Még egyszerűbb az ügyintézés a kormányablakokban

2023.11.30. 15:51 | Budapest Főváros Kormányhivatala

Immár azok az ügyfelek is élvezhetik a papírmentes ügyintézés előnyeit, akik eddig nem rendelkeztek digitális aláírással vagy ügyfélkapu-regisztrációval.

A legújabb, uniós támogatással megvalósított projekt fő fejlesztési területeinek egyike az aláírásminta alapú hitelesítési rendszer (AMAHIT) bevezetése volt, amely lehetőséget biztosít a kormányhivatali ügyintézés során a biometrikusaláírásminta alkalmazására a kormányablakokban és egyes kormányhivatali ügyfélszolgálatokon.

Az AMAHIT rendszerben használt aláírásmintán alapuló működés az aláírás képének alkalmazásán kívül annak ellenőrzését is jelenti. A fejlesztés eredményeként 2023 novembere után 32 ügytípus intézhető az AMAHIT rendszerrel a kormányablakokban és meghatározott kormányhivatali ügyfélszolgálati pontokban – több mint háromezer ügyintézői munkaállomáshoz – kihelyezett aláírópadok segítségével.

Az ügyfelek által csak közvetetten érzékelhető projekt eredménye, hogy megvalósult a VPN konszolidáció, az „Egységes kormányhivatali hálózati architektúra” kialakítása. Ez lehetővé teszi a hivatalok/állami szervek közötti adatkapcsolatok egyszerűbb, hatékonyabb kialakítását.

A „Területi államigazgatás egységes működését támogató rendszerfejlesztések” című (KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00045 azonosító számú) kiemelt projektet a Széchenyi 2020 program keretében Budapest Főváros Kormányhivatala által vezetett konzorcium az Európai Unió által nyújtott vissza nem térítendő támogatással, 6,468 milliárd forint keretösszegből valósította meg.

 

A fejlesztéssel kapcsolatban bővebb információ Budapest Főváros Kormányhivatala közleményében IDE kattintva érhető el.

 

Forrás: BFKH Sajtó