Ügyfélfogadási rend a téli szünetben

Változik a kormányablakok és kormányhivatali ügyfélszolgálatok ügyfélfogadási rendje a téli szünetben.

Ügyintézés előtt kérjük mindenképp tájékozódjon itt!

Ügyintézés a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatalban az igazgatási szünetben

2024.12.17. 10:22 | Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal

Győr-Moson-Sopron vármegyében egy kormányablak várja az ügyfeleket 2024. december 30. és 31. napjain, az igazgatási szünetben. A legtöbb hivatali ügyfélszolgálat zárva lesz, de a halaszthatatlan közfeladatokat és hatósági teendőket ellátják, melyek az alábbi ügyintézési lehetőségeket biztosítják.

 

Kormányablak

Ügyintézés az alábbi ügytípusokban biztosított:

  • Személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézés (személyi igazolvány, útlevél, vezetői engedély);
  • Lakcím ügyintézés;
  • DÁP regisztráció;
  • NEK regisztráció;
  • Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylése;
  • TAJ kártya másodlat kiadása;
  • Orosz-ukrán konfliktus miatt Magyarországra menekültek szolgáltatást kérőként történő nyilvántartásba vétele.

Az alábbi kormányablak várja az ügyfeleket:

9021 Győr, Czuczor Gergely utca 36.

Telefon: 1818

E-mail: kormanyablak.gyor@gyor.gov.hu

2024. december 30. napján 8:00-12:00 óráig

2024. december 31. napján 8:00-12:00 óráig

Áldozatsegítés

Folyamatosan elérhető lesz az áldozatsegítési terület. Az áldozatok fokozott védelme és a kialakult krízishelyzetek azonnali kezelése érdekében a fővárosi és vármegyei kormányhivatalok ezen a területen a hatósági döntéseket meghozzák, továbbá az azonnali pénzügyi segély kifizetését is biztosítják.

Az alábbi ügyfélszolgálat fogadja az ügyfeleket:

9021 Győr, Czuczor Gergely utca 36.

 

2024. december 30. napján 8:00-12:00 óráig

2024. december 31. napján 8:00-12:00 óráig

Családvédelmi feladatok

Családvédelmi Szolgálatok (CSVSZ-ek) tanácsadásának biztosítása. A válsághelyzetben levő várandós anya segítése, és a magzati élet védelme érdekében a CSVSZ tanácsadások folyamatos működését biztosítja a kormányhivatal az igazgatási szünet tartama alatt, a jogszabályi feltételeknek megfelelően a terhesség-megszakítási kérelmezés esetén kötelező a CSVSZ tanácsadáson minimum 2 alkalmon részt venni.

Az alábbi ügyfélszolgálaton fogadják az ügyfeleket:

9021 Győr, Czuczor Gergely utca 36.

Telefon: 06-30/828-2894

2024. december 30. napján 8:00-10:00 óráig

 

Élelmiszerlánc-biztonság és állategészségügy

Az igazgatási szünet alatt kizárólag az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő, élelmiszerlánc-biztonsággal, illetve állatvédelemmel kapcsolatos bejelentések kivizsgálása, az esetleges járványkitörés kezelése, az export létesítmények, exportszállítmányok ellenőrzése, a hozzájuk kapcsolódó export mintavételek, exportbizonyítványok kiállítása, az állatszállítások ellenőrzése, a veszettség szempontjából aggályos állatok megfigyelése, továbbá a kötelezően előírt minták átvétele biztosított.

A bejelentések megtételére az alábbi elérhetőségeken van lehetőség:

Növény, növényi termék és növényi eredetű termék export szállítása, rendkívüli élelmiszerlánc-biztonsági események, lakossági panaszok kivizsgálása a növényi termékek esetén:

Telefon: 06-20/411-0468

E-mail: racz.attila@gyor.gov.hu

Járványkitörés kezelésének koordinálása:

Telefon: 06-20/491-5173

E-mail: acs.zoltan@gyor.gov.hu

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal Zöld Számra érkező bejelentések, ételmérgezéssel, RASFF bejelentéssel kapcsolatos feladatok:

Telefon: 06-30/241-2946

E-mail: suveg.katalin@gyor.gov.hu

Trichinella vizsgálati eredményekkel kapcsolatban:

Telefon: 06-30/501-5859

E-mail: foldes.tamas@gyor.gov.hu

Mintaátvétel-mintaátadás: az afrikai sertéspestis, a madárinfluenza és egyéb fertőző betegségek kapcsán a minta vétele, begyűjtése, dokumentációja, és a NÉBIH mintaszállítója felé történő átadása. A kivizsgálások (élelmiszer és járványügyi) és a húsvizsgálat során vett sürgős minták átadása.

Az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről szóló 2008. évi XLVI. törvény 35. § (4) bekezdése szerinti vágóállat és vágóhídi húsvizsgálat: a vágóhidak az igazgatási szünet alatt is működnek. A működés feltétele a húsvizsgálat elvégzése, hatósági állatorvosok és szaksegédek közreműködésével, esetleg intézkedések foganatosítása.
Járványkitörés kezelése: az állategészségügyi hatóság feladata azonnali intézkedést biztosítani fertőző állatbetegségek megakadályozása érdekében.

