Változik az ügyintézési rend az ünnepek alatt

Korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és kormányhivatalokban december 24-től január 5-ig. Kérjük, az ügyintézés megkezdése előtt mindenképp tájékozódjon a kormányhivatalok hivatalos felületein. Részletek itt olvashatók.

Ügyintézés Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében 2025. december 29-31. között

2025.12.18. 12:27 | Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal

Az igazgatási szünetben Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében a kormányhivatal és a járási hivatalok az alábbi ügyintézési lehetőségeket biztosítják az ügyfelek részére.

Kormányablak feladatok

A vármegyében egy kormányablak várja az ügyfeleket az alábbi ügytípusok intézésének biztosítása mellett:

  • Személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézés (személyi igazolvány, útlevél, vezetői engedély),
  • Lakcím ügyintézés
  • Digitális Állampolgárság regisztráció
  • NEK regisztráció,
  • TAJ kártya másodlat kiadása,
  • TB jogviszony igazolás,
  • Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylése,
  • A menedékesként elismert harmadik országbeli állampolgároknak, vagy az ukrajnai magyar állampolgároknak a rendszeres létfenntartási támogatás folyósítása céljából szolgáltatást kérőként történő regisztrációs kérelem benyújtás.

 

December 29-31-én az alábbi kormányablak tart nyitva:

Miskolci Járási Hivatal

3525 Miskolc, Kis-Hunyad u. 9.

Telefon: 06 46 795 287

E-mail: kormanyablak.miskolc@borsod.gov.hu

December 29-31. 8.00-12.00 óra

 

 

Áldozatsegítés és pártfogó felügyelet

Folyamatosan elérhető lesz az áldozatsegítési terület, mivel a statisztikák szerint bizonyos bűncselekmények száma a karácsonyi ünnepek környékén magasabb. Az áldozatok fokozott védelme és a kialakult krízishelyzetek azonnali kezelése érdekében az alábbi elérhetőségek állnak az ügyfelek rendelkezésére:

 

December 29. 13.00-15.00 óra

December 30. 8.00-12.00 óra

December 31. 8.00-11.00 óra

Telefon: 06 46 795 891, 06 30 220 2599

E-mail: koleszarik.anett@borsod.gov.hu

A nap további részében előzetes telefonos egyeztetés alapján.

 

 

Szociális és gyámügyi feladatok

Szociális és gyámügyi területen a soron kívüli intézkedést igénylő, örökbefogadási és járási gyámügyi feladatok (gyermek ideiglenes hatályú elhelyezése, eseti gondnok kirendelése egészségügyi beavatkozás előtt, örökbefogadásnál a születést követő 6 héten belül nyilatkozat megtétele) vonatkozásában a szükséges intézkedések az igazgatási szünetben is megtörténnek.

 

Gönci Járási Hivatal illetékességi területén

Telefon: 06 30 302 9577

 

Miskolci Járási Hivatal illetékességi területén

Ideiglenes hatályú elhelyezés

Telefon: 06 70 321 4419, 06 70 386 1652

 

Putnoki Járási Hivatal illetékességi területén

Telefon: 06 70 376 8785

 

Sárospataki Járási Hivatal illetékességi területén

Telefon: 06 70 638 5679

 

Szerencsi Járási Hivatal illetékességi területén

Telefon: 06 20 434 7477

E-mail: ternyikne.agnes@borsod.gov.hu

 

Örökbefogadási feladatok:

December 29-31.

Telefon: 06 70 436 2005, 06 46 512 933

E-mail: gyamugy@borsod.gov.hu

 

 

Családvédelmi feladatok

Családvédelmi Szolgálatok (CSVSZ-ek) tanácsadásának biztosítása. A válsághelyzetben levő várandós anya segítése, és a magzati élet védelme érdekében a CSVSZ tanácsadások folyamatos működését biztosítja a kormányhivatal az igazgatási szünet tartama alatt, a jogszabályi feltételeknek megfelelően a terhesség-megszakítási kérelmezés esetén kötelező a CSVSZ tanácsadáson minimum 2 alkalmon részt venni.

 

Mezőkövesdi Járási Hivatal illetékességi területén

Telefon: 06 30 867 7422

Előzetes telefonos egyeztetés alapján.

 

Miskolci Járási Hivatal illetékességi területén

December 29- 31: 8.00-15.00 óra

Telefon: 06 30 867 7424

E-mail: szabolcsi.zsuzsanna@borsod.gov.hu

 

Élelmiszerlánc-biztonság és állategészségügy

Az igazgatási szünet alatt kizárólag az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő, élelmiszerlánc-biztonsággal, illetve állatvédelemmel kapcsolatos bejelentések kivizsgálása, az esetleges járványkitörés kezelése, az export létesítmények, exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása, az állatszállítások ellenőrzése, a veszettség szempontjából aggályos állatok megfigyelése, továbbá a kötelezően előírt minták átvétele biztosított.

