Országos Főigazgatói Értekezlet: cél a digitális közigazgatás fejlesztése
Az e-közigazgatás továbbfejlesztése volt a kormányhivatalok budapesti Főigazgatói Értekezletének központi témája. Sára Botond főispán hangsúlyozta, hogy az egyre szélesedő elektronikus ügyintézési lehetőségek tovább erősítik a kormányhivatalok szolgáltató szemléletét.
Budapest Főváros Kormányhivatala adott otthont 2023. szeptember 19-én a kormányhivatalok Főigazgatói Értekezletének. Az eseményen részt vett György István, a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára, Uzsák Katalin, a Miniszterelnökség területi közigazgatás működtetéséért felelős helyettes államtitkára, Almási Győző, a Miniszterelnökség hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkára, Sára Botond, Budapest Főváros Kormányhivatala főispánja, az esemény házigazdája Mészár Erika, Budapest Főváros Kormányhivatala főigazgatója volt.
A kormányhivatalok súlya és presztízse folyamatosan erősödik a 2010-es évek óta újjászervezett területi közigazgatásban – hangsúlyozta köszöntőjében Uzsák Katalin. A Miniszterelnökség területi közigazgatás működtetéséért felelős helyettes államtitkára felidézte Orbán Viktor miniszterelnök iránymutatását, amelyet a nem régiben kinevezett két új főispánnal, a Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatalt vezető Salgó Lászlóval, és a Fejér Vármegyei Kormányhivatalt vezető Tanárki Gáborral való egyeztetésen mondott: a főispánok ugyan egy hivatalt vezetnek, de nem hatósági attitűdre van szükségük, hanem partnerségi szellemben kell az emberek és ügyeik felé fordulniuk. A cél, hogy az elektronikus ügyintézés a lehető legtöbb területen valós alternatívája lehessen az ügyfélszolgálatok felkeresésének – hangsúlyozta Uzsák Katalin.
A 2010-es évek közepe óta végbement átfogó közigazgatási reform megteremtette a szolgáltató szemléletű államot, amely ebből a nézőpontból tekint az emberek és vállalkozások ügyeinek intézésére – mondta Sára Botond főispán, utalva a miniszterelnök korábban idézett gondolataira. Ezért is fontosak a folyamatos, digitális ügyintézési lehetőségeket kiszélesítő fejlesztések, amelyekkel a kormányhivatalok még inkább a szolgáltatói szemlélettel tudnak fordulni az emberek felé – tette hozzá.
A Főigazgatói Értekezleten a Miniszterelnökség vezető munkatársai és a kormányhivatali főigazgatók, igazgatók és munkatársak – az aktuális ügyek megbeszélése mellett – áttekintették a folyamatban lévő e-ügyintézési fejlesztések aktuális állását, és kijelölték a következő lépéseket, elérendő célokat.