Továbbra is népszerű Győr-Moson-Sopron vármegyében a kormányablakbusz szolgáltatás
Vármegyénkben idén február 21-én rendkívüli kitelepüléssel kezdte meg a működését a Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálat a győri Széchenyi István Egyetemen. Ezt követően a menetrend szerinti kitelepülések március 20-án indultak meg, ezzel segítve a jelenleg 11 kormányablak és 1 okmányiroda mellett a többi településen élők ügyintézését.
A kormányablakbusz menetrendje negyedéves időszakra előre készül el, így a kitelepülés előtt már akár négy hónappal korábban megkezdődik a munka a kormányablakbuszok fogadásával kapcsolatban. A menetrend összeállítása, egyeztetése mind a járási hivatalvezetőkkel, mind a települések polgármestereivel összetett feladat. Cél, hogy közel minden településre legalább évente egyszer eljusson a busz, a nagyobb forgalmú és népességű falvakba pedig kéthavonta fogadja az ügyfeleket.
Összességében a fenti időszakban, február 21. és június 30. között 151 helyszínen, 313 órában intézhetett ügyet a lakosság. Kollégáink 1840 ügyfélnek a 346 ügyben adtak tájékoztatást és 1519 ügyben történt ügyintézést. A megjelent ügyfelek örömmel fogadták a lakóhelyi ügyintézés lehetőségét, mely könnyebbséget jelentett különösen a kisgyermekkel otthon lévő vagy az egészségi okból a kormányablakot személyesen felkeresni nem, vagy nehezen tudó lakosság részére.
A kormányablakbusz emellett ellátogatott a Sopronkőhidai Fegyház és Börtönbe is a fogvatartottak lejárt személyi okmányainak hosszabbítása céljából. Több szociális intézményt is felkerestünk, ahol leginkább a mozgásában korlátozott ügyfelek intézhették ügyeiket.
Mindezeken felül a Győr-Moson-Sopron vármegyei nagyvállalatokat (SMR, AUDI Hungária Zrt.) is segítette a Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálat, továbbá két napon keresztül a Petz Aladár Egyetemi Oktató Kórház dolgozói vehették igénybe a szolgáltatást.
A kormányablakbusz az egyes településeken – azok nagyságától és a korábbi évek ügyfélszámaitól függően – 45 perc és 3 óra közötti időtartamban van jelen, ahol főként személyi okmányok ügyintézése (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély, magánútlevél, lakcímváltozás bejelentése), egy lakcímen lakók igazolása, ügyfélkapu regisztráció, diák igazolvány ügyintézés és Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylése történt a kitelepülések alkalmával.
Az ügyfelek fogadása a buszon a nyáron sem áll meg, folyamatosan látogatja a településeket a hét minden hétköznapján.