Új kormányablak Fertődön

2023.12.15. 11:43 | Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal

Győr-Moson-Sopron vármegye, a Kormányhivatal és a kormányzat életében is nagy büszkeség az új kormányablak megnyitása.

 

Több, mint 10 évvel ezelőtt életre hívott célt sikerült teljesíteni ezzel. Akkor megfogalmazódott ugyanis az az elképzelés, hogy az ország és a vármegye minden okmányirodája alakuljon kormányablakká. Ez most Győr-Moson-Sopron vármegyében megvalósult és immáron 12 kormányablak szolgálja ki az ügyféligényeket, egyre bővülő szolgáltatásokkal.

Kép
Fertődi KAB átadó

Dr. György István köszöntőjében elmondta, hogy az idén Battonyán, Eleken és Újszászon adtak át okmányirodából átalakított kormányablakot, a fertődi a negyedik. Ezzel a hálózat szinte elkészült, már csak három olyan okmányiroda van, amely jövőre kormányablakká alakul - fűzte hozzá.

Kép
Fertődi KAB átadó

Az államtitkár kiemelte: 2010-ben kezdődött a teljes magyar területi közigazgatás államigazgatási oldalának megreformálása, és a második generációs kormányablakokkal egy olyan hálózat jött létre, amely a legkorszerűbb kereskedelmi bankokkal is felveszi a versenyt.

Hozzátette: az ügyintézők felkészültek, ügyesek, tájékozottak, jól alkalmazzák a jogszabályokat, és meg tudják valósítani azt, amiért 2010-ben az egész reform elindult, vagyishogy gyorsabb, hatékonyabb, ügyfélbarát és ügyfélcentrikus ügyintézés legyen a magyar területi közigazgatás államigazgatási oldalán.

Magyarországon 6,5 millió ember olyan településen él, ahol van kormányablak, a többi ember pedig 14 kilométeren belül el tud érni egyet - emelte ki.

György István elmondta, hogy a kormányablakok arculata egységes, a várakozási idő átlagosan valamivel több mint 17 perc, amit szeretnének csökkenteni. Az ügyintézési idő országosátlaga 9 percnél kevesebb, Győr-Moson-Sopron vármegyében pedig az országos átlag alatt legalább fél perccel teljesítenek az ügyintézők.

Hangsúlyozta, hogy a kormányablak-hálózat kialakítása a magyar közigazgatás történetében kifejezetten sikertörténet.

Az államtitkár úgy fogalmazott: paradigmaváltás időszakában vagyunk az elektronikus ügyintézés tekintetében. Felidézte, hogy szerdán az Országgyűlés elfogadta azt a jogszabályt, amelynek alapján jövő júniustól az elektronikus ügyintézést tekintik preferált ügyintézési formának.

Hozzátette, hogy a kormányablak-hálózat hosszú távon életképes, viszont a digitalizáció során felmerülhet, hogy a számuk hogyan optimalizálható.

A kormányablakok ügyköre több mint 2500 ügytípusra terjed ki, de a hétköznapokban 15 ügytípusban zajlik az ügyintézések 75 százaléka. Ezek elsősorban okmányjellegű ügyek; az a digitális korszak, amely előttünk van, ebben is változást fog hozni, lényegesen könnyebbé téve az életet - tette hozzá.

A jó közigazgatás gazdasági versenyképességi tényező, mert nem mindegy, hogy szabadságot kell kivenni ahhoz, hogy ügyeket intézzünk, vagy azokat percek alatt el tudjuk intézni egy kormányablakban vagy a digitális térben - emelte ki, utalva arra: a digitális térben már olyan újításokat is bevezettek, mint az e-bejelentő szolgáltatás, amelynek során a közműátírásokat a digitális térben lehet intézni.

Széles Sándor főispán arról beszélt, hogy a Fertődön kialakított kormányablakkal nemcsak a város, hanem a környező települések mintegy 15 ezer lakosa is olyan szolgáltatást kaphat, amivel lényegesen javul az életminőségük.

Kép
Fertődi KAB átadó

Bognár Zoltán, Fertőd város polgármestere elmondta, hogy a városban 2000-ben nyílt meg az okmányiroda a Muzsikaházban, egy műemlék épületben. A kormányablakká átalakítással a létesítmény új helyre, a Kulturális és Szolgáltató Központ épületébe került, amely akadálymentes, nagy parkolóval rendelkezik és diszkrétebb ügyintézést tesz lehetővé.

Szeiber Anita, a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal főosztályvezetője elmondta, a fertődi kormányablak kialakítására a Miniszterelnökség 17 millió forintot adott, ehhez a kormányhivatal 5 millió forintot tett hozzá a saját költségvetéséből.

 

Forrás: GYMSVKH Főispáni Kabinet