E-mail: elelmiszer@borsod.gov.hu

 

ASP miatt vaddisznóból származó minta átvétele

December 27.: 8.00-12.15 óra

Telefon: 06 46 795 889

E-mail: bodeine.renata@borsod.gov.hu

 

December 30.: 8.00-12.00 óra

Telefon: 06 46 795 889

E-mail: bodeine.renata@borsod.gov.hu

Előzetes telefonos egyeztetés alapján.

 

ASP miatt vaddisznóból származó minta átvétele (Mezőkövesd)

December 30.: 8.00-12.00 óra

Telefon: 06 30 471 5744

Előzetes telefonos egyeztetés alapján.

 

Kutyaharapás esetén ebmegfigyelés, intézkedés megtétele, orvos értesítése

December 27.: 8.00-12.15 óra

Telefon: 06 46 795 899

E-mail: jakabne.ilona@borsod.gov.hu

December 30.: 8.00-12.00 óra

Telefon: 06 46 795 899

E-mail: jakabne.ilona@borsod.gov.hu

Előzetes telefonos egyeztetés alapján.

 

Aggályos eb megfigyelése

December 30. 8.00-12.00 óra

Telefon: 06 30 742 8236

E-mail: joo.laszlo@borsod.gov.hu

 

Vágóhídi húsvizsgálat

3881 Abaújszántó, Malomzug u. 4.

Január 02. 7.00-16.00 óra

Telefon: 06 20 264 4840, 06 70 436 2015

 

Mintavétel (Encs)

December 29. 8.30-12.00 óra

Telefon: 06 30 864 4015, 06 30 299 5757

 

148/2007. rendelettel összefüggő támogatási kérelmek

December 30. 9.00-14.00

Telefon: 06 30 399 5752

E-mail: benesne.andrea@borsod.gov.hu

 

Vaddisznótest felhasználási engedélyek, társasvadászat engedélyezések, Zöld Szám bejelentések

December 30. 9.00-14.00

Telefon: 06 46 795 878, 06 30 399 5761

 

Élelmiszer-biztonság, telefonos kapcsolattartás

Telefon: 06 20 419 6287

 

 

Népegészségügyi feladatok

A közfinanszírozott ellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatóknál bekövetkező váratlan események, szünetelésre vonatkozó bejelentés miatt szükséges hatósági intézkedések megtétele, az ellátást átmenetileg nyújtó más szolgáltató(k) kijelölése; a járványügyi intézkedések és adatszolgáltatások az igazgatási szünet alatt is megtörténnek. Természetes halál esetén, ha a holttest boncolására nem került sor, a holttest elhamvaszthatóságának engedélyeztetésére az igazgatási szünet alatt is lehetőség van.

Telefon: 06 46 354 611

 

Sírnyitás (rátemetés vagy exhumálás), külföldre történő halottszállítás

Telefon: 06 30 939 5948, 06 70 903 7937

 

Munkavédelem

A súlyos és halálos munkabalesetek helyszíni kivizsgálása, tömeges foglalkozási megbetegedés bejelentés helyszíni kivizsgálása, azonnali beavatkozást igénylő, hatósági intézkedés nélkül életet, testi épséget veszélyeztető panaszok vagy közérdekű bejelentések megtételére az alábbi elérhetőségek állnak az ügyfelek rendelkezésére:

E-mail: munkaugy-munkavedelem@borsod.gov.hu

 

Környezetvédelem

A környezetkárosodás megelőzésének és elhárítása érdekében azonnali beavatkozást igénylő esetben közérdekű bejelentések megtételére az alábbi elérhetőségek állnak az ügyfelek rendelkezésére:

Telefon: 06 46 517 300

 

Földhivatal

Az igazgatási szünet alatt az ügyfélszolgálatok zárva tartanak. Az ügyfeleknek legkorábban január 7-étől lesz alkalmuk személyesen felkeresni az ügyfélszolgálatokat.

 

 

A további kormányhivatali ügyfélszolgálatoknál az igazgatási szünet ideje alatt az ügyintézés szünetel.

A 2026. január 5. naptól kezdődően érvényes, általános ügyfélfogadási rendre vonatkozó információk a www.kormanyhivatalok.hu honlapon – Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye kiválasztása után – a „Szervezeti egységek” menüben találhatók meg.

Forrás: Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal