2024-ben is közelebb hozza az ügyintézést a kormányablakbusz
Április elején útnak indult a Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálata, közismertebb nevén a kormányablakbusz, így a vármegye kisebb településein is számos olyan ügytípus elintézése válik elérhetővé, amelyért egyébként kormányablakot kellene felkeresni.
A makói járásban kezdte meg 2024-es szolgálatát a kormányablakbusz, de a jövőben a vármegye legtöbb településén és a nagyobb fesztiválokon is elérhető lesz a szolgáltatás.
A Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálat egy olyan mozgatható ügyfélszolgálati iroda, ahol az ügyfelek a kormányablakokban elérhető számos ügytípust intézhetnek, továbbá lehetőség van a hatósági eljárások megindítására szolgáló kérelmek benyújtására, illetve a lakosok tájékoztatást kaphatnak az egyes eljárásokban az ügyintézés menetéről, a szükséges dokumentumokról, az eljárás költségeiről, ügyintézési határidőről is.
A kormányablakbuszokban - többek között - az alábbi ügyek intézésére van lehetőség:
- személyi igazolvány igénylése
- lakcímváltozás bejelentése
- jogosítvány (vezetői engedély) ügyintézés
- parkolási igazolvánnyal kapcsolatos ügyek
- diákigazolvány igényléséhez szükséges NEK adatlap felvétele
- útlevél igénylése
- ügyfélkapu regisztráció
A Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálat aktuális menetrendje itt érhető el.