Fennakadások a fényképes dokumentumok ügyintézésében

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfelelinket, hogy a fényképpel ellátott okmányok ügyintézésében átmeneti fennakadások tapasztalhatóak.

A hiba elhárítása folyamatban van.

15,5 millió forint kártalanítás járt a repülővel utazóknak

2025.11.25. 13:51 | Budapest Főváros Kormányhivatala

Az év első nyolc hónapjában 15 millió forintnál is több kártalanítást ítéltek meg a légiutasoknak és csaknem 100 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabtak ki a jogsértő légitársaságokra a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok. A fogyasztóvédelmi hatóságok folyamatos vizsgálatával biztosítják, hogy az utasok jogai érvényesülhessenek.

Kép

Szigorúan fellépnek a légitársaságok szabálytalan gyakorlata ellen a kormányhivatalok és az NKFH: folyamatosan vizsgálják, hogy a légitársaságok biztosítják-e az utasok jogait és megkapják-e az utasok a meghatározott kártalanítást és segítséget például egy járattörlés vagy egy hosszú késés esetén.

 

330 panasz, 15 és félmilliós kártalanítás

Csak 2025 nyár végéig több mint 330 fogyasztói panasz érkezett a hatóságokhoz, melyek javarészt a légijáratok törléséhez, jelentős késésekhez és hiányos tájékoztatáshoz kapcsolódtak. Az eljárások eredményeként 38.750 euró, azaz hozzávetőlegesen 15.500.000 forint kártalanítást ítéltek meg az utasoknak.

 

Az NKFH szakmai irányításával a kormányhivatalok hivatalból is indítottak ellenőrzéseket, nemcsak a hatósághoz beérkezett fogyasztói panaszok alapján indultak vizsgálatok. Többek között próbavásárlásokat tartottak a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok kiszűrésére, vizsgálták a telefonos ügyfélszolgálatokat – az emelt díjas hívások miatt –, valamint ellenőrizték a légitársaságok honlapján található tájékoztatásokat is. A próbavásárlásoknál többek között kiderült, hogy a társaságok nem biztosították a szóbeli panasztétel lehetőségét vagy nem volt megfelelő a díjtájékoztatás.

 

Kevesebb járattörlés és késés, mint tavaly

Mind a fogyasztói beadványok, mind a hivatalból indult eljárások alapján a hatóság összesen 91 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a légitársaságokra.

Budapest Főváros Kormányhivatalának idén eddig 101 légi utas ügyet vizsgált, amelyek közül eddig 83-ban született érdemi döntés. Ezek közül 29 eljárásban a légitársaság elismerte kártalanítási kötelezettségét és maradéktalanul kifizette az utasoknak járó összeget. A BFKH 17 ügyben összesen 88 millió forint bírságot is kiszabott, miközben a kártalanítást kérő utasok javára 27.500 euró (mintegy 11.000.000 Ft) összegű kártalanítást állapított meg.

 

Budapest Főváros Kormányhivatala az ellenőrzések mellett a pórul járt légiutasoknak segítséget is nyújt, erről itt számoltunk be részletesen.

A tavalyi évhez képest idény nyáron már érezhetően kevesebb járattörlés és késés fordult elő, ami többek között a határozott hatósági fellépésnek volt köszönhető. Az NKFH és a kormányhivatalok azonban itt nem állnak meg, továbbra is ellenőrzik a légitársaságokat azért, hogy minden utas megkapja a neki járó tájékoztatást, segítséget és kártalanítást.

Forrás: BFKH Sajtó/NKFH