Esetleges ételmérgezéssel, RASFF bejelentéssel (Európai Unió élelmiszer- és takarmánybiztonsági riasztási rendszere), valamint a készenléti szolgálattal kapcsolatos feladatokban való közreműködés: felmerülő ételmérgezések és RASFF bejelentések azonnali kivizsgálást igényelnek. Ilyen esetekben szükségessé válhat az érintett létesítményben való ellenőrzés tartása, termékekből minták vétele, esetleg további intézkedések végrehajtása.

Ebrendészet a járási hivatalok élelmiszerlánc-biztonsági és állategészségügyi osztályai feladatellátásában: kutyaharapás esetén ebmegfigyelés, intézkedés megtétele, orvos értesítése.

Rendkívüli járványügyi esemény, rendkívüli élelmiszerlánc esemény: szükség esetén a beosztott dolgozó az érintett létesítményen ellenőrzést tart, mintát vesz, illetve egyéb intézkedéseket hajt végre.

Az igazgatási szünet alatt a fentiek tekintetében az alábbi elérhetőség működik:

Telefon: 06-30/435-5483

Az afrikai sertéspestis szempontjából magas kockázatú területen lőtt vaddisznókból származó minták behozatala:

9028 Győr, Régi Veszprémi út 10.

2024. december 30. napján 9:00-10:00 óráig

2024. december 31. napján 9:00-10:00 óráig

 Környezetvédelem

Az igazgatási szünet alatt a kárelhárítási készenlét biztosításra kerül:

Telefon: 06-20/946-3772

Munkavédelem

A súlyos és halálos munkabalesetek, továbbá a tömeges foglalkozási megbetegedés bejelentések helyszíni kivizsgálása, az azonnali beavatkozást igénylő panaszok/közérdekű bejelentések kivizsgálása, amelyek sürgős beavatkozás és hatósági intézkedés nélkül életet, testi épséget veszélyeztetnek, az igazgatási szünet alatt is megtörténik.

A fenti feltételeknek megfelelő bejelentésekkel kapcsolatban az alábbi elérhetőség működik:

Telefon: 06-30/817-5091

E-mail: berdi.andras@gyor.gov.hu

Népegészségügyi feladatok

A közfinanszírozott ellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatóknál bekövetkező váratlan események, szünetelésre vonatkozó bejelentés miatt szükséges hatósági intézkedések megtétele, az ellátást átmenetileg nyújtó más szolgáltató(k) kijelölése; a járványügyi intézkedések és adatszolgáltatások az igazgatási szünet alatt is megtörténnek. Természetes halál esetén, ha a holttest boncolására nem került sor, a holttest elhamvaszthatóságának engedélyeztetésére az igazgatási szünet alatt is lehetőség van.

A temetkezési szolgáltatókkal (holttest elhamvaszthatóságának engedélyeztetése tárgyában) előzetesen egyeztetésre került ügyfélfogadási időpontok:

Sopron, Fő tér 1. (Városháza)

2024. december 30. napján 12:00-13:00 óráig

9021 Győr, Czuczor Gergely utca 36.

Telefon: 06-30/121-6117

E-mail: veisz.richard@gyor.gov.hu

2024. december 31. napján 8:00-12:00 óráig

Szociális és gyámügyi feladatok

Az ügyfélfogadás az igazgatási szünet ideje alatt szünetel.

Az igazgatási szünet ideje alatt gyámügyi területen, ha a gyermek felügyelet nélkül marad, vagy súlyos veszélyeztetettsége miatt azonnali ideiglenes hatályú elhelyezése válik szükségessé az alábbi elérhetőségek kereshetők:

Telefon: 06-70/ 643-1726

E-mail: gyamhivatal.gyor@gyor.gov.hu

2024. december 30. napján 8:00-12:00 óráig

2024. december 31. napján 8:00-12:00 óráig

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy súlyos, azonnali intézkedést igénylő veszélyhelyzetben a gyermek érdekében történő intézkedés érdekében a rendőrségtől is kérhető segítség.

A szülést követően a vér szerinti szülő örökbefogadáshoz hozzájáruló nyilatkozatának felvétele és a szükséges intézkedések megtétele biztosításra kerül.

Telefon: 06-30/651-4734

Telefon: 06-20/617-0761

2024. december 30. napján 8:00-12:00 óráig

2024. december 31. napján 8:00-12:00 óráig

Vízügy és Vízvédelem

A vízügyi hatóság az igazgatási szünet ideje alatt is állandó ügyeletet tart fent a környezetkárosodással kapcsolatos feladatok azonnali ellátása:

Telefon: 06-30/121-5936

Iparbiztonság

Az igazgatási szünet ideje alatt az iparbiztonsági hatósági feladatok tekintetében az alábbi elérhetőségek állnak rendelkezésre:

Telefon: 06-20/955-5633

E-mail: knauz.csaba@gyor.gov.hu


Földhivatal

A földhivatali ügyfélszolgálatok 2024. december 23. napjától zárva tartanak.

A további kormányhivatali ügyfélszolgálatoknál az igazgatási szünet ideje alatt az ügyintézés szünetel.

A 2025. január 2. napjától az általános ügyfélfogadási rendre vonatkozó információk a https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/gyor-moson-sopron honlapon, az „Ügyfélszolgálatok” menüpontban érhetők el.

Forrás: Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal