Ügyfélfogadási rend a téli szünetben

Változik a kormányablakok és kormányhivatali ügyfélszolgálatok ügyfélfogadási rendje a téli szünetben.

Ügyintézés előtt kérjük mindenképp tájékozódjon itt!

Ügyintézési lehetőségek az igazgatási szünetben

2024.12.18. 12:33 | Budapest Főváros Kormányhivatala

Javasolt a budapesti kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon még december 23. előtt elintézni az előre tervezhető ügyeket. A december 30–31. közötti igazgatási szünet alatt korlátozott nyitvatartási időben tudják az ügyfelek halaszthatatlan ügyeiket elintézni. 

December 23. még munkanap, utána pihenőnapok következnek, míg december 30–31. közigazgatási szünet. Ebben az időszakban a legtöbb hivatali ügyfélszolgálat zárva lesz, de a halaszthatatlan közfeladatokat és hatósági teendőket ellátják a kormányhivatal és a kerületi hivatalok, melyek az alábbi ügyintézési lehetőségeket biztosítják.

 

Kormányablakok

Az igazgatási szünet két napján (december 30-31.) Budapesten három kijelölt kormányablak tart nyitva 8.00-12.00 óra között:

  • a III. Kerületi Hivatal Kormányablak (Harrer Pál u. 9-11.),
  • a X. Kerületi Hivatal Kormányablak (Havas Ignác u. 1-3.),
  • a XI. Kerületi Hivatal Kormányablak (Bocskai út 39-41.).

 

Intézhető ügytípusok:

  • személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézés,
  • lakcím ügyintézése,
  • DÁP-regisztráció,
  • NEK-regisztráció,
  • Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylése,
  • TAJ-kártya másolatának kiadása.

 

Központi Okmányirodai Főosztály

A Központi Okmányirodai Főosztály (1133 Budapest, Visegrádi utca 110.) az igazgatási szünet (december 30-31.) alatt 8.00-12.00 óra között tart nyitva.

Az intézhető ügytípusok az igazgatási szünet alatt:

  • személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézés,
  • DÁP-regisztráció,
  • NEK-regisztráció,
  • azonnali és sürgősségi útlevél kérelmek felvétele,
  • az elkészült okmányok kiadása.

 

Nyitvatartás:

  • 2024. december 24., 8.00-12.00 óra között csak és kizárólag az elkészült okmányok kiadása.
  • 2024. december 25-27. között zárva.
  • 2024. december 28., 8.00-14.00 óra között csak az azonnali és sürgősségi útlevél kérelmek felvétele valamint az elkészült okmányok kiadása.
  • 2024. december 29., 8.00-14.00 óra között csak azonnali és sürgősségi útlevél kérelmek felvétele valamint az elkészült okmányok kiadása.
  • 2025. január 1. zárva.

 

Áldozatsegítés

Ügyfélfogadás az igazgatási szünet alatt (december 30-31.) a VII. kerület, Wesselényi u. 69. szám alatti Áldozatsegítő Központban lesz 8.00-12.00 óra között.

 

Gyámügy

Gyámügyi területen halaszthatatlan, azonnali intézkedést igénylő ügyekben (gyermek ideiglenes hatályú elhelyezése, eseti gondnok kirendelése egészségügyi beavatkozás előtt, örökbefogadásnál a születést követő 6 héten belül nyilatkozat megtétele) a Kormányhivatal XIII. kerület, Váci út 172–176. szám alatti székhelyén biztosított mindkét nap (december 30-31.) 8.00-12.00 óra között az ügyintézés.

Telefonszám: +36 1-896-1133

 

Családvédelmi feladatok

  • II. Kerület Fekete Sas u. 6.
  • XIII. kerület Váci út 172-176.
  • XX. kerület Ady Endre u. 1.

Mindhárom helyszínen, december 30-31-én 8.00-12.00 óra között.

 

Földhivatal

2025. január 3-től működnek az ügyfélszolgálatok.

 

Népegészségügyi feladatok

Ügyintézés a XIII. kerület Váci út 172-176. szám alatt, mindkét nap 8.00-12.00 óra között.

A közfinanszírozott ellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatóknál bekövetkező váratlan események, szünetelésre vonatkozó bejelentés miatt szükséges hatósági intézkedések megtétele, az ellátást átmenetileg nyújtó más szolgáltató(k) kijelölése; a járványügyi intézkedések és adatszolgáltatások az igazgatási szünet alatt is megtörténnek. Természetes halál esetén, ha a holttest boncolására nem került sor, a holttest elhamvaszthatóságának engedélyeztetésére az igazgatási szünet alatt is lehetőség van.

Forrás: BFKH Sajtó