Tájékoztatjuk Önöket, hogy az ügyfelek által elvárt szolgáltatási színvonal maradéktalan biztosítása, valamint a várakozási idők csökkentése érdekében a Társadalombiztosítási Azonosító Jel (továbbiakban:TAJ) iránti kérelmeket - a TAJ kártya másodlat kiadás kivételével - az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (továbbiakban Ákr.) 41. §-a szerinti sommás eljárás keretében bírálja el Egészségbiztosítási Főosztályunk.


FONTOS VÁLTOZÁS!

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy az ügyfelek által elvárt szolgáltatási színvonal maradéktalan biztosítása, valamint a várakozási idők csökkentése érdekében a Társadalombiztosítási Azonosító Jel (továbbiakban:TAJ) iránti kérelmeket  - a TAJ kártya másodlat kiadás kivételével - az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (továbbiakban Ákr.) 41. §-a szerinti sommás eljárás keretében bírálja el Egészségbiztosítási Főosztályunk.

A kérelmeket az ügyfélszolgálatokon átvesszük és amennyiben hiánytalanul kitöltött, a TAJ-ról szóló értesítést - 8 napon belül - postai úton továbbítjuk az igénylő által megadott címre, tehát a korábbi gyakorlattól eltérően ezekben az esetekben megszűnik a TAJ azonnali kiadása.

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy amennyiben a kérelem hiányos, az Ákr. 44. § b) pontja alapján hiánypótlásra hívjuk fel az ügyfelet. Az ügy érdemi elbírálása a hiánypótlás teljesítését követően történik meg.

Tájékoztatjuk továbbá Önöket, hogy a TAJ kártya elvesztése, névváltozás, lopás, rongálódás, megsemmisülés miatt történő másodlat igénylésekor a hatósági igazolvány – a jogosultsági feltételek megvalósulása esetén – továbbra is azonnal átvehető az egészségbiztosítási ügyfélszolgálatokon.

A változás az újszülöttek részére hivatalból történő TAJ kiadását nem érinti!

Kérjük fentiek szíves tudomásulvételét.