Hivatali kapu elérhetőségek (KRID):
Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal KRID: 503729302
A hivatali kapuk teljes listája elérhető innen.
Egyéb információk:
E-ügyintézés
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: E-ügyintézési tv.) 108. § (1) bekezdése alapján az elektronikus ügyintézésre kötelezett szervezetek 2018. január 1. napjától kötelesek az ügyek elektronikus intézését az E-ügyintézési tv.-ben meghatározottak szerint biztosítani.
Információ átadási szabályzat
További kötelezettség a hivatal Információ átadási szabályzatának közzététele, mely az alábbi hivatkozáson keresztül érhető el. Információ átadási szabályzat letöltése
Másolatkészítési szabályzat
Másolatkészítési szabályzat letöltése
E-papír szolgáltatás
A Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal az alábbi ügykörök esetén biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét a központilag biztosított E-papír szolgáltatás igénybevételével.
Áldozatsegítéssel és jogi segítségnyújtással összefüggő feladatok |
Állami főépítészi feladatok |
Állampolgársági feladatok |
Állategészségügyi feladatok |
Állatvédelmi hatósági feladatok |
Általános hatósági feladatok |
Anyakönyvezési feladatok |
Bányafelügyeleti igazgatási feladatok |
Családi Csődvédelmi Szolgálattal kapcsolatos feladatok |
Családtámogatási feladatok |
Egészségbiztosítási pénztári feladatok |
Élelmiszerlánc-biztonsági feladatok |
Erdészeti igazgatási feladatok |
Fogyasztóvédelmi feladatok |
Földhivatali feladatok |
Földművelésügyi és mezőgazdasági igazgatási feladatok |
Gyámügyi feladatok |
Hadiipari gyártás- és szolgáltatásfelügyeleti feladatok |
Halászati igazgatási feladatok |
Ipari és kereskedelmi igazgatási feladatok |
Környezet- és természetvédelmi feladatok |
Közfoglalkoztatási, állami foglalkoztatási feladatok |
Közlekedési igazgatási feladatok |
Közoktatási feladatok |
Lakáscélú állami támogatásokkal kapcsolatos feladatok |
Mérésügyi és műszaki biztonsági feladatok |
Munkaügyi, munkavédelmi feladatok |
Népegészségügyi feladatok |
Növény- és talajvédelmi feladatok |
Növénytermesztési, vetőmag- és szaporítóanyag-felügyeleti feladatok |
Nyugdíjbiztosítási feladatok |
Okmányügyintézési feladatok |
Örökségvédelmi feladatok |
Pártfogó felügyelői feladatok |
Piacfelügyeleti és szolgáltatás engedélyezési feladatok |
Rehabilitációs igazgatási feladatok |
Szakképzési és felnőttképzési hatósági feladatok |
Szociális igazgatási feladatok |
Útügyi igazgatási feladatok |
Vadászati hatósági feladatok |
Eljárási díjak, illetékek megfizetésére használt számlaszámok
Webes ügysegéd
Webes ügysegéd oldal megnyitása
A Webes Ügysegéd szolgáltatás teljes körű elektronikus ügyintézési lehetőséget biztosít egyes közigazgatási ügytípusok esetén.
Erkölcsi bizonyítvány
- hatósági erkölcsi bizonyítvány igénylése
- hatósági erkölcsi bizonyítvány hiteles kiadásának ellenőrzése
- bűnügyi nyilvántartási rendszerben kezelt adatokkal kapcsolatos tájékoztatás
Jármű
- tulajdonosváltás bejelentése
- ideiglenes kivonás
- ideiglenes kivonás meghosszabbítása
- ideiglenes kivonásból történő visszahelyezés
- gépjárműadat-lekérdezés
Útlevél
- magánútlevél, szolgálati útlevél, hajós szolgálati útlevél elvesztésének, eltulajdonításának, megsemmisülésének bejelentése és az okmány pótlása iránti kérelem benyújtása második magánútlevél kiállítása iránti kérelem benyújtása
- meglévő útlevél igénylés/pótlás utólagos gyorsítása
Gyorsított eljárásban történő okmánykiállítás (3 napon vagy 7 napon belüli)
- útlevél
Külföldi letelepedés
- külföldön történő letelepedési szándék bejelentése
Külföldi lakcímváltozás
- külföldön élő magyar állampolgár külföldi lakóhely változásának bejelentése
Anyakönyvi kivonat kiállítása
- születési/házassági anyakönyvi kivonat kiállítása
Szállásadói ügyek
- szállásadó nyilatkozata a hozzájárulás módjáról
- előzetes hozzájárulás
- szállásadói értesítési szolgáltatás
Tájékoztatás a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban tárolt saját adatokról
- a kérelem előterjesztése elektronikus úton
Egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyek
- Egyéni vállalkozói tevékenység megkezdése
- Egyéni vállalkozással kapcsolatos adatváltozás bejelentése
- Egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetése
- Egyéni vállalkozói tevékenység szünetelés utáni folytatása
- Egyéni vállalkozói tevékenység megszüntetése
- Egyéni vállalkozói igazolvány igénylése
- Egyéni vállalkozói igazolvánnyal kapcsolatos események bejelentése
- Hatósági bizonyítvány igénylése egyéni vállalkozásról
Az egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyek kapcsán jelenleg itt tájékozódhat.
SZL adatletiltás/SZL adatletiltás visszavonása
- SZL adatletiltás/SZL adatletiltás visszavonása
Adatváltozásról értesítés küldése
- Adatváltozásról értesítés küldése
Személyazonosító igazolvány érvénytelenítése
- Személyazonosító igazolvány érvénytelenítése
Parkolási igazolvány
- Magánszemélyek részére kiadott parkolási igazolvány pótlása
- Magánszemélyek részére kiadott parkolási igazolvány cseréje
Okmánystátusz lekérdezés
- Okmánystátusz lekérdezés
Okmányérvényesség ellenőrzése
- Tájékoztatás személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolványok nyilvántartásából (Okmányérvényesség ellenőrzése)
Értesítési cím
- bejelentése
- módosítása
- megújítása
- törlése
- bejelentésének előzetes tiltása vagy az előzetes tiltás visszavonása
- bejelentéséhez kapcsolódó nyilatkozat megtétele, visszavonása vagy módosítása
- értesítés csomag létrehozása, módosítása vagy visszavonása
A szolgáltatás (bizonyos ügytípusok esetében) a Központi Azonosítási Ügynök (röviden KAÜ) szolgáltatáson keresztül vehető igénybe, tehát vagy Ügyfélkapu-regisztrációval, vagy Telefonos Azonosítási szolgáltatásra vonatkozó regisztrációval szükséges hozzá rendelkezni.
Az ügyintézés menete
1. Új kérelem indítása és bejelentkezés.
A szolgáltatás a Központi Azonosítási Ügynök (röviden KAÜ) szolgáltatáson keresztül vehető igénybe, tehát vagy Ügyfélkapu-regisztrációval, vagy Telefonos Azonosítási szolgáltatásra vonatkozó regisztrációval szükséges rendelkeznie.
2. Személyes adatok megadása az első belépéskor (viszontazonosítás).
Figyelem! Amennyiben a megadott adatokban változás történt, akkor a Webes Ügysegéd felületén korábban megadott adatokat is módosítania szükséges.
3. Kérelem összeállítása.
A sikeres azonosítást követően megjelenik a kiválasztott ügytípushoz tartozó űrlap, amelynek mezőit értelemszerűen kell kitöltenie.
4. Elektronikus fizetés (ha szükséges)
Az űrlap helyes kitöltését követően – amennyiben az eljárás illeték- vagy díjköteles – a Webes Ügysegéd megjeleníti az elektronikus fizetési felületet. A rendszer kétféle fizetési módot támogat:
- Banki átutalás,
- Online bankkártyás fizetés.
5. Kérelem benyújtása
A kérelem benyújtásával az ügy intézése megkezdődik, amelyet a Webes Ügysegéd visszaigazol.
Figyelem! A kérelem azt követően válik benyújthatóvá, miután a bank igazolása a befizetésről megérkezett a Webes Ügysegédbe.
6. Kérelem státusza
Ismételt bejelentkezéssel – a Kérelmeim, nyilatkozataim menüpontra kattintva - akár utólag is megtekinthetők a Webes Ügysegédből indított ügyek és azok ügyintézésének állása.
Ügyintézés szabadon
Bizonyára nem tévedünk nagyot, ha azt állítjuk: Ön sem szereti a hivatalos ügyeit intézni. Ez így van rendjén, hiszen például személyi okmányaink cseréje, igazolványaink megújítása nem jókedv kérdése, hanem kötelezettség, mindennapi életünkhöz kapcsolódó szükségszerűség. Tesszük, mert tennünk kell. Szerencsénkre a közigazgatási ügyek jelentős része ma már elektronizált, így interneten keresztül gyorsabban és kényelmesebben juthatunk el a megoldásokig.
Elektronikus kapcsolattartás peres ügyekben
2018. január 1-jével a közigazgatás sérelmezett tevékenységével szemben a közigazgatási perrendtartásról szóló 2017. évi I. törvény (Kp.) szabályai szerint lehet jogvédelmet és jogorvoslatot igénybe venni az ügyfeleknek a közigazgatási bíróságok útján.
A közigazgatási hatósági és a jegyzőhöz tartozó birtokvédelmi ügyekben benyújtásra kerülő keresetlevelet gazdálkodó szervezet az általános nyomtatványkitöltő (a továbbiakban: ÁNYK) űrlap benyújtás támogatási szolgáltatás igénybevételével köteles benyújtani az elsőfokú közigazgatási határozatot hozó szervhez, illetve a birtokvédelmi határozatot hozó jegyzőhöz.
Jogi képviselő a keresetlevelet és annak mellékletét szintén kizárólag elektronikus úton nyújthatja be.
A közigazgatási határozat bírósági felülvizsgálata iránt indított perben a keresetlevelet az első fokon eljárt közigazgatási határozatot hozó közigazgatási szervnél kell benyújtani.
A természetes személyek, illetve a jogi képviselők elektronikus úton e-papíron tudnak keresetet benyújtani.
Az e-papír felületen az alábbiakat szükséges megjelölni:
Témacsoport: Jogorvoslat
Ügytípus: Közigazgatási szerv határozatának bírósági felülvizsgálat iránti keresetlevél benyújtása
Címzett: A támadott közigazgatási határozatot hozó kormányhivatal, vagy járási hivatal
Természetes személy ügyfél elektronikus kapcsolattartásra továbbra sem köteles, ugyanakkor az általa papíralapon benyújtott beadványt az elsőfokon eljárt hatóság digitalizálást követően elektronikusan köteles továbbítani a másodfokon eljáró hatóság vagy a bíróság felé.
Részletes információk az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatban az elektronikus ügyintézés menüpont alatt találhatók.