Ügyintézési lehetőségek az igazgatási szünetben
Javasolt a budapesti kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon még december 23. előtt elintézni az előre tervezhető ügyeket. A december 30–31. közötti igazgatási szünet alatt korlátozott nyitvatartási időben tudják az ügyfelek halaszthatatlan ügyeiket elintézni.
December 23. még munkanap, utána pihenőnapok következnek, míg december 30–31. közigazgatási szünet. Ebben az időszakban a legtöbb hivatali ügyfélszolgálat zárva lesz, de a halaszthatatlan közfeladatokat és hatósági teendőket ellátják a kormányhivatal és a kerületi hivatalok, melyek az alábbi ügyintézési lehetőségeket biztosítják.
Kormányablakok
Az igazgatási szünet két napján (december 30-31.) Budapesten három kijelölt kormányablak tart nyitva 8.00-12.00 óra között:
- a III. Kerületi Hivatal Kormányablak (Harrer Pál u. 9-11.),
- a X. Kerületi Hivatal Kormányablak (Havas Ignác u. 1-3.),
- a XI. Kerületi Hivatal Kormányablak (Bocskai út 39-41.).
Intézhető ügytípusok:
- személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézés,
- lakcím ügyintézése,
- DÁP-regisztráció,
- NEK-regisztráció,
- Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylése,
- TAJ-kártya másolatának kiadása.
Központi Okmányirodai Főosztály
A Központi Okmányirodai Főosztály (1133 Budapest, Visegrádi utca 110.) az igazgatási szünet (december 30-31.) alatt 8.00-12.00 óra között tart nyitva.
Az intézhető ügytípusok az igazgatási szünet alatt:
- személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézés,
- DÁP-regisztráció,
- NEK-regisztráció,
- azonnali és sürgősségi útlevél kérelmek felvétele,
- az elkészült okmányok kiadása.
Nyitvatartás:
- 2024. december 24., 8.00-12.00 óra között csak és kizárólag az elkészült okmányok kiadása.
- 2024. december 25-27. között zárva.
- 2024. december 28., 8.00-14.00 óra között csak az azonnali és sürgősségi útlevél kérelmek felvétele valamint az elkészült okmányok kiadása.
- 2024. december 29., 8.00-14.00 óra között csak azonnali és sürgősségi útlevél kérelmek felvétele valamint az elkészült okmányok kiadása.
- 2025. január 1. zárva.
Áldozatsegítés
Ügyfélfogadás az igazgatási szünet alatt (december 30-31.) a VII. kerület, Wesselényi u. 69. szám alatti Áldozatsegítő Központban lesz 8.00-12.00 óra között.
Gyámügy
Gyámügyi területen halaszthatatlan, azonnali intézkedést igénylő ügyekben (gyermek ideiglenes hatályú elhelyezése, eseti gondnok kirendelése egészségügyi beavatkozás előtt, örökbefogadásnál a születést követő 6 héten belül nyilatkozat megtétele) a Kormányhivatal XIII. kerület, Váci út 172–176. szám alatti székhelyén biztosított mindkét nap (december 30-31.) 8.00-12.00 óra között az ügyintézés.
Telefonszám: +36 1-896-1133
Családvédelmi feladatok
- II. Kerület Fekete Sas u. 6.
- XIII. kerület Váci út 172-176.
- XX. kerület Ady Endre u. 1.
Mindhárom helyszínen, december 30-31-én 8.00-12.00 óra között.
Földhivatal
2025. január 3-től működnek az ügyfélszolgálatok.
Népegészségügyi feladatok
Ügyintézés a XIII. kerület Váci út 172-176. szám alatt, mindkét nap 8.00-12.00 óra között.
A közfinanszírozott ellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatóknál bekövetkező váratlan események, szünetelésre vonatkozó bejelentés miatt szükséges hatósági intézkedések megtétele, az ellátást átmenetileg nyújtó más szolgáltató(k) kijelölése; a járványügyi intézkedések és adatszolgáltatások az igazgatási szünet alatt is megtörténnek. Természetes halál esetén, ha a holttest boncolására nem került sor, a holttest elhamvaszthatóságának engedélyeztetésére az igazgatási szünet alatt is lehetőség van.