A pórul járt légiutasoknak is segítenek kormányhivatalunk fogyasztóvédelmi szakemberei
Budapest Főváros Kormányhivatala kiemelt figyelmet fordít arra is, hogy a légitársaságok betartsák a repülővel utazók fogyasztóvédelmi jogait. A nyári időszakban összesen 297 db légiutas üggyel kapcsolatos megkeresés érkezett a Fogyasztóvédelmi Főosztályra.

A panaszok közül 101 ügyben indult eljárás a légitársaságok ellen, ezek főként a Wizz Air Hungary Zrt. és Ryanair DAC vállalkozásokat érintették. Elsősorban járatkésések vagy éppen törlések, visszautasított beszállás, illetve válaszadás vagy ellátási kötelezettség megsértése miatt folytatott vizsgálatokat a kormányhivatal. A fennmaradó 196 megkeresés közül 65 ügyben a fogyasztóvédelem nem látta megalapozottnak a panaszt, 131 esetben pedig tájékoztató levelet küldtek az ügyfeleknek.
A 101 eljárás közül 27 ügyben kötelező határozat, illetve 17 ügyben kötelezést és bírságot kiszabó határozat született. Összesen 88 millió Ft összegben került bírság kiszabásra, jelentős részét Wizz Air Hungary Zrt. kapta.
29 alkalommal az eljárás megszüntetésre került, a legtöbb esetben ennek az oka az volt, hogy a légitársaság elismerte kártalanítási kötelezettségét, és ki is fizette az ügyfeleket.A fennmaradó többi ügy vizsgálata még folyamatban van.