:
Telefon: 06 46 517 300
Földhivatal
Az igazgatási szünet alatt az ügyfélszolgálatok zárva tartanak. Az ügyfeleknek legkorábban január 7-étől lesz alkalmuk személyesen felkeresni az ügyfélszolgálatokat.
A további kormányhivatali ügyfélszolgálatoknál az igazgatási szünet ideje alatt az ügyintézés szünetel.
A 2026. január 5. naptól kezdődően érvényes, általános ügyfélfogadási rendre vonatkozó információk a www.kormanyhivatalok.hu honlapon – Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye kiválasztása után – a „Szervezeti egységek” menüben találhatók meg.