Egy uniós projektnek köszönhetően immár több mint 230 ügytípusban lehet digitálisan is intézkedni
A KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15 „Az adminisztratív terhek csökkentése” című konstrukció keretén belül az Európai Unió által finanszírozott, 13,6 milliárd forint összköltségű, vissza nem térítendő, 100% támogatási intenzitású, a Miniszterelnökség vezetésével megvalósuló „EKEIDR egységes irat- és folyamatkezelő rendszer területi közigazgatásra történő kiterjesztése” című projekt lehetőséget biztosít országosan az állampolgárok és a vállalkozások számára számos kormányhivatali ügy elektronikus ügyintézésére, megkönnyítve ezzel az ügyek indítási módját.
A fejlesztés eredményeként 203, korábban személyes ügyintézést igénylő eljárás vált 2020 decemberétől kezdődően elektronikusan indíthatóvá a www.magyarorszag.hu oldalról.
2023 júniusától további 30 eljárás elektronikus úton történő indítására van lehetőség. Ennek következtében a projekt keretében kidolgozott összesen 233 ügytípus nagymértékben elősegíti a korszerű online ügyintézést a közigazgatásban. Az elektronikus szolgáltatások használata kiváltja a kormányablakokban történő személyes ügyintézést, növeli a munkafolyamat hatékonyságát és csökkenti az időráfordítást ügyintézői és ügyfél oldalon egyaránt.
Ez a hír a 2023. júniusában lezárult és 2023. június 29. napján tartott EKEIDR projekt zárórendezvénnyel kapcsolatos, melyet az archiv honlapunkról helyeztünk át az új honlapunkra