Intézze el ügyeit az igazgatási szünet előtt!

2023.12.19. 11:06 | Budapest Főváros Kormányhivatala

Javasolt a kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon még december 22. előtt elintézni az előre tervezhető ügyeket. A december 27-29. közötti igazgatási szünet alatt, korlátozott nyitvatartással országszerte 22 kormányablak és a Központi Okmányiroda (1133 Budapest, Visegrádi utca 110.) fogadja az ügyfeleket, Budapesten a III., X., valamint XI. kerületi kormányablakok tartanak nyitva ebben az időszakban. Ügyintézés előtt érdemes a kormányhivatalok honlapján tájékozódni a rendkívüli nyitvatartásokról.

Kép

A két ünnep közötti három munkanapon Budapesten három kijelölt kormányablak tart nyitva 9-14 óra között:

Ezeken a napokon a kormányablakokban az alábbi ügyek intézésére lesz lehetőség:

  • Személyi igazolvánnyal, útlevéllel, vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézés;
  • Lakcím ügyintézés;
  • Ügyfélkapu regisztráció;
  • NEK-regisztráció;
  • Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylés;
  • TAJ kártya másolat kiadása;
  • Rendszeres létfenntartási támogatás iránti kérelem beadása.

Továbbá a Központi Okmányirodában szintén 9-14 óra között lehetőség lesz a személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézésre, ügyfélkapu és NEK regisztrációra, valamint a sürgősségi és azonnali (3, illetve 1 napon belüli) útlevelek átvételére. Az online beérkezett kérelmek (pl.: vezetői engedély hosszabbítás, online lakcímbejelentés) feldolgozására nem lesz lehetőség az igazgatási szünetben, ezeket a kormányablakok csak 2024. január 2-tól intézik.

A kormányhivatalok és járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladataikat az igazgatási szünetben is ellátják, azonban a folyamatban lévő eljárások határidejébe az igazgatási szünet időszaka nem számít bele. A kormányhivatalok által működtetett vizsgaállomásokon és a földhivatalokban szintén szünetelni fog a félfogadás, utóbbiak január 3-án nyitnak.

Forrás: BFKH Sajtó