A kormányhivatal nyáron is mindent megtett a fogyasztók jogaiért
Fogyasztóvédelmi Főosztályunk a Sziget Fesztiválon, a budapesti strandokon és a belvárosi vendéglátóhelyeken, valamint a taxi szolgáltatóknál tartott ellenőrizéseket a nyári időszakban.

A nyári budapesti fesztiválokon idén nem voltak jellemzőek a fogyasztóvédelmi szempontból felmerülő hiányosságok, a felmerülő esetek többsége csekélyebb súlyú, azonnal orvosolható volt. Az ellenőrzések általános tapasztalata, hogy a vállalkozások együttműködő magatartást tanúsítanak, valamint igen nagy arányban vesznek részt a már hagyományosan megrendezésre kerülő fesztivált megelőző szakmai felkészítő hatósági tájékoztatáson. Bízunk abban, hogy ez a tendencia jövőre még tovább javul, és a kormányhivatalnak még kevesebb alkalommal kell beavatkoznia a korrekt kiszolgálás garantálása és a biztonságos szórakozás érdekében.
A belvárosi vendéglátóhelyek közül összesen 14 vendéglátóhely ellenőrzésére került sor, mely ellenőrzések során összesen 7 hiányosság megállapítására került sor, amelyek még a helyszínen pótolhatóak voltak (pl. hiányzó üzemeltetői adatok, illetve a pontos kiszolgálási mennyiség megjelölésének hiánya az étel- és itallapon).
A strandellenőrzések során egyetlen esetben fordult elő, hogy a helyszínen működő vendéglátóegység nem rendelkezett hiteles mércével az italkiszolgálásokat érintően, az eljárás során figyelmeztetésben részesítették az üzemeltetőt.
A taxi szolgáltatásokat érintően 17 esetben vannak folyamatban eljárások.
A nyártól végleg elbúcsúztunk, de már készülünk a következő szezonra, hiszen hamarosan itt az ünnepi időszak, amely új feladatokat hoz magával a vásárlók védelmében.